افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت لود شدن سایت در اینترنت یکی از مهم ترین فاکتورهای فنی و تکنیکی سایت می باشد که طراحان سایت بایستی حتما رعایت کنند.

موتورهای جستجوگر برای سرعت سایت اهمیت فراوانی قائل هستند و سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم را در رتبه بندی های سایتها بر اساس کلمات

کلیدی می باشد.دقت داشته باشید کاربران اصلا تمایل ندارند مدت زمانی زیادی برای لود شدن سایتصرف کنند و در صورت زمانبر شدن لود سایت به

سرعت به سراغ سایت دیگری می روند.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد از ماژول ها ،قالب،کدهاو فایل های سایت گرفته تا هاستینگ و... همه در سرعت سایت موثر هستند.

یک از مهم ترین صفحاتی که بایستی سرعت بالا و مناسبی داشته باشد صفحه اول سایت است.این صفحه به نوعی شناسنامه سایت شما می باشد.این بخش باید به صورت کامل و جامع کلیه فعالیتهای حیطه کاری شما را دربرگیرد.براساس گزارش از بسیاری از سایتهای معتبر آماری اینترنت نظیر سایت السکا

بسیاری ازکاربران کمتر از 5 ثانیه در هر وبسایتی حظور می یابند .از این رو کاربر در همین مدت زمان اندک بایستی به صورت کامل از حیطه کاری

،محصولات و خدمات سایت آگاه شود.با درنظر گرفتن موارد ذکر شده صفحه اول سایت باید خالی از هرگونه ماژول و مطالب اضافی و .. باشد.

حتی المکان سعی کنید صفحه اول سبک ،ساده و مفید و گویا باشد.

چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟

هیچ‌چیز به‌اندازه یک وب‌سایت کند خسته‌کننده نیست. یک وب‌سایت کند نه‌تنها برای کاربر نهایی، بلکه برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز مضر است. به این معنی که می‌تواند باعث شود وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه پایین‌تری داشته باشد. این باعث بازدید کمتر از صفحه و درآمد کمتر تبلیغاتی یا تبدیل مشتری برای شما می‌شود.

 در زیر 9 روش را به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید وب‌سایت خود را سریع‌تر بارگذاری کنید. درحالی‌که این مقاله نکات کلی را به اشتراک می‌گذارد، برخی از آن‌ها را نیز فقط مختص سایت‌های ورد پرسی هستند. در سراسر مقاله، من به‌وضوح نشان می‌دهم که چه نکاتی برای کاربران WP است و کدام‌یک می‌تواند برای همه باشد.

چرا سرعت وب‌سایت شما اهمیت دارد و چگونه سرعت وب‌سایت خود را بررسی کنیم؟

 چند  روش برای اینکه وب‌سایت خود را سریع‌تر بارگذاری کنید را در زیر ذکر می‌کنیم.

1-سرویس  میزبانی مناسبی انتخاب کنید

2-درک درخواست‌هایHTTP

3-تصاویر را به اینترنت فرندلی تبدیل کنید .

4-از پلاگین ها به مقدار کم استفاده کنید (فقط سایت‌های ورد پرسی)

5- اسکریپت‌های خارجی را کاهش دهید

6-فایل‌های JS و CSS را بهینه کنید

7-از قابلیت کش استفاده کنید

8-بار وب‌سایت را حذف کنید

 9-استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

اما چرا سرعت وب‌سایت شما مهم است سرعت وب‌سایت شما به دو دلیل مهم است؟ سرعت سایت شما به دو دلیل مهم است: تجربه کاربر و سئو. آزمایش‌ها تحقیقاتی گوگل نشان می‌دهد که سرعت سایت سریع‌تر منجر به رضایت بیشتر کاربران، افزایش بهره‌وری و زمان بیشتر کاربران برای مرور می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات Kissmetrics نشان داد که 40٪ از مردم اگر یک سایت بیشتر از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می‌کنند. 47 درصد از کاربران انتظار دارند یک صفحه در دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. به‌طورکلی، سرعت سایت شما تأثیر بیشتری بر رضایت کاربر نسبت به "رنگ و سوت" اضافی دارد. مهم نیست که یک سایت چقدر عالی به نظر می‌رسد: اگر خیلی آهسته بارگذاری شود، کاربران از سایت خارج می‌شوند.

