برای طراحی سایت به چه مهارتهایی نیاز هست

همانطور که می‌دانید، برای انجام هر کاری تخصصی، نیاز به آموختن مهارت‌های مربوط به آن کار را دارید. طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست. هرچند امروزه طراحی سایت نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر است، اما برای طراحی سایت‌های با کیفیت و استاندارد، نیاز به آموختن مهارت‌های فراوانی در این زمینه دارید. اگر قصد طراحی سایت دارید، ابتدا برای خود هدف از طراحی سایت را مشخص کنید. آیا هدف از این کار صرفاً آشنایی کلی با طراحی سایت است و آیا صرفاً می‌خواهید یک سایت شخصی برای خود طراحی کنید یا هدف استراتژیک‌تری دارید و می‌خواهید طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. اما در کل برای طراحی سایت، اولین چیزی که نیاز دارید، آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی سایت می‌باشد. در زیر چند تا از نرم‌افزارهای معمول طراحی سایت نام برده شده و توضیحات مختصری درباره آن‌ها ارائه شده است.

وُردپرس (WordPress): وُردپرس یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی سایت است. درصد بسیار زیادی از وب‌سایت‌های موجود در اینترنت با این سیستم مدیریت محتوا طراحی شده‌اند. این سیستم به دلیل سادگی کار با آن و امکانات فراوانی که برای توسعه و سفارشی‌سازی فراهم می‌کند، محبوبیت زیادی دارد.

جوملا (Joomla): جوملا نیز یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب در زمینه طراحی سایت است. این سیستم دارای هسته‌ای قدرتمند و ماژول‌های زیادی برای توسعه و سفارشی‌سازی است. جوملا از طرف توسعه‌دهندگان به طور مداوم بروزرسانی می‌شود.

نرم‌افزار Visual Studio .NET از مایکروسافت: مایکروسافت نیز در زمینه طراحی سایت نسخه‌های ویژوال استودیو دات‌نت را روانه بازار کرده است. ویژوال استودیو امکانات فراوانی برای برنامه‌نویسان تحت وب ایجاد کرده است. استفاده از این نرم‌افزار به دلیل پیچیدگی‌ها در طراحی سایت، ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی و آپلود و بروزرسانی سایت، کمتر از دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وُردپرس بوده است.

در صورتی که اطلاعات برنامه‌نویسی چندانی ندارید و تمایل به طراحی سایت سریع و آسان دارید، می‌توانید از وُردپرس و جوملا و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی استفاده کنید. لازم به ذکر است که در این نرم‌افزارها نیز می‌توانید به برنامه‌نویسی بپردازید. در صورتی که بخواهید به صورت حرفه‌ای‌تر با این سیستم‌های مدیریت محتوا کار کنید، می‌توانید با یادگیری برنامه‌نویسی PHP و CSS و همچنین HTML، به توسعه و تولید سایت‌های پیشرفته نمایید.

آشنایی با محیط کاربری ارائه شده توسط هاستینگ:

بعد از طراحی سایت نیاز دارید که سایت را بر روی سروری پیاده سازی کنید برای این کار نیاز به خرید هاست(فضای مورد نیاز سایت بر روی سرور)و دامین (نام سایت دارید) .

این مقاله ادامه دارد

 

نویسنده:مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.