مشکل در سرویس‌های google recapcha و گوگل مپ در ایران

در روزهای اخیر شاهد اختلال گسترده بر روی دو سرویس google recapcha و گوگل مپ بوده‌ایم. بسیاری از سایت‌های برای ارتقاء امنیت خود از google recapcah استفاده می‌کنند. این سرویس، سایت شمارا از نفوذ و ایجاد اختلال توسط بدافزارها و روبات‌های هکر در امان نگه می‌دارد. گوگل مپ نیز افزونه بسیار مهمی هست که حتماً با آن آشنا هستید. حتماً در بسیاری از سایت‌ها این سرویس را دیده‌اید.

 در روزهای اخیر و با افزایش کندی و اختلال در اینترنت، لود شدن این افزونه‌ها در سایت‌ها با کندی بسیاری همراه بوده است. کندی لود شدن افزونه‌ها باعث کندی لود شدن صفحه می‌شود؛ این امر درنهایت زمان بارگذاری صفحه را افزایش داده و درنتیجه زمان انتظار کاربر افزایش می‌یابد.

دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو سایت، سرعت لود صفحه است. قطعاً کند شدن سرعت لود سایت تأثیر مخربی بر سئوی سایت شما خواهد داشت. لذا پیشنهاد می‌کنیم فعلاً برای کوتاه‌مدت این دو سرویس را از بخش‌های غیرضروری سایت خود حذف کنید.

هرچند غیرفعال کردن سرویس‌هایی نظیر google recapcha می‌تواند تبعات امنیتی خطرناکی داشته باشد، بااین‌حال کندی لود شدن این افزونه عملاً کارایی سایت شمارا به‌شدت کاهش می‌دهد. شما می‌توانید ضمن حفظ این سرویس، تنها در قسمت‌ها و بخش‌های مهمی نظیر ثبت‌نام کاربران سایت از این افزونه استفاده کنید.

 

نویسنده: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.