فعال شدن safe search گوگل برای کاربران ایرانی

در روزهای اخیر شاهد تغییر در برخی از نتایج جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بوده‌ایم. این موارد شامل تغییر در نتایج جستجوهای محتوای جنسی و خشن می‌شوند. در حال حاضر درصورتی‌که کاربر اقدام به جستجوی محتوای جنسی نماید، محتوایی غیرجنسی به کاربر ارائه می‌شود. در مورد محتوای خشونت‌آمیز نیز همین مورد صدق می‌کند؛ درگذشته محتوای های درخواست شده در جستجوهای گوگل ظاهر می‌شد اما وب‌سایت‌ها فیلتر بودند و کاربر نمی‌توانست وارد سایت‌های نمایش داده‌شده توسط موتورهای جستجوگر شود؛ حال نتایج جستجوی گوگل فیلتر شده است. این می‌تواند زنگ خطری مهم برای کسب‌وکارهای آنلاین باشد. زیرا درهرصورت این مورد نوعی اعمال فیلتر بر موتورهای جستجوگر، در ایران است.

برخی از صاحب‌نظران حوزه IT  بر این باورند که اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران، گزینه safe search را برای همه کاربران فعال کرده‌اند. بررسی های ما نیز نشان می دهد که این قابلیت به صورت اتوماتیک برای اکثر کاربرانی ایرانی اضافه شده است. گزینه safe search آپشنی است که گوگل برای محافظت از دستیابی کودکان به محتواهای جنسی و خشونت‌آمیز ایجاد کرده است. این آپشن از طریق تنظیمات مرورگر بر روی یک سیستم، و از روش‌های دیگر برای سیستم های تحت یک شبکه قابل انجام است.

safe search is enable in iran

 

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.