ویروس یابی سایت

یکی از اقداماتی که مدیران سایتها بایستی در مقاطع زمانی مختلف انجام دهند ویروس یابی از سایتهایشان می باشد.سایتها ممکن است در طول زمان به ویروس ها و فایل های مخرب آلوده شوند .این ویروس ها ممکن است از سیستم مدیران سایت ،آپلود فایل آلوده توسط هکرها یا حتی سرورهای هاستینگ سایت به سایت شما منتقل شوند. همواره به مدیران سایتها توصیه می شود ویروس یابی از سایتها را جدی بگیرند .برای انجام ویروس یابی از سایت می توان به چند روش عمل کرد که در مطالب زیر به توضیح سه مورد از این روش ها می پردازیم .

1-استفاده از آنتی ویروس ارائه شده در پنل هاست :ساده ترین روش ویروس یابی اسکن کردن سایت از طریق آنتی ویروس ارائه شده در پنل هاست می باشد.اکثر هاستینگ ها در اکانات خود گزینه ای با نام ویروس یابی دارند که با کلیک بر روی آن می توانید سایت را اسکن نمایید.

2-بکاپ از سایت و اسکن آن توسط آنتی ویروس بر روی کامپیوتر:اگر آنتی ویروس لایسنس دار و مطمئنی بر روی سیستم خود داشته باشید این مورد می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.در این روش بایستی بکاپی از سایت خود تهیه کرده وآن را روی سیستم خود ویروس یابی کنید.در صورتی که سایت ویروس داشته باشد با اسکن سایت ویروس ها را از بین برده فایل های سایت را به صورت کامل جایگزین فایل های قبلی بر روی هاست کنید و در صورت عدم داشتن ویروس نیازی به جایگزین کردن فایل ها نمی باشد.در این روش شما در کنار ویروس یابی از سایت ،از سایت خود بکاپ نیز تهیه می کنید.

3-استفاده از آنتی ویروس های آن لاین:برخی سایتها هستند که به صورت آن لاین سایت شما را بررسی کرده و ویروس یابی می کنند و در صورت وجود ویروس به شما هشدار می دهند.استفاده از این روش تنها برای اسکن و آگاهی از ویروس توصیه می شود.در صورتی که قصد دارید به این آنتی ویروس ها اجازه پاکسازی و ویروس کشی در هاست بدهید  حتما بکاپی از سایت خود تهیه کنید و بسیار تصویه می شود که از سایتهای معتبر ویروس یابی برای این امر استفاده کنید.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.