 در مورد سئو، گوگل از سرعت سایت به‌عنوان یکی از عوامل متعددی که رتبه را تعیین می‌کند (که صفحه شما چقدر در نتایج جستجو ظاهر می‌شود) استفاده می‌کند. برای تعیین رتبه، گوگل سرعت صفحه را در پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل فاکتور می‌کند. اگر سرعت سایت شما در حد یکسان نباشد، ممکن است با جریمه‌های رتبه‌بندی مواجه شوید. همچنین از سرعت صفحه به‌عنوان یک عامل استفاده می‌کند. دلیل اهمیت سرعت سایت این است که موتورهای جستجو می‌خواهند کاربران را به سایت‌هایی با بهترین تجربه و اطلاعات کلی راهنمایی کنند. اگر سایت شما به‌طور غیرقابل‌تحمل کند باشد، کاربران نمی‌توانند به تمام اطلاعات عالی که شما دارید دسترسی پیدا کنند.

چگونه سرعت وب‌سایت خود را بررسی کنیم?

 برای اینکه بفهمید وب‌سایت شما کند است یا نه، می‌توانید از یکی از ابزارهای رایگانی که برای گزارش آن طراحی‌شده است استفاده کنید. در اینجا چندین مورد وجود دارد: Google's PageSpeed ​​Insights: ابزار عالی گوگل برای تست سرعت. همچنین این ابزار توصیه‌هایی برای موبایل و دسکتاپ می‌دهد.

 Pingdom: برای تمام سطوح مهارت مفید است. عملکرد سایت را بررسی می‌کند، آن را درجه‌بندی می‌کند و تاریخچه عملکرد را ردیابی می‌کند تا بتوانید ببینید سرعت سایت شما چگونه تغییر کرده است..

GTmetrix: یکی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود GTmetrix است. میزان بارگیری سایت شمارا تجزیه‌وتحلیل می‌کند و امتیازات PageSpeed ​​و YSlow را بررسی می‌کند. همچنین پیشنهاد‌هایی در مورد چگونگی بهبود زمان بارگذاری ارائه می‌دهد.

 YSlow: صفحات وب را در مورد نحوه مطابقت با دستورالعمل‌های تعیین‌شده با عملکرد بالا درجه‌بندی می‌کند. همچنین اجزای مختلف وب‌سایت را خلاصه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تجزیه‌وتحلیل را مشاهده کنید، توصیه‌هایی در مورد چگونگی بهبود سایت ارائه می‌دهد.

 لازم است بدانید که نتایج می‌تواند از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت باشد. این کاملاً طبیعی است زیرا آن‌ها معیارهای متفاوتی دارند و از مکان‌های مختلفی در جهان برای آزمایش سایت استفاده می‌کنند. اکنون، بیایید به روش‌هایی بپردازیم که می‌توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید و جذابیت مشتری وب‌سایت خود را افزایش دهید.

9 راه برای افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت شما!

1-میزبانی: سرویس میزبانی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید و میزبانی خود را بهبود بخشید. این‌یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید: به سرور خود نگاه کنید. اغلب زمانی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنیم، راه ارزان را طی می‌کنیم و برای میزبانی اشتراکی ثبت‌نام می‌کنیم. بااین‌حال، همان‌طور که سایت‌ها در استفاده و محتوا رشد می‌کنند، کندتر می‌شوند. شما می‌توانید با ارتقای برنامه میزبانی خود (انتقال به VPS یا گزینه اختصاصی) با این مشکل مبارزه کنید.

در کشورهایی نظیر ایران که سرعت بین‌المللی کندتر از اینترنت داخلی است، و همچنین اختلال بالایی در سرعت اینترنت وجود دارد، خریدهاست های داخل ایران به‌عنوان اولویت اول پیشنهاد می‌شود.

2- درک درخواست‌های HTTP: سایت‌ها عمدتاً به دلیل درخواست‌های HTTP بسیار زیاد (یا خیلی بزرگ) کند هستند. هنگامی‌که درخواست‌های HTTP را درک می‌کنید، بهتر می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. نکته: درخواست‌های HTTP زیاد اغلب منجر به‌کندی وب‌سایت می‌شود. هر زمان که مرورگر وب شما فایلی (صفحه، تصویر و غیره) را از یک سرور وب واکشی می‌کند، این کار را با استفاده از HTTP انجام می‌دهد – این پروتکل انتقال ابرمتن است HTTP، یک پروتکل درخواست/پاسخ است، به این معنی که رایانه شما درخواستی برای برخی از فایل‌ها می‌فرستد (مثلاً «فایل «home.html» را برای من دریافت کنید)، و سرور وب پاسخی را ارسال می‌کند («این فایل است»، و به دنبال آن خود فایل.

