آشنایی با سایتهای فروشگاهی

سایتهای فروشگاهی از جمله سایتهایی هستند که همواره توجه کارفرمایان و صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده اند.امکان ارائه محصولات در اینترنت و فروش اینترنتی محصولات از مزیتهای وب سایتهای فروشگاهی می باشد .مکانیزم کارکرد سایتهای فروشگاهی به اینصورت می باشد که ابتدامشتری محصول خود را در سایت مشاهده کرده و انتخاب می کند .پس از تکمیل خرید برای نهایی کردن خرید کاربر باید اکانتی در سایت مورد نظر ایجاد کند و وارد اکانت خود شود .با ایجاد اکانت و وارد شدن به حساب کاربری و مشاهده فاکتور نهایی کاربر ویزاردهای مربوط به پرداخت را دنبال کرده و به درگاه بانکی متصل شده و با وارد کردن اطلاعات حساب پرداخت انجام می شود.پس از انجام خرید  پیامکی به مشتری ارسال می شود و موفقیت ثبت خرید را اطلاع می دهد.همین طور پیامکی برای مدیر سایت ارسال می شود و در نهایت مدیر سایت اقدام به ارسال محصول مورد نظر مشتری می نماید .عملیات کم شدن محصول از انبار و موارد مالی سایت نیز به صورت اتوماتیک انجام می شود .در طراحی سایتهای فروشگاهی به گرافیک سایت نیز باید توجه ويژه ای شود و در انتخاب قالب ورنگبندی وب سایت بیشترین دقت رعایت شود.قالب و رنگبندی سایت باید متناسب با محصولات ارائه شده در فروشگاه و حیطه کاری فروشگاه باشد.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد داشتن کارمندی که به صورت روزانه سایتهای فروشگاهی را آپدیت و به روزرسانی کند می باشد.قیمت های اجناس مدام در حال تغییر هستند و به صورت مرتب اجناسی به فروشگاه وارد و از آن خارج می شوند .از این رو مشخصات اجناس ،آمار ،خرید و فروش و... باید به صورت کاملا دقیق و منظم به روزرسانی شود .

فروشگاههای مجازی سه بعدی :

فروشگاههای مجازی سه یعدی در قالب وب سایت و اپلیکیشن به بازار عرضه شده اند .شما با ورد به این فروشگاهها با لپ تاپ و یا اپلیکیشن های موبایل می توانید به صورت مجازی در فروشگاه به گشت و گذار بپردازید ،محصولات خود را مشاده کنید و خرید نمایید.چیز جالبی که در مورد این فروشگاهها وجود دارد این هست که این فروشگاهها دقیقا مانند فروشگاههای واقعی طراحی شده اند.برای مثال شما در این نرم افزارها وارد فروشگاه می شوید چرخ دستی مربوط به جمع آوری محصولات را برمی دارید و در فروشگاه قدم می زنید ،محصولات را مشاهده کرده و آنها را برمی دارید و اطلاعات شامل قیمت و مواد اولیه تولدی محصول را مشاهده می کنید و آن را در سبد خرید خود قرار می دهید و بعد از اتمام خرید قیمت محاسبه می شود و مبلغ را پرداخت می نمایید. بنده موردی از استفاده از این فروشگاههای مجازی در تهران مشاده نکرده ام اما استفاده از این فروشگاهها در کشورهای پیشرفته به صورت گسترده انجام می شود.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.