طراحی سایت دوزبانه

مزایا داشتن وب سایت دوزبانه

شما یک محصول یا خدمات برجسته ایجاد کرده‌اید، به‌طور بالقوه یک تجارت الکترونیک مؤثر یا استراتژی مبتنی بر اطلاعات ایجاد کرده‌اید و در یک وب‌سایت زیبا که برای تشویق به تبدیل طراحی‌شده است، سرمایه‌گذاری کرده‌اید. اکنون، با توجه به اینکه سازمان شما در مرحله گسترش است، با رشد حضور وب خود برای جذب سرنخ‌های جدید روبرو هستید. بااین‌حال، برای بسیاری از صاحبان مشاغل، فکر انجام یک پروژه جدید می‌تواند ازنظر مالی دلهره‌آور و وقت‌گیر به نظر برسد. خوشبختانه، راهی برای گسترش دسترسی شما بدون صرف منابع زیاد وجود دارد - ایجاد یک وب‌سایت چندزبانه.

 طراحی وب‌سایت چندزبانه حس خوبی دارد طبق تعریف، یک وب‌سایت چندزبانه به وب‌سایتی گفته می‌شود که شامل محتوایی به بیش از یک‌زبان باشد. بنابراین، اگر سایت شما در حال حاضر فقط فارسی است، ایجاد تغییر شامل فرآیندی به نام طراحی وب‌سایت چندزبانه است. اصطلاحات طراحی وب‌سایت و ساختن یک وب‌سایت، و همچنین چندزبانه بودن، اگر خودتان به بیش از یک‌زبان صحبت یا ننویسید، می‌تواند ترسناک به نظر برسد. بااین‌حال، ترجمه وب‌سایت راهی ساده برای دستیابی به کاربران جدید بدون اختصاص بخش زیادی از بودجه بازاریابی خود به یک پروژه جدید است. درواقع، گنجاندن محتوا به زبان‌های مختلف، مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهد – که کم‌ترین آن‌ها رقابت با صدها هزار وب‌سایت دیگر است که صاحبان آن‌ها قبلاً تلاش کرده‌اند. قبل از شروع، مهم است که در مورد همه ضروری‌ترین مزایای طراحی وب‌سایت چندزبانه بیاموزید. ما تعدادی از آن‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 مزیت شماره 1 - دستیابی به کاربران جدید: توانایی دستیابی به کاربران جدیدی که علاوه بر زبان فارسی از زبان‌هایی استفاده می‌کنند، بارزترین و مهم‌ترین مزیت طراحی وب‌سایت چندزبانه است. زبان‌های انگلیسی و عربی از مهم‌ترین زبان‌هایی هستند که به‌عنوان زبان دوم در سایت‌های ایران استفاده می‌شوند.

. مزیت شماره 2- دستیابی به بازارهای جدید: با در نظر گرفتن این موضوع، اگر کسب‌وکار شما آماده شروع گسترش به بازارهای جدید در کشورهای دیگر است، از بهینه‌سازی محتوای درون صفحه خود برای موقعیت مکانی سود خواهید برد. وب‌سایت شما باید متناسب با مخاطبانتان تنظیم شود—پس سعی کنید محتوای خود را به زبان غالب در آن مکان ترجمه کنید. آداب‌ورسوم، سنت‌ها و ارزش‌هایی را که باید در صفحه خود برای انجام تجارت در منطقه منعکس کنید، در نظر بگیرید.

 مزیت شماره 3 - بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO): سئو احتمالاً یکی از تلاش‌های اصلی بازاریابی شما است. سئو می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به‌طور مؤثر رشد دهید. در همین راستا، سئوی چندزبانه وب‌سایت می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا تعیین کنند وب‌سایت شما به کدام زبان نوشته‌شده است و صفحات مناسب را برای کاربرانی که در یک‌زبان و محلی خاص جستجو می‌کنند، پیشنهاد دهد. علاوه بر این، با استفاده از بهترین شیوه‌های سئوی چندزبانه، توانایی خود را برای نگه‌داشتن کاربران بیشتر در صفحه خود، بهبود نرخ پرش و افزایش رتبه خود تقویت خواهید کرد.

 مزیت شماره 4 - ایجاد اعتماد به برند: واقعیت این است که اکثر مصرف‌کنندگان در تحقیق درباره یک محصول و خرید به زبان مادری خود احساس راحتی بیشتری می‌کنند. ارائه چندین زبان در وب‌سایت شما نه‌تنها به ایجاد اعتماد در وب‌سایت و محصولات شما کمک می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که سازمان شما به‌اندازه کافی دلسوز و قابل‌اعتماد است تا به هر طریق ممکن به کاربران شما کمک کند.

