مطالب و مقالات تخصصی سایت و سئو

مرتضی خیری

مرتضی خیری

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که "تبلیغات هزینه نیست سرمایه گذاری است ".برخی جملات هستند که در یک بازه زمانی کاملا صحیح و درست هستند ولی در زمانی دیگر شاید کاملا درست نباشند و باید به دید تردید به آن  نگریست .بسیاری از کارفرمایان و فعالان حوزه کسب و کار این جمله راشنیده اند و تکرار می کنند .در تایید یا نفی این جمله باید عرض کنیم که در گذشته انجام تبلیغات به صورت محدودتر انجام می شده است.تبلیغاتی در گذشته اکثرا به صورت تبلیغات چاپی بر روی کاغذ ،بنر و ... بوده است .

امروزه با توسعه و پیشرفت علوم کامپیوتر و الکترونیک و با پدید آمدن و توسعه  اینترنت و شبکه های اجتماعی روش های تبلیغاتی جدیدی ایجاد شد که شاید قبلا هرگز کسی تصور آن را هم نمیکرد.افراد بدون پرداخت هزینه در شبکه های اجتماعی ،سرویس های وبلاگ و .... عضو می شوند و اقدام به عرضه محصول و خدمات خود می کنند.شاید در حال حاضر این جمله که" تبلیغات هزینه نیست و سرمایه گذاری است" نیاز با اصلاح داشته باشد.امروزه در میان بسیاری از افراد انجام  روش های تبلیغاتی قدیمی نظیر چاپ و پخش تراکت و ... نوعی عقب ماندگی باشد و نشانه عدم دید صحیح تبلیغات کننده است .این قبیل تبلیغات با توجه به جایگزین شدن تبلیغات در فضای اینترنت و همچنین بروز بیماریهایی نظیر کرونا امری تقریبا منسوخ شده و یا حتی ناپسند باشد و نه تنها در مشتری اقبالی برای خریدو محصول و خدمات شما ایجاد نکند بلکه موجب ایجاد دید و تاثیر منفی مشتری بر کسب و کار شما می شود .یعنی هم شما هزینه بسیاری برای تبلیغات انجام می دهید و هم موجب تخریب وجه کسب و کارتان می شوید.

 اکثر کارفرماین موفق تبلیغات را یک سرمایه  گذاری میان مدت و بلند مدت می دانند و هموراه بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات می کنند.اما باید بدانیم که هر تبلیغاتی نمی تواند باعث پیشرفت کسب و کار ما شود و تنها تبلیغات هدفمند و نتیجه گرا است که می تواند در میان انبوهی از تبلیغات مختلف صدای ما را به گوش مشتریان برساند و توجه انها را نسبت به کسب و کار ما جلب کند.تبلیغات نه به عنوان امری ساده که علم و تخصصی حرفه ای است که باید به صورت ويژه و اصولی بررسی شود .

کارفرمایان بهتر است قبلا از انجام تبلیغات با یک کارشناس امور تبلیغاتی مشورت نموده و طرحی از روش تبلیغاتی مورد نیاز برای کسب و کار خود طراحی کرده و به اجرا بگذارند .

نویسنده :مهندس مرتضی خیری کارشناس طراحی سایت و سئو

تنظیمات Gzip در جوملا

Gzip یکی از صدها خصوصیت موثر و کاربردی می باشد که در سی ام اس هایی نظیر جوملا و وردپرس تعبیه شده است که با فعال سازی آن و در صورت پشتیبانی هاستینگ امکان فشرده سازی محتوای صفحات وب ارسالی و دریافتی بین کاربر و سرور هاستینگ برقرار می شود.خصوصیت Gzip به دلیل فشرده سازی باعث کاهش حجم صفحات وب و سرعت بالاتر در لود شدن سایت می شود.طبق تحقیقاتی که اینجانب طی چند روز انجام دادم استفاده از gzip بیش از 50 درصد در افزایش سرعت لود شدن وب سایت موثر است .

متاسفانه برخی هاستینگ ها به دلایلی این این گزینه را در هاست های خود غیرفعال کرده اند و برای فعال کردن آن درخواست دریافت مبالغی از کاربران می کنند.در صورتی که gzip از امکانات جوملا و وردپرس است و بایسیت به صورت کامل توسط هاست های لینوکسی پشتیبانی شود.از این رو در هنگام خرید هاست برای سایت خود حتما از فعال بودن این گزینه مهم در سرور هاست اطمینان حاصل نمایید.

