افزایش غیرعادی حجم دیتابیس در جوملا

یکی از مواردی که می تواند به افزایش حجم نامتعارف و غیرعادی پایگاههای داده سایتهای جوملایی منجر شود ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان سایت و یا  لاگ های رویدادهای مختلف سایت در جداول دیتابیس می باشد.در برخی سایتهای جوملایی اطلاعات بازدید از سایت در برخی جداول ذخیره می شود.این اطلاعات گاهی تا ده ها مگابایت حجم دارند.از این رو لازم است با شناسایی این جداول اقدام به خالی کردن اطلاعات آن در مقاطع زمانی مختلف نمود.در صورتی که گمان می کنید پایگاه داده سایت جوملایی شما حجم بسیار بالا و نامتعارفی دارد می توانید مراحل زیر را برای عیب یابی و رفع مشکل مربوطه انجام دهید.

نکته:در صورت پاک کردن جداول دیتابیس های ذخیره کننده آمار بازدیدکنندگان از سایت ممکن است این عمل بر روی نمایش آماز بازدید کنسول گوگل تاثیرگذار باشد.

همانطور که در نکته بالا عرض شد پاک کردن و خالی کردن جداول ذخیره کننده آمار بازدیدکنندگان از سایت ممکن است بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد .برای مثال وب سایت tabloravanled.com از سایتهایی می باشد که توسط این مجموعه طراحی و پشتیبانی می شود .یکی از جداول دیتابیس سایت فوق به دلیل بازدید فراوان کاربران حجمی بسیار بالا در حدود 100 مگابایت پیدا کرده بود.اطلاعات آماری نمایش روزانه میزان مراجعه به این سایت توسط کاربران بین 10 تا 30 نفر بود .پس از پاک کردن اطلاعات دیتابیس مزبور هر چند وب سایت مورد نظر هنوز با تعداد کلمات بسیاری در صفحه اول گوگل بود ولی کنسول گوگل بازدید روزانه 0تا 2 از  سایت فوق را نمایش می داد.

وارد پنل کاربری خود شوید .(معمولا پنل های کاربری هاست های لینوکسی سی پنل می باشد).در بخش databases بر روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید و دیتابیس خود را انتخاب کنید.با کلیک بر روی نام دیتابیس کلیه جداول دیتابیس مزبور نمایش داده می شود .در این قسمت گزینه های مختلفی برای مرتب کردن جداول دارد.روی گزینه size کلیک کنید .با کلیک روی گزینه size جداول بر اساس سایز و اندازه مرتب می شوند.می بینید که جداول به ترتیب حجم نمایش داده می شوند. در صورتی که جداولی بیش از 5 مگابایت حجم داشته باشند بررسی کنید که وظیفه جدول مربوطه چیست و در صورت نیاز جدول مربوطه را از طریق انتخاب آیتم empty در گزینه action خالی کنید.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.