مزایای استفاده از سرورهای مجازی به عنوان هاستینگ سایت

یکی از عوامل اساسی در ارزش‌گذاری یک وب‌سایت توسط موتورهای جستجو و کاربران، سرعت آن است. سرعت وب‌سایت به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله استفاده از هاستینگ مناسب. در مقالات قبلی، توضیحاتی درباره انتخاب هاستینگ مناسب ارائه شده که می‌توانید با کلیک بر این لینک مشاهده کنید. اما در این مقاله به بررسی استفاده از سرورهای مجازی به عنوان هاستینگ خواهیم پرداخت.

به طور معمول، شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست و دامین پکیج‌های مختلفی را به عنوان هاست ارائه می‌کنند، از جمله هاست‌های داخلی و خارجی، هاست ویندوز، هاست لینوکس، هاست معمولی، هاست ویژه، سرور مجازی، و غیره. هاست‌های داخلی و خارجی تحت  ویندوز و لینوکس ارائه می شوند که در مقالات قبلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در این مقاله به توضیحات درباره آنها نخواهیم پرداخت. در صورتی که وب‌سایت شما با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند جوملا، وردپرس و غیره طراحی شده است که تحت سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شوند، بهتر است هاست لینوکسی را انتخاب کنید. در صورتی که سایت با نرم‌افزارهای تحت ویندوز مانند ویژوال استودیو دات نت طراحی شده است، هاست ویندوز را انتخاب کنید. اصطلاح دیگری که وجود دارد، هاست معمولی و هاست ویژه است.

لازم است توجه داشته باشید که این فضاهای هاست به صورت اشتراکی می‌باشند، به این معنا که چندین سایت در یک سرور قرار دارند و منابع سخت‌افزاری سرور بین این هاست‌ها به اشتراک گذاشته شده است. اما سرورهای مجازی چگونه عمل می‌کنند و چه تأثیری در سرعت و کیفیت وب‌سایت دارند؟

مجازی‌سازی به فرایندی اشاره دارد که چندین سیستم عامل به صورت مجازی بر روی یک سرور سخت افزاری نصب می‌شوند. این تکنولوژی به شما امکان می‌دهد چندین سیستم عامل را همزمان بر روی سرور نصب کرده و همه آن‌ها به صورت همزمان اجرا و سرویس‌دهی کنند. هر سرور مجازی به عنوان یک سیستم کاملاً مستقل عمل می‌کند. با خرید سرویس سرور مجازی، می‌توانید وب‌سایت خود را بر روی این سرور آپلود کنید و کلیه منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سرور صرفاً در اختیار شما خواهد بود. این موضوع منجر به افزایش چشم‌گیر سرعت وب‌سایت می‌شود و از اختلالاتی که ممکن است در سیستم‌های اشتراکی به وجود بیاید و گاهاً منجر به آفلاین شدن وب‌سایت شود، در سرورهای مجازی جلوگیری می‌شود.

به یاد داشته باشید که افزایش سرعت وب‌سایت با استفاده از سرور مجازی به بهینه‌سازی ساختار نرم‌افزاری وب‌سایت نیز وابسته است. اگر وب‌سایت شما به دلیل استفاده از قالب‌های سنگین، کدنویسی‌های توردتو و بی‌مورد، استفاده از ماژول‌ها و پلاگین‌های غیراستاندار و دیگر عوامل نرم‌افزاری، وب سایت سنگین و کندی باشد، بستر سخت افزاری هرچقدر هم قدرتمند باشد کارایی لازم برای افزایش سرعت سایت در حد استاندار را نخواهد داشت.

 

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.