 راه‌های زیادی برای کاهش یا حذف درخواست‌های HTTP وجود دارد که این مقاله در ادامه به آن‌ها می‌پردازد. بااین‌حال، برای اینکه ببینید یک صفحه در سایت شما چند درخواست HTTP دارد، می‌توانید یک تست سرعت در Pingdom انجام دهید. با Pingdom، می‌توانید درخواست‌ها را بر اساس اندازه فایل و زمان بارگذاری مرتب کنید. این به شما امکان می‌دهد بزرگ‌ترین مقصران را ببینید.

3-تصاویر را به اینترنت دوستانه تبدیل کنید اندازه سایت به‌طورکلی، و اندازه تصویر به‌طور خاص، تفاوت زیادی در سرعت سایت شما ایجاد می‌کند. هرچه محتوا/تصاویر شما بزرگ‌تر باشد سرعت سایت کندتر می‌شود. برخی از راه‌های اساسی برای مقابله با این امر، کاهش اندازه فایل‌های تصاویر در سایت، کاهش تعداد تصاویری که استفاده می‌کنید، یا حذف کامل آن‌ها است. اما نداشتن تصویر در سایت شما خسته‌کننده است! به‌جای حذف آن‌ها، تصاویر را قبل از آپلود در سایت خود بهینه کنید: تغییر وضوح: کاهش "کیفیت" تصویر و درنتیجه اندازه فایل. فشرده‌سازی تصویر: افزایش کارایی ذخیره‌سازی داده‌های تصویر برش تصویر: هنگام برش، قسمت‌های غیرضروری را برش می‌دهید و بنابراین اندازه تصویر را کوچک‌تر می‌کنید.

شما می‌توانید این نوع تغییرات را در یک ابزار پریمیوم مانند فتوشاپ یا یک برنامه رایگان مانند Gimp ایجاد کنید. حتی ابزارهای درون مرورگر مانند picresize.com وجود دارد. برای کاربران مک، یک برنامه رایگان به نام ImageOptim وجود دارد که "پارامترهای فشرده‌سازی را بهینه می‌کند، ابرداده های ناخواسته و پروفایل‌های رنگی غیرضروری را حذف می‌کند." در ورد پرس، یک افزونه رایگان به نام Smush وجود دارد که اطلاعات پنهان موجود در تصاویر را حذف می‌کند. Smush تصاویر را هنگام آپلود در ورد پرس اسکن می‌کند و از ماندن اطلاعات غیرضروری جلوگیری می‌کند. با حفظ کیفیت تصویر، حجم فایل را کاهش می‌دهد.

 4- از پلاگین ها به مقدار کم استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان از استفاده از افزونه‌های غیر لازم خودداری کنید. به نظر من، نمی‌توان به‌طور کامل از افزونه‌ها اجتناب کرد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تعداد کلی را کاهش دهید. برای شروع، اگر راه آسانی برای استفاده از یک افزونه وجود دارد – این کار را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال: افزونه Google Analytics. در عوض، فقط کد ره‌گیری را به‌صورت دستی به فوتر وب‌سایت خود اضافه کنید. هر 4 تا 6 ماه، زمانی را برای بررسی افزونه‌های خود اختصاص دهید. هر یک را ارزیابی کنید و اگر: شما دیگر از آن استفاده نمی‌کنید. کاری را که قرار است انجام دهد انجام نمی‌دهد. این در حال فراخوانی توابع منسوخ‌شده است افزونه‌های جدید و بهبودیافته‌ای وجود دارد که بهتر کار می‌کنند علاوه بر اشغال فضا، افزونه‌های قدیمی اغلب باعث آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند.

5- اسکریپت‌های خارجی را کاهش دهید. این اسکریپت‌های خارجی هر بار که صفحه جدیدی بارگذاری می‌شود، درخواست‌های HTTP را ایجاد می‌کنند. در اینجا چند نمونه از اسکریپت‌های خارجی وجود دارد که می‌توانند سرعت سایت شمارا کاهش دهند:

افزونه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، جعبه‌های پاپ آپ و فونت‌های خارجی از این موارد هستند.

البته این بدان معنا نیست که باید از همه این‌ها اجتناب کنید (که به‌هرحال انجام آن دشوار است). فقط حواستان به این باشد. برای اینکه بفهمید کدام اسکریپت‌ها به‌خصوص بزرگ هستند، می‌توانید به Pingdom برگردید تا ببینید کدام فایل‌ها بیشترین زمان را برای بارگذاری دارند.

