دلایل کندی برخی وب سایت ها به دلیل محدودیت ها و اختلالات اینترنت

در روزهای اخیر شاهد کندی بسیاری از وب‌سایت‌ها بوده‌ایم. این امر به دلیل محدودیت و اختلالات شدید اینترنت در هفته‌های اخیر بوده است؛ این محدودیت و اختلال‌ها از تاریخ 1401/06/30 اعمال‌شده است.

این محدودیت‌ها و اختلالات بر روی سرویس‌های خارجی و در کل اینترنت بین‌المللی بوده است، بااین‌حال می‌بینیم که بسیاری از سایت‌هایی که بر روی سرورهای داخلی قرار دارند و حتی دامنه ir دارند نیز مشکل کندی را دارند؟ دلیل روشن است؛ بسیاری از سایت‌های داخلی از منابع و ابزارهایی که سرویس‌دهنده‌های خارجی ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند. برای مثال لوکیشن گوگل مپ سایت‌ها، سرویس‌دهندگان CDN، سیستم‌های آنالیز گوگل و... جزو این موارد هستند. اگر سایت شما از این امکانات استفاده کرده باشد، حتی درصورتی‌که سرویس‌دهنده هاست سایت داخلی باشد، بازهم دچار کندی و حتی خطا خواهید شد.

هنگام لود شدن سایت، Request به سرور با آی پی خارج از کشور ارسال می‌شود؛ به دلیل محدودیت و اختلالات این Request  با تأخیر پاسخ داده می‌شود، یا ممکن است Request پاسخ داده نشود. این محدودیت‌های برای سرویس‌های خارج در سراسر کشور اعمال‌شده است.

برای جلوگیری از این محدودیت‌ها پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را در سرویس‌دهنده‌ها و سایت‌های خود اعمال کنید.

1-سایت خود را حتماً به هاستینگ‌های داخل کشور منتقل کنید.

2-سورس های خارجی مانند گوگل آنالیز را حذف کنید.

3- قطع کلیه api ها و قطع بروز رسانی

4-قطع cdn های خارجی مثل cloudflare به صورت موقت

5- استفاده نکردن از سرویس‌های خارجی برای استفاده ویدیو یا ارسال ایمیل یا پیامک و... به‌صورت موقت

6- حذف فونت‌های اضافی سایت مثل فونت  Awesome و تک فونتی کردن سایت

7- استفاده از  لیزی لود کردن کامنت ها تصاویر ویدیوها و کم کردن حجم صفحات سایت و پیج ها

8- حذف گراوتار از سایت

9- قطع کلیه مجوزهای آنالیز افزونه‌ها

 

نویسنده: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.