 مزیت شماره 5: افزایش فروش خود به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه: ترکیب مزایای فوق درنهایت باعث هدایت ترافیک کاربر به صفحه شما می‌شود و امکان تبدیل مشتری را برای کاربران همه زبان‌ها بیشتر می‌کند. وب‌سایت‌های چندزبانه با ورود به بازارهای بیشتر با محتوایی که متناسب با مخاطبان در آنجا ساخته‌شده است و برانگیختن اعتماد به برند شما، این پتانسیل رادارند که به شما کمک کنند تجارت خود را با افزایش فروش توسعه دهید. بهتر از این، اگر در حال حاضر یک وب‌سایت خوب طراحی‌شده دارید که برای اهداف اصلی برند شما کار می‌کند، ساخت یک وب‌سایت چندزبانه یک‌راه مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به رشد مطلوب شما است.

طراحی سایت دوزبانه

وب سایتهای دو زبانه از جمله سایتهای مهم و با اهمیت برای کسب و کارهای تجاری و خبری هستند.در سایتهای دوزبانه معمولا به این صورت است که یکی از زبان ها زبان پیش فرض است  و کاربر در صورت نیاز برای مشاهده زبان دیگر بر روی آیتمی کلیک می کند. در برخی سایتها نیز هنگام ورود کاربر به سایت ،زبان های سایت نمایش داده می شوند و کاربر ابتدا زبان مورد نظر خود را انتخاب می کند سپس سایت به زبان انتخابی نمایش داده می شود .

روش های طراحی سایتهای دوزبانه

سایتهای دو زبانه رو می توان به روش های مختلفی طراحی و پیاده سازی کرد.در زیر دو روش پیاده سازی این سایتها را در سیستمای مدیریت محتوا شرح می دهیم.

طراحی سایت دوزبانه به صورت دو وب سایت مجزا از هم:در این روش دو وب سایت مجزا  از هم به صورت کاملا مستقل طراحی می شوند و تحت یک هاست و دامین بر روی اینترنت قرار می گیرند.هر دو سایت سیستم مدیریت محتوا و دیتابیس مجزایی دارند .دراین روش  طراحی سایت دوزبانه در صورتی که از قالبهای شرکتی یا فروشگاهی استفاده می کنید باید برای هر زبان یک قالب مجزا تهیه کنید.به دلیل اینکه در این روش دو سیستم مدیریت محتوای جداگانه دارید به الطبع  تنظیمات مختلف امنیتی و سئو و ... باید بر روی هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا به صورت جداگانه تنظیم شوند. مدیریت این روش ممکن است کمی زمان برتر و دشوارتر باشد.همچنین حجم سایت نسبتا زیاد است.

یک سیستم مدیریت محتوا با دو محتوای متفاوت:در این روش تنها با یک سیستم مدیریت محتوا طرف هستیم.کلیه محتویات سایت اعم از مطالب ،مجموعه ها ،ماژول ها ،تماس ها و.... در قالب سایت به دو زبان مختلف طراحی و بارگذاری شده اند و در صورت انتخاب هریک از زبان ها سایت با زبان دلخواه نمایش داده می شود.در این روش تنها یک سیستم مدیریت محتوا داریم از این رو مدیریت وب سایت راحت تر است.حجم سایت نیز نسبت به گزینه قبلی کمتر است .

دو روش بالا از معمولا ترین روش های طراحی سایت های دوزبانه هستند.معمولا در سایتها دوزبانه سعی می شود که مطالب ،ماژول ها و کلیه اشیاء هر دوزبان به صورت کاملا یکسان نمایش داده شود .یعنی شما سایت را در زبان فارسی به همان صورتی مشاهده کنید که در زبان انگلیسی مشاهده می کنید.اما لزومی ندارد که حتما این مورد رعایت شود.برای مثال برخی افراد به جای اینکه یک سایت دوزبانه طراحی کنند سایتی با زبان فارسی طراحی می کنند و یک منو از سایت را به زبان انگلیسی اختصاص می دهند و کاربر با کلیک بر روی منو ذکر شده یک صفحه با محتوای انگلیسی را مشاهده می کند. در این روش در واقع سایت شما دو زبانه نیست و تنها یک بخش کوچک به کاربران خارجی اختصاص داده اید.

 

مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

طراحی سایت در اسلامشهر

طراحی سایت در رباط کریم

طراحی سایت به زبان انگلیسی

طراحی سایت در ترکیه


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.