در چه مواقعی بهتر است از وبلاگ به جای وب سایت استفاده کنیم.

سایتهای بسیاری در ایران وجود دارند که سرویس های وبلاگ را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند.کاربران با عضویت در این سایتها می توانند برای خود وبلاگی داشته باشند و مطالب روزانه شخصی و شغلی خود را در آن قرار دهند.اما آیا وبلاگ توانایی رقابت باوب سایت را دارد و آیا میتوانیم به جای صرف هزینه بسیار و طراحی  سایت وبلاگی داشته باشیم که نیازهای تبليغاتی ما را برطرف کند و همان نتیجه و کیفیتی که سایت ارائه می دهد به ما بدهد.برای جواب به این سوال بایستی چند نکته را یادآوری کنیم و ملاحظاتی را بررسی کنیم .

دوستانی بسیاری برای تبليغات اینترنتی درخواست مشاوره می کنند سوالی که ما قبل از هر چیز از ایشان می پرسیم این هست که چه میزان بودجه برای انجام امور تبليغاتی در نظر گرفته اند ؟

مسلم است که هر میزان هزینه و وقت بگذارید نتیجه و کیفیت بیشتری را دریافت خواهید کرد دوستانی که توان پرداخت هزینه های سایت را داشته باشند داشتن وب سایت بهترین گزینه برای ایشان خواهد بود .البته در کنار وب سایت می توانند وبلاگی برای خود ساخته در آن فعالیت داشته باشند.

مسئله دوم توانایی مانور و پتانسیل وبلاگ و سایت می باشد.وب سایتها توانایی و پتانسیل بیشتری به لحاظ ساختاری نسبت به وبلاگ دارند .در وبلاگ ها محدودیت های فراوانی وجود دارد مانند عدم دسترسی به فضای هاست ،استفاده از ماژول ها و .... که در وب سایتها این محدودیت ها را نداریم .در صورتی که هدف بزرگی در تبلیغات دارید و می خواهید به نتایج بسیار خوبی برسید طراحی سایت انتخاب مطلوب تر و هوشمندانه تری خواهد بود.

در زمینه سئو نیز وب سایتها قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به وبلاگ دارند و برای دستیابی به جایگاه بالا و ماندگار در سئو با کلمات مهم حتما نیاز به استفاده از وب سایت دارید .

و در نهایت اعتبار وب سایت به مراتب بیشتر از وبلاگ می باشد .

با ذکر مسائل بالا آیا ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی ضرورتی دارد؟بله کسب و کارهای نوپا که سرمایه چندانی ندارند و به صورت محلی اقدام به ارائه محصولات و خدمات خود می کنند ویا کسانی که به صورت آزمایش شروع به راه اندازی کسب و کاری می کنند می توانند با کمک تبليغات در  وبلاگ و فعالیت  اینچنینی به نتایج مقطعی دست یابند.انتخاب وبلاگ به جای داشتن سایت انتخاب محتطاطانه ای می باشد و البته نتایج تبليغاتی محدودتری نسبت به وب سایت ها دارد .

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.