مرتضی خیری

مرتضی خیری مهندس شاغل در مرکز طراحی سایت تهران، متخصص در زمینه طراحی سایت و سئو وب سایت و برنامه نویس تحت وب با زبان های asp.net و php می باشند.ایشان مقالات بسیاری در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه طراحی سایت داشته اند .مهندس مرتضی خیری در زمینه سئو سایت سبک منحصربه فردی را که مبتنی بر نوشتن مقالات و تولید محتوای مفید و هدفمند است طراحی و دنبال می کنند.ایشان سابقه های همکاری با شرکتهای معتبر بسیاری به عنوان طراح سایت و سئو کار و همچنین مهندس شبکه های کامپیوتری را دارند.ایشان به عنوان یکی از شناخته شده ترین مهندسین فعال در حوزه کامپیوتر در تهران می باشند .

مرتضی خیری به عنوان نویسنده مقالات و متون صنعتی در زمینه های مختلف فعالیت دارند.ایشان به بهترین روش و به سهولت تمام اطلاعات فنی و تخصصی شرکتهای مختلف را استخراج کرده و برای امور تبليغاتی شرکتهای مزبور مورد استفاده قرار می دهند .

تحصیلات مرتضی خیری:کاردانی نرم افزار -کارشناسی :مهندسی شبکه های کامپیوتری

تجربه کاری:بیش از دوازده سال سابقه در زمینه های مختلف IT

فعالیت های مرتضی خیری در زمینه IT

طراحی سایت و خدمات سئو

تولید محتوا

نصب وراه اندازی شبکه های کامپیوتری

مشاوره امنیت سیستم های تحت شبکه

عضو انجمن سئوکاران ایران

عضو انجمن طراحان سایت ایران

کارشناس بازاریابی

 جهت دریافت مشاوره از مهندس مرتضی خیری در زمینه های ذکر شده با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

______________________________________________________________________________________________________________

تنظیمات روبات در منوی جوملا

فایل متنی روبات در جوملا  برای جلوگیری از ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت توسط موتورهای جستجوگر استفاده می شود.موتورهای جستجوگر توسط امکانات و ابزار خود به بررسی و واکاوی وب سایتها در اینترت می پردازند و صفحات مختلف سایت را ایندکس می کنند.اما ایندکس کردن صفحات سایت همیشه امری مطلوب نیست زیرا ممکن است موتورهای جستجوگر صفحات بی ارزش یا امنیتی شما را نیز ایندکس کنند و این امر بر روی سئو یا امنیت سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.جوملا به صورت پیش فرض دسترسی موتورهای جستجوگر را در فایل متنی به نام robots.txt محدود کرده است .اما گزینه دیگری در مورد تنظیمات رباتها در جوملا وجود دارد.درصورتی که به تنظیمات منوهای جوملا بروید و بر روی یکی از منوها کلیک کنید در قسمت داده های متا تنظیمات متا سایت را مشاهده خواهید کرد.گزینه سوم از این تنظیمات روباتها می باشند .در این قسمت شما می توانید به موتورهای جستجوگر اجازه دهید که منوی مورد نظر را ایندکس کنند یا خیر.در این قسمت چهار گزینه وجود دارد .در میان گزینه ها حتما گزینه فهرست /پیروی را انتخاب کنید.تا به موتورهای جستجوگر اجازه ایندکس صفحات خود را بدهید.

در قسمت تنظیمات جوملا نیز گزینه ای مربوط به تنظیمات روباتهای جوملا وجود دارد که آن گزینه را هم نیز بر روی فهرست /پیروی قرار دهید.این تنظیمات فارغ از تنظیمات فایل متنی موجود در جوملا اجازه ایندکس شدن یا جلوگیری از ایندکس شدن صفحات مختلف وب سایت شما را به صورت ساده تری مهیا می کند.پیشنهاد می کنیم مگر در مواقع خاص همواره در هر قسمتی از سایت که گزینه روباتها را مشاهده کردید گزینه فهرست /پیروی را انتخاب نمایید.

