استفاده از هاستینگ سایت به عنوان ایمیل سرور

همانطور که می دانید سایتها بر روی فضاهایی با نام هاست  آپلود می شوند تا در بستر اینترنت قابل مشاهده باشند .اصلی ترین کاربرد هاست های اینترنتی نیز همین امر می باشد.اما برخی شرکتها و اشخاص از هاست های اینترنتی استفاده های دیگری می کنند .یکی از مهم ترین این استفاده ها ،استفاده  از هاست به عنوان ایمیل سرور است.در این عمل شما می توانید هاست خود را محلی برای ذخیره اکانت های ایمیل و ایمیل هایتان کنید.و از طریق هاست مورد نظر اقدام به ارسال و دریافت ایمیل نمایید .برای آماده سازی بستر ایمیل برای هاست خود مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا یک هاست مناسب و امن پیدا کنید و سرویس هاست خود را از این هاستینگ خریداری کنید.سپس نام دامنه مناسبی را انتخاب کنید .نام دامنه می تواند .com یا .ir باشد .پس از انتخاب و خرید هاست و دامین وارد سی پنل خود شوید و در قسمت ایمیل اکانت ،اکانت های ایمیل خود را بسازید .در مرحله ساخت اکانت باید نام کاربری،پسورد و میزان حجم تخصیص داده شده برای هر اکانت را مشخص کنید و در نهایت می توانید از سرو ایمیل هاست مورد نظر استفاده کنید.در صورتی که به این روش ایمیلی ساخته باشید آدرس ایمیل شما به صورت  emailname.domainname.ir می باشد که در آن emailname نام ایمیلی که کاربر ایجاده کرده است و domainname نام دامنه وir نیز پسوند دامنه می باشد که البته این پسوند می تواند .com یا هر پسوند معتبر دیگری باشد .

فضاهای هاست کاربردهای دیگری نیز دارند نظیر ftpserver سرور فایل ،بکاپ سرور و ... که البته این سرویس ها را می توان از روش های سریع تر و ارزان تر دیگری دریافت کرد و دوکاربرد هاستینگ سایت و ایمیل سرور مهم ترین استفاده های سرویس های هاستینگ می باشد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.