7 نکته در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

50 درصد خریداران از گوگل برای تحقیق در مورد خرید خود قبل از خرید استفاده می‌کنند. غول موتور جستجو از آن عبارات یا کلمات کلیدی جستجو برای یافتن نتایج مرتبط استفاده می‌کند. اگر کسب‌وکار شما در صفحه اول رتبه‌ای نداشته باشد، ترافیک زیادی دریافت نخواهید کرد. بنابراین چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای بهترین ترافیک تبدیل انتخاب می‌کنید؟ چه کلمات کلیدی برای کسب‌وکار شما بهتر عمل می‌کنند؟ چطور می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد؟ آیا می‌توانید همه آن را به‌تنهایی انجام دهید؟

این مقاله به انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو و زمانی که نیاز به یک آژانس سئو برای کمک دارید می‌پردازد. شما در این مقاله در مورد انواع کلمات کلیدی و نحوه یافتن مؤثرترین عبارات یاد خواهید گرفت. سپس خواهید فهمید که چگونه آن عبارات را اصلاح کنید و از آن‌ها در صفحات فرود خود استفاده کنید. هدف این است که حجم بیشتری از ترافیک هدفمند به سایت شما هدایت شود. اگر می‌خواهید بدانید چگونه، 7 نکته ما در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب را در زیر بخوانید.

1-هدف جستجو را تجزیه‌وتحلیل کنید.

هدف جستجو به شناسایی کلمات کلیدی بر اساس دلیل جستجوی افراد کمک می‌کند. آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 ناوبری - کاربر می‌خواهد یک صفحه وب دیگر پیدا کند اطلاعاتی

 - تحقیق در مورد یک موضوع تجاری

-تمایل به خرید برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با بهترین نتایج

باید مانند مشتری خود فکر کنید. جستجوهایی مانند "خرید آبگرمکن کم‌هزینه" با جستجوهای "آبگرمکن خراب" بسیار متفاوت است. یکی عبارت کلیدی تجاری و دیگری اطلاعاتی است. در حالت ایدئال، شما باید محتوا را در هر سه زمینه باهدف تکمیل تماس برای اقدام (CTA) ارائه دهید. کلمات کلیدی شما صفحات فرود مختلف یا صفحات وب اختصاص داده‌شده به آن عبارات جستجو را هدف قرار می‌دهند. در مورد جستجوهای اطلاعاتی، باید محتوای منحصربه‌فرد مرتبط با آن عبارت ارائه دهید. مقالات وبلاگ برای این نوع جستجو عالی هستند و می‌توانند شامل چندین عبارت کلیدی باشند. طبیعتاً باید آن محتوا را به صفحات محصول یا فرم های تماس خود پیوند دهید.

 مقاصد تجاری یا انتقالی ساده ترین راه برای تمرکز هستند، اما در عین حال بسیار رقابتی هستند. به همین دلیل است که استخدام یک کارشناس یا شرکت فعال در زمینه سئو می‌تواند به مطابقت کلمات کلیدی شما در هنگام خزیدن گوگل در سایت شما کمک کند.

2- انواع کلمات کلیدی را درک کنید.

قبل از غواصی در تحقیق کلمات کلیدی، در مورد سه نوع مختلف فکر کنید. ما در اینجا این کلمات کلیدی را این‌گونه عنوان می‌کنیم؛ کلمات کلیدی سر، کلمات کلیدی بدن، کلمات کلیدی دم بلند.

کلمات کلیدی سر معمولا یک یا دو کلمه هستند. با جستجوی این کلمات کوهی از نتایج را در گوگل خواهید یافت. برای مثال عبارت" طراحی سایت" کلمه کلیدی از این نوع کلمات است.

کلمه کلیدی بدن: کلمات کلیدی بدن کمی طولانی‌تر هستند، معمولا دو تا سه کلمه. مانند عبارت " طراحی سایت در تهران".

کلمات کلیدی دم بلند: این کلمات نتایج متمرکزی تولید می کنند و بیشتر مردم یاد گرفته اند که از آن‌ها در حین جستجو استفاده کنند. عبارت" قیمت طراحی سایت در تهران" نمونه‌ای برای این نوع کلمات است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، رتبه‌بندی خوب برای کلمات کلیدی سر یا بدن بسیار دشوار است. با این حال، تمرکز بر روی دم بلند آسان‌تر و مفیدتر است.

3-ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی.