استفاده از qr code برای محصولات

حتما تا به حال علامت فوق را بر روی محصولات و مکان های مختلف دیده اید.qr code تصویر مربع شکل رمزگزاری شده ای است که  با اشکالی که مشاهده می نمایید ساخته می شود.کاربران و استفاده کنندگان می توانند با اسکن بارکد مورد نظر با نرم افزارهای qrcodescanner اطلاعات  رمز شده در تصویر qrcode را استخراج کنند.اطلاعاتی که در qrcode ذخیره می شود معمولا شامل شماره تلفن ،متن و انواع کاراکتر،آدرس وب سایت و سایر اطلاعات متنی می باشد برای مثال شما می توانید شماره تلفن خود را بر روی qrcode قرار دهید و برچسب را بر روی محصولات خود قرار دهید و با اسکن بارکد شماره تلفن شما برای کاربر نمایش داده می شود و کاربر به راحتی می تواند با شما تماس بگیرد.

انتقال تصویر دوربین مداربسته با استفاده از مرورگرها

انتقال تصویر یکی از خدمات مهم در زمینه دوربین های مداربسته می باشد .نرم افزارهای مختلفی برای سیستم عامل های گوشی و pc برای این امر طراحی شده است.معمولا شرکت های ارئه دهنده دوربین مداربسته،هنگام فروش محصولات خود  نرم افزار مربوط به انتقال تصویربرند خود را نیز به مشتری ارائه می دهند.در نسخه های گوشی بایستی حتما از نرم افزارهای مربوط به انتقال تصویر استفاده کرد اما در مورد pc اینطور نیست و می توان از برخی نرم افزراها  نظیر مرورگرها برای انتقال تصویر استفاده کرد.مرورگر اینترنت اکسپلورر بهترین مرورگر برای انتقال تصویر بر روی pc می باشد.در این مرورگر با وارد کردن ip دی وی آر ، مرورگر به پورت 80 متصل شده (پورت 80 پورت پیشفرض وب می باشد که بر روی دستگاههای دی وی ار تنظیم شده است)وبه صفحه لاگین دی وی ار هدایت می شود و با وارد کردن نام کاربری و پسورد دی وی ار کاربر می تواند تصاویر مربوط به دوربین مداربسته را مشاهده نماید.البته قبل از استفاده از اینترنت اکسپلورر بایستی تنظیماتی در قسمت custom level انجام شوند و activex های مورد نیازدر مرورگر enable  فعال شوند.

گذاشتن پسورد بر ر وی سایتها و سرویس های تحت وب

امروزه در کنار گسترش روز افزون علوم کامپیوتر و فناوری های مرتبط فعالیت های خرابکارانه در سطح اینترنت نیز افزایش چشم گیری داشته است.در حال حاضر انجام فعالیت های هک و خرابکارانه تنها در انحصار افرادی با توانمندی های بالا نمی باشد و هر فردی به راحتی و با دانلود و در اختیار داشتن نرم افزار هک مربوطه می تواند شانس خود را برای هک کردن سایتها امتحان کند .از این رو رعایت کامل اصولی امنیت برای طراحان سایت امری لازم و ضروری است .در زیر برخی نکات مهم در مورد انتخاب پسوردهای مناسب  برای سایت ها و سرویس مربوط به آن را شرح می دهیم.

- همواره سعی کنید برای سرویس های مختلف سایت خود نظیر کاربران ادمین  سایت ،پسورد ،پنل های هاستینگ سایت، ایمیل های کاربری سایت ،ایمیل های شخصی ،سرویس ftp و .... پسوردهای مناسبی قرار دهید.توجه داشته باشید که موارد ذکر شده به صورت زنجیروار به هم متصل هستند و در صورتی که هکرها بتوانند یکی از موارد فوق را هک کنند به راحتی می توانند عملیات خرابکارانه  مورد نظر خود را بر روی سایت شما انجام دهند.

- همواره سعی کنید پسوردهای انتخابی  به گونه ای باشد که قابل حدس زدن نباشد و از ترکیب حروف کوچک و بزرگ ،اعداد ،علائم و ... تشکیل شده باشد.

