تاثیرات منفی لینک های شکسته بر سایت

لینک سازی یکی از تکنیک‌های مؤثر در ارتقاء خوانایی و سئو سایت است. استفاده صحیح و اصولی از لینک‌ها کمک بزرگی به کاربران شما می‌کند تا اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند؛ در مقابل لینک سازی غیراصولی و ناکارآمد کاربران را سردرگم می‌کند.

در حالت کلی لینک‌های سایت به دو صورت داخلی و خارجی هستند. در زیر هر یک از این لینک‌ها را به‌صورت جداگانه برسی می‌کنیم.

لینک‌های داخلی

وب‌سایت‌ها دارای صفحات و بخش‌های مختلف و متصل‌به‌هم هستند. اتصالات بین صفحات و بخش‌های مختلف سایت توسط لینک انجام می‌شود. لینک اتصالی هست که این قابلیت را ایجاد می‌کند که شما با کلیک بر روی آن بتوانید به صفحه جدید یا بخش جدیدی در همان صفحه منتقل شوید. برخی از صفحات را ممکن است شما مشاهده کنید و برخی از صفحات نیز ممکن است در قسمت‌های قابل‌مشاهده سایت برای کاربران وجود نداشته باشند و همچنین لینکی هم برای آن‌ها در سایت درج  نشده باشد. ولی صفحات بالفعلی هستند که می‌توان با نوشتن لینک  و آدرس url آن‌ها پس از نام سایت به آن صفحات دست‌یافت.

لینک‌های خارجی

لینک‌های خارجی، لینک‌هایی هست که به منبعی غیر از سایت شما اشاره می‌کند. این منبع ممکن است وب‌سایت، وبلاگ، اپلیکیشن یا هر منبعی در اینترنت باشد. لینک‌های خارجی می‌توانند هم برای سایت شما مفید و هم مضر باشند. در ساخت لینک‌های خارجی نیز کاربر باید دانش و توانایی لازم را داشته باشد.

لینک‌های شکسته در سایت به لینک‌هایی گفته می‌شود که در سایت وجود نداشته باشند و با کلیک بر روی آن‌ها شما به صفحه 404 و یا پیج آفلاین مواجه شوید. این لینک‌ها ممکن است از نوع لینک داخلی یا خارجی باشند. لینک‌های شکسته بر وب‌سایت تأثیرات مخربی می‌گذارند. این لینک‌ها درصورتی‌که در مکان‌های مهم و حساس سایت (مکان حساس منظور مکان‌هایی هستند که بیشتر در معرض دیده شدن کاربر هستند مانند منوها و یا قسمت‌های بالایی سایت و یا لینک‌های ایندکس شده در موتورهای جستجوگر است) باشند کاربران را سردرگم کرده و از اعتبار سایت شما به‌شدت می‌کاهند. البته لینک‌های شکسته در هر جا که باشند دردسرساز خواهند بود.

طراح سایت هنگام طراحی بایستی این مورد را در نظر بگیرد که لینک‌های سایت به‌خوبی و به‌صورت صحیح کارکنند. معمولاً در قالبهای آماده برخی لینک‌ها وجود دارد که به مکان خاصی اشاره نمی‌کنند و یا به همان صفحه مراجعه می‌کنند که این لینک‌ها را می‌توان حذف کرد و یا به صفحات جدیدی ارجاع داد. عمده مشکلاتی که در مورد لینک‌های شکسته ایجاد می‌شود در پروسه به‌روزرسانی و تغییرات در سایت است. تغییراتی که بر روی ماژول‌ها و مطالب ایجاد می‌کنید خود می‌تواند منجر به ایجاد لینک‌های شکسته شود پس حتماً قبل از اعمال تغییرات بر تأثیرات مختلف تغییرات در سایت آگاه شوید و همچنین پس از اعمال تغییرات در سایت، سایت را تست کرده و از کارکرد بدون نقص سایت اطمینان حاصل کنید.

یافتن لینک‌های شکسته در سایت

برای یافتن لینک‌های شکسته در وب‌سایت خود می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین این ابزارها وب‌سایت‌هایی هستند که به‌صورت آنلاین سایت شمارا پویش می‌کنند و لینک‌های شکسته را شناسایی می‌کنند. با جستجوی عبارت broken link check در گوگل سایتی‌های بسیاری را خواهید دید که با درج آدرس سایت خود در آن‌ها لینک‌های شکسته سایت شمارا نمایش می‌دهند. این وب‌سایت‌ها از معتبرترین روش‌های یافتن لینک‌های شکسته هستند فقط قبل از واردکردن آدرس سایت موارد مختلف سایت مزبور را نظیر گواهی ssl و غیره را چک کنید و مطمئن شوید سایت مزبور سایت safe و قابل‌اعتمادی باشد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

 

 

مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

طراحی سایت در اسلامشهر

طراحی سایت در رباط کریم

طراحی سایت به زبان انگلیسی

طراحی سایت در ترکیه


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.