یکی از بهترین نکات در انتخاب کلمات کلیدی مناسب این است که بدانید از کجا باید تحقیق خود را شروع کنید. ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل یک ابزار رایگان برای دیدن اینکه چه کلمات کلیدی کار می کنند و کدام یک کار نمی کنند است. می‌توانید در پلتفرم Google Ads به آن دسترسی داشته باشید. اما تبلیغ PPC ایجاد نکنید. به‌سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید، سپس از برنامه‌ریز برای واردکردن یک عبارت کلیدی استفاده کنید. نتایج نشان می دهد که چند نفر در طول زمان آن کلمات کلیدی را جستجو کرده اند. این سرویس همچنین عبارات مرتبط با تعداد ترافیک مرتبط را نمایش می‌دهد. می‌توانید عباراتی را که به‌خوبی کار می کنند به برنامه تبلیغاتی خود اضافه کنید. این لیست برای گروه‌بندی کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در استراتژی سئو مفید است. اگر جایگزینی برای پیشنهاد Google می‌خواهید، Moz Explorer را امتحان کنید. یک کلمه کلیدی یا آدرس وب را وارد کنید و حساب رایگان خود را برای حداکثر 10 پرس و جو ایجاد کنید. این سرویس معیارهای حجم ماهانه را ارائه می‌دهد و رتبه‌بندی آن عبارت کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. این یک گزارش مفصل است که شامل تجزیه‌وتحلیل SERP و CTR ارگانیک است. اگر این عبارات معنی زیادی ندارند، نگران نباشید. استفاده از آژانس سئوی مناسب شما را در برابر صحبت‌های فنی محافظت می‌کند و مستقیماً به آنچه لازم است خواهید رسید.

کنسول گوگل وب مستر تولز نیز ابزاری دقیق برای این امر به شما ارائه می‌دهد.

4-کلمات کلیدی خود را با LSI اصلاح کنید.

نمایه‌سازی معنایی پنهان یا LSI روشی پیچیده برای گفتن ارتباط کلمات است. گوگل از LSI برای تولید نتایج مرتبط استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، موتور جستجو سعی می‌کند منظور شما را از طریق کلمات کلیدی شما درک کند. برای نشان دادن این موضوع، به گوگل بروید و شروع به تایپ یک عبارت کنید. منوی تکمیل خودکار نتایج را بر اساس کلمات کلیدی شما نمایش می‌دهد. اما با ادامه تایپ کردن، این عبارات تغییر خواهند کرد. این به این دلیل است که Google با افزایش جستجوی طولانی مدت شما، احتمالات دیگری را شناسایی می‌کند. جستجوهای مربوطه نیز در پایین صفحه‌نمایش داده می شوند. از این کلمات معنایی یا مرتبط برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. گوگل آن‌ها را مهم تشخیص داده است، بنابراین از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

5-رقابت را تجزیه‌وتحلیل کنید.

راه عالی دیگر برای کشف بهترین کلمات کلیدی از طریق وب سایت های رقبای شماست. ابزارهایی مانند SEMRush به تجزیه‌وتحلیل ترافیک در هر وب سایت از جمله رقبای شما کمک می‌کند. از آن برای درک موقعیت رتبه‌بندی آن‌ها استفاده کنید. سپس از این یافته‌ها برای کمک به شکل دادن به استراتژی خود استفاده کنید. با این حال، SEMRush رایگان نیست. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها یک شرکت سئو را استخدام می‌کنند تا این تحقیق را برای آنها انجام دهد.

6 -کلمات کلیدی و رسانه های منطبق.

افزودن کلمات کلیدی به محتوای شما مهارت خاصی می‌طلبد. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از وب سایت ها کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار می‌دهند و به بهترین‌ها امیدوارند. گوگل به طور فعال صفحات پر از هرزنامه را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را حذف می‌کند یا آن‌ها را بسیار پایین رتبه‌بندی می‌کند. دریافت ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در کپی متن ضروری است. در غیر این صورت، تمام زحمات شما اتلاف وقت است. همچنین، تطبیق تصویر مناسب با کلمه کلیدی مناسب می‌تواند منجر به جهش بزرگ در رتبه‌بندی شود.

 محتوای عالی وب سایت تاثیر چشم‌گیری بر سئوی وب سایت خواهد داشت.

7-پیوند با صفحه فرود( Landing page)

باید بدانید که کاربران در ابتدا به کدام یک از صفحات وب سایت شما وارد شوند؛ باید صفحات فرود خود را برای پیوند با انتخاب کلمه کلیدی خود بهینه کنید؛ در غیر این صورت کار نمی کنند. صفحات فرود محتوای هدفمند را نمایش می‌دهند، بنابراین مهم است که آن‌ها را برای پیوند با انتخاب کلمه کلیدی خود بهینه کنید. کلمات کلیدی انتخابی شما در عنوان صفحه، سرفصل‌ها و تگ‌های تصویر جایگزین قرار می‌گیرند. همه چیز در مورد اینها باید به کلمات کلیدی مرتبط باشد که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی کنید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی صفحه فرود خود را در نظر داشته باشید – نه تنها گوگل صفحه شما را بالاتر می برد، بلکه یک صفحه فرود بهینه‌شده به عنوان نقطه شروع فروش یا سرنخ عمل می‌کند.

 انتخاب کلمات کلیدی مناسب با آژانس سئو ما دیدیم که انتخاب بهترین کلمات کلیدی تاثیر زیادی در رتبه‌بندی وب سایت کسب‌وکار شما خواهد داشت. شما می توانید برخی از تحقیقات را خودتان انجام دهید، اما برای درست کردن آن زمان، مهارت و تخصص لازم است. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید در صفحه اول رتبه‌بندی کنید، استخدام بهترین آژانس سئو ضروری است. ما در زمینه طراحی سایت و سئو حرفه‌ای تخصص داریم

برای دریافت مشاوره با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.