هک کردن سایتها

زمانی بود که وب سایتها مهمترین اهداف هکرها برای نفوذ بودند.هکرها با استفاده از آسیب پذیری های مختلف در وب سایتها کنترل سایتها را در دست گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتها استخراج می کردند.سایتهای بانکها،مراکز دولتی و اشخاص و شخصیت های مهم ،مهم ترین اهداف هکرها بودند.دربسیاری از موارد مدیران سایتهای هک شده متوجه هک سایتهایشان نمی شدند.هکرها با ترفندهای مختلف وارد سایت شده و اطلاعات مورد نیاز خود را برداشته و بدون گذاشتن ردی سایت را ترک می کردند .درمواردی نیز یک backdoor یا trojan روی سایت نصب می کردند تا در آینده راحت تر بتوانند به وب سایتهای قربانیان نفوذ کنند.امروزه با جا افتادن شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ،فیس بوک و توئیتر و .... از تمرکز هکرها برای نفوذ به سایتها کاسته شده و بسیاری از هکرها صفحات اجتمعی اشخاص و نهادهای مختلف را هدف حمله قرار می دهند.

هکرها اهداف مختلفی از هک کردن سایتها دنبال می کننداز جمله کسب منفعت و سود با سرقت و جابه جایی پول از حسابهای الکترونیکی یا پولهای دیجیتال،اهداف جاسوسی ،ضربه زدن به اعتبار اشخاص و سازمان ها ،کنجکاوی و ..... .

هکرها برای دستیابی به اهداف خود راههای بسیار پیچیده ای را دنبال می کنند .مهم ترین اهداف هکرها یعنی کسب منافع مالی تنها به جابه جا کردن و خالی کردن حسابهای بانکی محدود نمی شود .دستیابی به اطلاعات مهم و حیاتی می تواند سود سرشاری را نسیب این افراد کند،مختل کردن کار سایتهای رقبای اقتصادی،هک اکانت های سیاستمدارها و افراد مهم و ... از جمله اقداماتی است که هکرها انجام می دهند.هکرها ممکن است توسط سازمان ها یا اشخاص خاص استخدام شوند و اقدام به انجام عملیات های خرابکارانه نمایند.امروزه حتی دولتها نیز وارد این عرصه شده اند و به صورت فعال در این زمینه کار می کنند.هر از گاه شاهد اخباری پیرامون هک شدن سرویس های مختلف یک کشور توسط کشور دیگری هستیم.

موارد لازم برای افزایش امنیت سایت

استفاده از پسوردهای امن برای قسمت های مختلف سایت،استفاده از هاستینگ ها وسرورهای امن و با کیفیت ،استفاده از فایروال ها و سیستم ها پیش گیری از نفود ،به روزرسانی موارد امنیتی ومانیتورینگ سایت از مواردی هستن که می تواند به افزایش امنیت سایت شما کمک کند.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.