هر ایرانی یک نام دامنه ir

همانطور که می دانید دو پسوند ارزشمند برای دامنه وجود دارد که اکثر سایتهای داخلی با این دو پسوند می باشند.پسوند .com و پسوند .ir .در این میان پسوند .ir قیمت بسیار مناسب تری دارد و شما می توانید با پرداخت 8 هزارتومان یک دامنه ir مناسب برای خود خریداری کنید.شما می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز از فواید داشتن دامنه ir برخوردارد شوید.و اگر کمی هم هوشیار باشید می توانید نام دامنه ای ارزشمند یافته و با خرید آن برای خود کسب درآمد کنید.بسیاری گمان می کنند برای استفاده از دامنه، نیاز به طراحی سایت می باشد در حالی که اینطور نیست . برای مثال یکی از فواید استفاده از دامنه های ir  استفاده آن در وبلاگ و پارک کردن آن روی وبلاگی هست که ساخته اید.به این صورت زمانی که کاربر آدرس دامنه را در اینترنت وارد می کند وبلاگ شما به نمایش در می آید.بسیاری از سرویس دهنده های وبلاگ امکان پارک دامنه برای سرویس ها و وبلاگ های ثبت شده را فراهم کرده اند.

نحوه خرید دامنه ir

دامنه های ir دامنه های مختص کشورمان می باشند که توسط ایرنیک(سازمان ثبت دامنه های کشوری)ثبت می شود.اگر تا به حال دامنه .com ثبت  کرده باشید می دانید که برای ثبت دامنه باید در هاستینگ مورد نظر خود ثبت نام کنید  و نام دامنه خود را در هاستینگ خریداری می کنید.تقریبا برای کلیه دامنه های بین المللی شرایط خرید به همین صورت می باشد و صرف ثبت نام در هاستینگ  ودرخواست خرید می توانید دامنه خود را خریداری کنید.

برای خرید دامنه ir شما می توانید به صورت مستقیم از سامانه ایرنیک استفاده کنید و یا در هاستنیگها دیگر ثبت نام کرده و از طریق آن هاستینگ ها اقدام به خریدا دامنه ir بکنید که در این صورت نیز بایستی حتما در سامانه ایرنیک ثبت کنید .یعنی برای خرید دامنه ir غیر از هاستینگ انتخابی خودتان بایستی حتما در ایرنیک نیز ثبت نام کرده و اکانتی داشته باشید.

شما می توانید با ثبت نام در این سایت به صورت مستقیم دامنه خود را در صورت آزاد بودن خریداری کنید.ثبت نام در ایرنیک کمی متفاوت تر از ثبت نام در سایتها یا هاستینگ های دیگر است.در هنگام ثبت نام در ایرنیک بایستی اطلاعات حقیقی خود را به صورت کاملا درست وارد کنید .پس از ثبت نام در ایرنیک سایت ایرنیک برای شما یک نام کاربری انتخاب می کند و پسورد نام کاربریتان را برای شما ارسال می کند .البته می توانید این پسورد را تغییر دهید.

در صورتی که بخواهید سایتی با این دامنه راه اندازی کنید بایستی تغییراتی در رابطه های فنی و اداری و مالی خود انجام دهید .اطلاعات این موارد را بایستی از شرکت هاستینگ دریافت کرده و در این قسمت اعمال نمایید.

یکی از مسائلی که در ایرنیک بسیار حائز اهمیت است رعایت کامل اصول امنیتی هست. اصول کامل امنیتی در سطح بالا در ایرنیک رعایت می‌شود. یکی از مواردی که اصول کامل امنیتی در آن رعایت می‌شود، انتقال دامنه است. در انتقال دامنه از یک کاربربه‌کاربر دیگر، چندین مرحله ازجمله ارسال درخواست کتبی از طرف انتقال‌دهنده (تصاویر کتبی درخواست انتقال اسکن شده و آپلود می‌شود) انجام می‌شود.


 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.