پسوردهای مورد استفاده در سایت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وب سایت شما دارای ورودی‌ها و پنل‌های مختلفی است، هر کدام با پنجره و محیط جداگانه‌ای که امکانات منحصر به فردی را برای شما فراهم می‌کنند. برای ورود به هرکدام از این بخش‌ها، نیاز به نام کاربری و پسورد داریم. استفاده از نام کاربری و پسوردهای امن برای این موارد امری لازم و ضروری است. در زیر به برخی از ورودی‌ها و پنل‌های یک وب سایت می‌پردازیم و لزوم استفاده از نام کاربری و پسورد امن را برای این موارد ذکر می‌کنیم.

1. اطلاعات نام کاربری و پسوردهای هاست: هاست به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی بر روی یک سرویس دهنده میزبانی عمل می‌کند و اطلاعات سایت در آن قرار می‌گیرد. هاست امکانات متنوعی دارد از جمله ایجاد و مدیریت سرویس ایمیل، مدیریت فایل‌های سایت، بکاپ‌گیری از سایت و امکانات بسیار دیگر. اطلاعات نام کاربری و پسورد هاست به شما از طریق ایمیل ارسال می‌شود و با استفاده از این اطلاعات می‌توانید وارد سایت شوید. نام کاربری هاست معمولاً همانند بخشی از نامی است که برای سرویس انتخاب کرده‌اید. پسورد هاست معمولاً به صورت تصادفی ایجاد شده و تغییر پسورد پس از ورود به هاست توصیه می‌شود.

2. اطلاعات کاربری هاستینگ: برای خرید هاست و دامین، ثبت نام در سایت هاستینگ لازم است. نام کاربری ورود به هاستینگ عمدتاً آدرس ایمیل معتبر کاربر است و پسورد توسط کاربر انتخاب می‌شود. اطلاعات پنل کاربری در سایت هاستینگ بسیار مهم و حیاتی است؛ از طریق این پنل می‌توانید اقداماتی نظیر خرید هاست و دامین، تمدید و انتقال هاست و دامین، ارسال تیکت و غیره را انجام دهید. نام کاربری و پسورد در این پنل مالکیت هرآنچه در اکانت است را نشان می‌دهد.

3. نام کاربری و پسورد ادمین سایت: ورود به پنل مدیریتی وب سایت، به وب سایت‌هایی که با جوملا و وردپرس طراحی می‌شوند اشاره دارد. با وارد کردن آدرس URL مشخصی، می‌توانید به صفحه لاگین وب سایت بروید. در این بخش با وارد کردن نام کاربری و پسورد، به پنل مدیریت وب سایت دسترسی پیدا می‌کنید و تمامی تنظیمات مربوط به وب سایت را انجام می‌دهید. نام کاربری و پسورد ادمین مشخص کننده مالکیت و کنترل کامل بر روی تنظیمات وب سایت است.

با استفاده از نام کاربری و پسوردهای امن برای هر یک از این ورودی‌ها، اطمینان حاصل کنید که امنیت اطلاعات و محیط وب سایت شما حفظ شده و دسترسی به این اطلاعات به دستان ناخواهد افتاد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.