آنچه در موردقرارداد طراحی سایت و سئو باید بدانید.

قرارداد طراحی سایت، قراردادی دوطرفه است که الزامات و وظایفی را برای طرفین قرارداد ایجاد می‌کند. قراردادها طراحی سایت معمولاً توسط شرکت‌های طراحی سایت به مشتری پیشنهاد می‌گردد. بسیاری از مشتریان طراحی سایت با اصطلاحات و نکات فنی ذکرشده در این قراردادها آشنایی ندارند. ازاین‌رو ممکن است توسط شرکت‌ها سودجو مورد سوءاستفاده قرار گیرند. در زیر ما نکات کلیدی که مشتریان طراحی سایت حین عقد قرارداد باید در نظر بگیرند را مطرح می‌کنیم.

دریافت مالکیت‌ هاست و دامین: داشتن مالکیت‌ هاست و دامین نکته بسیار مهمی است. هاست و دامین بدون چون‌وچرا متعلق به مشتری است. پس باید در بدو شروع کار هاست و دامین به نام مشتری خریداری شود.

ارائه پسورد و بکاپ به مشتری: طراح سایت باید کلیه پسوردها و بکاپ های سایت را به مشتری ارائه دهد. همچنین پیشنهاد می‌شود مشتری بکاپ های جدید را به‌صورت ماهانه دریافت کند.

تمرکز بر نتیجه گرایی در سئو: درزمینهٔ سئو تمرکز اصلی‌تان بر نتیجه باشد؛ تماس مشتریان از سایت، نتیجه کار سئو است. پس هرچقدر سایت شما زیبا باشد و طراح شما حرفه‌ای، در صورت عدم دریافت مشتری از طریق سایت، شما بازنده‌ای خواهید بود؛ در این صورت شما تنها وقت، انرژی و سرمایه خود را تلف کرده اید.

عدم اعتماد به طراح و دخالت ای بی‌جا در سایت و سئو: اگر طراح خود را با بررسی‌های فنی و دقیق انتخاب کرده‌اید نیاز نیست در هر موضوعی دخالت کنید. به طراح و سئو کار خود اطمینان داشته باشید و اجازه دهید در بازه زمانی مشخص‌شده کار را به نتیجه برساند.

آگاهی در مورد نحوه تهیه‌هاست و دامنه: انتخاب‌هاست و دامنه نکات کلیدی در طراحی هستند. برخی از طراحان سایت اقدام به خریدهاست های بسیار بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت می‌کنند. با چند دقیق وقت گذاشتن برای مطالعه درزمینهٔ طراحی‌هاست و دامین می‌توانید اطلاعات فنی حداقلی در این زمینه داشته باشید.

ارائه قیمت بالا با کارایی پایین: هرگز فریب زرق‌وبرق شرکت‌های طراحی سایت و قیمت‌های نجومی را نخورید. این‌ها برای شما نان‌وآب نمی‌شود. می‌توانید از ده‌ها شرکت طراحی سایت قیمت بگیرید و اطلاعات فنی کسب کنید. فکر نکیند شرکت‌های فعال در شمال شهر بهترین هستند؛ آن‌ها هزینه‌های فراوانی دارند و مجبورند قیمت بالا پیشنهاد دهند. پیشنهاد می‌کنیم از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در نقاط مختلف شهر قیمت بگیرید.

 

 

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.