 6-فایل‌های JS و CSS را بهینه کنید: دو راه برای انجام این کار وجود دارد: کوچک‌سازی و gzipping یا فشرده‌سازی. کوچک‌سازی کارهایی مانند حذف فضای خالی، حذف نظرات، حذف نیم ویرگول‌های غیرضروری، کاهش طول کد هگزا و مواردی از این قبیل می‌تواند بر سرعت سایت سازی تأثیر زیادی داشته باشد. البته اگر در سطح کلی سایت و به‌درستی انجام شود. برای بهترین نتیجه، می‌خواهید از Minifying و Gzipping باهم استفاده کنید. بااین‌حال، gzipping در سطح سرور انجام می‌شود: برای انجام آن باید آن را پیکربندی کنید.

7-از قابلیت ذخیره‌سازی و کشینگ استفاده کنید: ذخیره صفحه زمانی است که صفحات وب فایل‌های ثابت مانند اسناد و تصاویر HTML را ذخیره می‌کنند، که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد سریع‌تر به آن صفحه دسترسی پیدا کنند، زیرا پایگاه داده مجبور نیست هر بار که درخواستی وجود دارد، هر فایل را بازیابی کند. بااین‌حال، نکته‌ای که در کش وجود دارد این است که در بیشتر موارد فقط برای بازدیدکنندگان تکراری کار می‌کند. بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از سایت بازدید می‌کنند، هنوز سایت را در حافظه پنهان نخواهند داشت، زیرا صفحه باید حداقل یک‌بار فایل‌ها را قبل از ذخیره آن‌ها بارگیری کند.

8- بارهای وب‌سایت را حذف کنید. بسیاری از آن‌ها قبلاً موردبحث قرارگرفته‌اند (تصاویر، افزونه‌ها و اسکریپت‌های خارجی. چند نمونه رایج دیگر از چمدان‌های وب‌سایت: کدهایی که در وب‌سایت شما انباشته می‌شوند. مانند زمانی که برای اصلاح سریع وارد می‌شوید، بدون در نظر گرفتن مؤثرترین راه برای اجرای تغییرات. پایگاه‌های داده‌ای که عظیم شده‌اند - این امر به‌ویژه در مورد سایت‌های تجارت الکترونیکی با سفارش‌های زیاد صدق می‌کند. پشتیبان گیری بیش‌ازحد در سطح سرور، افزونه‌ها، تم‌ها، ویرایش‌های پست و صفحه ذخیره‌شده و کتابخانه‌های رسانه‌ای عظیم راه اصلی برای تمیز کردن و پاک‌سازی بار اضافی سایت است. هرچند وقت یک‌بار وارد آن شوید و یک تعمیر دستی انجام دهید.

9- از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید. شبکه تحویل محتوا اساساً بسیاری از سرورهای بهینه‌شده در سراسر جهان است که محتوای وب را بر اساس موقعیت جغرافیایی آن‌ها به کاربران ارائه می‌دهد. این به معنای بهبود عملکرد بزرگ برای کاربران سایت است. زیرا، مثلاً، اگر شخصی در هند به سایت شما دسترسی داشته باشد، محتوای وب را از سروری در نزدیکی خود بازیابی می‌کند، نه در منطقه جغرافیایی هاستینگ شما. در اینجا چیزی است که می‌توانید در CDN ذخیره کنید: فایل‌های JS فایل‌های CSS تصاویر سایر فایل‌های آپلود شده مانند فیلم‌ها، فایل‌های PDF و... .

چند تا از CDN های رایج عبارت‌اند از: MaxCDN CloudFlare Amazon CloudFront اگر در یک سایت ورد پرسی هستید و در حال حاضر از افزونه محبوب W3 Total Cache استفاده می‌کنید، در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: این افزونه با MaxCDN ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید اساساً در کمترین زمان روی یک CDN اجرا کنید. (در شرایط دیگر، انتقال دارایی‌های سایت شما به یک CDN ممکن است چندان ساده نباشد) بااین‌حال، در اینجا یک نکته منفی برای CDN ها وجود دارد: آن‌ها می‌توانند گران شوند. به‌خصوص اگر از پهنای باند زیادی استفاده می‌کنید. اما برای سایت‌های بزرگ‌تر، با بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان، CDN اساساً یک ضرورت است. و همه سایت‌های "بزرگ" بدون شک از یکی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، اگر به‌تازگی وبلاگی را راه‌اندازی کرده‌اید، یا یک برنامه کوچک می‌سازید، CDN ضروری نیست؛ همچنین سی دی ان ها آپشن های رایگانی نیز دارند که برای بسیاری از سایت‌های با بازدیدهای معمولی مناسب است.

 

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.