- محل مناسب و امنی برای نگهداری پسوردهای سایت خود انتخاب کنید.

- سعی کنید در صورت امکان در بازه های زمانی مختلف پسورد سرویس های خود را تغییر دهید.

- هرگز از سیستم ها و مکان های عمومی نظیر کافی نت ها و محل کار برای ورود به پنل سایت استفاده نکنید

-آنتی ویروس های سیستم خود را همواره به روز نگه داری کنید و از کارکرد صحیح آن مطمئن باشید.

در استفاده از Vpn ها ،نرم افزارهای کرک شده و ... کمال دقت را داشته باشید و در صورت امکان از این نرم افزارها استفاده نکنید.

در صورت امکان از پسوردهای دو مرحله ای برای ورود به سایت استفاده کنید.

____________________________________________________________________________________________________________

استفاده از هوش مصنوعی در موتورهای جستجوگر

تصور بسیاری از افراد از هوش مصنوعی  آدم آهنی و ماشین های ساخته شده توسط انسان هست.امروزه از هوش مصنوعی در حیطه های بسیار وسیعی استفاده می شود .از  دستگاههای پزشکی نظیر سی تی اسکن و ام ار ای گرفته تا امورنظامی و فضا پیماها اکثرا به نوعی از هوش مصنوعی استفاده می کنند.یکی از موارد استفاده از هوش مصنوعی در موتورهای جستجوگر است.گوگل به عنوان معتبرترین موتور جستجوگر شناخته شده به صورت گسترده از این تکنولوژی استفاده می کند.کندوکاو و بررسی میلیون ها سایت و صفحه وب و محاسبه الگوریتم های بسیار دقیق و پیچیده و پویا بدون استفاده از هوش مصنوعی قابل انجام نمی باشد.گوگل نه تنها در جستجو بلکه در بسیاری از سرویس های ارائه شده توسط این شرکت از هوش مصنوعی استفاده می کند.

____________________________________________________________________________________________________________

استفاده از سیستم رمزگذاری دو مرحله ای

امرزوه کمتر کسی را می توان یافت که فعالیتی در دنیای مجازی نداشته باشد و به نوعی در ارتباط با آن نباشد.برای افزایش و ارتقاع امنیت در این محیط نیاز به رعایت اصول و قوانینی استانداردی می باشد.استفاده از پسوردهای پیچیده و قوی ،عدم استفاده از تجهیزات عمومی برای ورود به حسابهای شخصی و موارد بسیاری دیگری وجود دارند که نبایستی از انجام آن غافل شد.در این میان تکنولوژی نسبتا جدیدی که برای ارتقاع امنیت کاربران ایجاد شده است استفاده از پسوردهای دومرحله ای حسابهای کاربری می باشد.ورود دو مرحله ای  به حساب کاربری یکی از اقدامات بسیار کارآمد و مطمئن در ارتقاع امنیت حسابهای کاربری می باشد.کاربران می توانند برای اکانت های خود در اینستاگرام ،تلگرام ،ورود به سایت و ... از پسوردهای دو مرحله ای استفاده کنند .بنا به ساختار امنیتی صفحات کاربری و سرویس های مختلف ،رمزهای ورودی دو مرحله ای ممکن است به صورت ارسال پیام تایید ورود از طرف سرویس دهنده به شماره همراه ثبت شده در حساب کاربری  و سپس وارد کردن رمز عبور توسط کاربر باشد.ویا ساختار امنیتی به گونه ای باشد که رمز عبور +اثر انگشت و یا اسکن عنبیه چشم و موارد متعدد دیگری که می توان برای ارتقاع امنیت از آن استفاده کرد.این دو روش ذکر شده تنها دو روش از میان ده ها روش احراز هویت حسابهای کاربری می باشد .روش ها و راههای فراوانی برای ارتقاع امنیت ورود کاربران ایجاد شده و انجام می شود .با نوع حساسیت حسابهای کاربری می توان از روش های متنوع و پیچیده تری برای رمزگذاری و تعداد مراحل ورود به سایت استفاده کرد تا امنیت و صحت اطلاعات تضمین شود.

_______________________________________________________________________________________________________

وجو قفل بر روی مازول ها و مطالب جوملا

در صورتی که با نرم افزار طراحی سایت جوملا کارکرده باشید احتمالا مشاهده کرده اید که در برخی موارد بر روی برخی ماژول ها و مطالب موجود در سایت علامت قفل وجود دارد.این علامت چیست و چرا ظاهر می شود ؟

در جوملا در صورتی که مطلب یا ماژولی را باز کرده باشید برای بستن ماژول یا مطلب مربوطه بایستی از منوهای بالای خود مطلب یا ماژول گزینه خروج را بزنید در صورتی که به صورت دیگری عمل کنید مثلا مرورگر را ببندید و یا از آیکن بک مرورگر استفاده کنید جوملا فرض می کند کاربر در حال ویرایش مطلب یا ماژول مورد نظر است از این رو علامت قفل بر روی ماژول به نمایش در می آید و در صورت وجود  کاربران دیگر،آنها دسترسی ویرایش ماژول یا مطلب مربوطه را نخواهند داشت .البته این امر مشکل حادی نیست و کاربر مربوطه می تواند با کلیک روی ماژول یا مطلب عملیات دلخواه خود را بر روی آن انجام دهد.این امر زمانی مشکل ساز می شود که چند کاربر در حال کار بر روی یک سایت باشند.در کل برای رفع این مشکل بایستی همواره به صورت کاملا اصولی از ماژول ها و مطالب جوملا خارج شوید.

___________________________________________________________________________________________________

پیام too many attemptTplease try again later در زمان ورود به تلگرام

در صورتی که از استفاده کنندگان اپلیکیشن تلگرام هستید شاید با پیغام بالا مواجه شده باشد باشید.در وضعیت عادی این پیغام زمانی رخ می دهد که چندین بار قصد ورود به تلگرام را داشته اید اما کد احراز هویت و پسورد خود را اشتباه وارد کرده اید در صورتی که چندین بار این عمل را تکرار کنید ویا به دفعات از تلگرام خارج شده و وارد شوید ممکن است این پیام برای شما به نمایش در آید و باید 24 ساعت یا چهل وهشت ساعت دیگر سعی کنید که به تلگرام وارد شوید.

اما اخیرا بسیاری از کاربران ایرانی تلگرام در ایران با این مشکل واجه شده اند و کاربرانی که برای اولین بار قصد ورود به تلگرام را دارند و کاربرانی  که تنها یک بار از حساب خود خارج شده و می خواهند مجددا وارد حساب تلگرام شوند با این پیام روبرو می شوند.اما دلیل این امر چیست و چرا این مشکل برای کاربران ایرانی رخ می دهد؟

همانطور که می دانید اپلیکیشن تلگرام در کشور ما فیلتر است و برای ورود به آن بایستی از فیلتر شکن استفاده کرد .عملکرد فیلترشکن ها به این صورت است که زمانی که کاربری از فیلترشکن استفاده می کند فیلتر شکن ip سیستم کاربر را با Ip که خود برای کاربر درنظر میگیرد جایگزین می کند و در واقع کاربر با آدرس ip که فیلترشکن به کاربر می دهد در اینترنت شناخته می شود.آدرس های ip که فیلترشکن ها و وی پی ان ها به کاربران ارائه می دهند محدودیت دارد و قطعا تعداد بالایی از کاربران از ip مشخصی استفاده خواهند کرد  .هنگامی که تعداد کاربران زیادی از این فیلترشکن ها و وی پی ان ها استفاده کنند سرورهای تلگرام متوجه تعداد ورد به تلگرام با یک Ip مشخص می شوند .در الگوریتم های امنیتی تلگرام این امر به عنوان امری غیرطبیعی در نظر گرفته می شود از این رو از ورود کاربران به تلگرام جلوگیری می شود واین پیام به کاربران نمایش داده می شود.

برای رفع این مشکل بهترین راه حل این هست که فیلترشکن و vpn خود را تغییر دهید و حتی المکان از فیلترشکن هایی استفاده کنید که کمتر شناخته شده باشند .در کل فیلترشکن های رایگان به دلیل استفاده بالا توسط افراد بیشتر در معرض این مشکل هستند.


آخرین مطالب

خبرنامه

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 
کلیه حقوق و مزایای این وب سایت متعلق به مرکز طراحی سایت و سئو تهران می باشد.