۵ روند بازاریابی سئو در سال ۲۰۲۳

روندهای بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو به‌طور مداوم در حال تغییر هستند و نتیجه آن این است که آنچه برای سئو در سال ۲۰۲۲ کارآمد است، احتمالاً بهترین استراتژی در سال ۲۰۲۳ نخواهد بود. بنابراین، مهم است که استراتژی‌های بازاریابی خود را برای به‌روز ماندن تطبیق دهید. در چشم‌انداز رقابتی امروزی، پیشرو بودن برای پیشی گرفتن از رقبا مهم‌تر از همیشه است. در اینجا روندهای سئو برای سال ۲۰۲۳ وجود دارد که برای شروع کار باید بدانید.

۵ روند برتر SEO در سال ۲۰۲۳

 روند شماره ۱: بهینه‌سازی برای خریداران آنلاین:

ما در میانه یک انقلاب دیجیتالی هستیم که بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، ازجمله خرید. طبق آمار Statista، درآمد تجارت الکترونیک خرده‌فروشی در ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ فقط 905 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ از ۱٫۷ تریلیون دلار در سال فراتر رود.

SEO trends in 2023

اگرچه تجارت آنلاین از قبل به سمت رشد حرکت می‌کرد، همه‌گیری این روند را تسریع کرد و بسیاری از کسب‌وکارها را غافلگیر کرد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال خدمات یک شرکت SEO هستند تا مرتبط باقی بمانند. مصرف‌کنندگان برای سفارش خواربار، اقلام روزمره مانند لباس و وسایل بهداشت شخصی، کالاهای خانگی و غیره به خرید آنلاین روی آورده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، روندهای گوگل در سال ۲۰۲۳ نیز در حال تغییر هستند. این شرکت موتور جستجو نیز پیشنهادات خود را گسترش داده است تا فروش را برای مشاغل در پلتفرم خود جذاب‌تر کند. علاوه بر این، Google رایگان است و کسب‌وکارها مجبور نیستند در فهرست‌های محصولات، هزینه کمیسیون بپردازند.

 اما گوگل همچنین قصد دارد تجربه خرید بهتری را برای خریداران آنلاین تسهیل کند. این شرکت موتور جستجو همواره تجربه کاربری را سرلوحه پلتفرم خرید خود قرار داده و نمودار خرید را برای خریداران ایجاد کرده است. نمودار تقویت‌شده با هوش مصنوعی داده‌های بلادرنگ را از فهرست‌های محصولات استخراج می‌کند تا محصولات مرتبطی را که نیازهای مصرف‌کننده را برآورده می‌کنند، ارائه دهد. گوگل این کار را از طریق منابع مختلف انجام می‌دهد، ازجمله بررسی‌ها، فیلم‌ها، مشخصات محصول، قیمت‌ها و مزایا. یک خریدار همچنین می‌تواند تصویری از یک محصول را در گوگل آپلود کند و موتور جستجو آن محصول را برای او پیدا می‌کند، حتی اگر مصرف‌کننده برند یا نام محصول را نداند.

 چگونه می‌توانید برای ترندهای گوگل در سال ۲۰۲۳ بهینه‌سازی کنید؟ از زمان بارگذاری سریع در وب‌سایت تجارت الکترونیک کسب‌وکار خود اطمینان حاصل کنید. کلمات کلیدی را در لیست محصولات خود بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌شده است، زیرا ۷۲٫۹٪ از خریدهای آنلاین از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. کلمات کلیدی را در تگ‌های alt برای تصاویر خود بگنجانید تا به گوگل کمک کنید آن‌ها را پیدا کند.

 روند شماره ۲: بازاریابی ویدئویی را به‌عنوان بخشی از کمپین بازاریابی سئو خود بگنجانید

پلتفرم‌های بازاریابی ویدیویی مانند یوتیوب و تیک‌تاک، در میان دیگران، دنیای بازاریابی را در طوفان فروبرده‌اند. درواقع، ۸۶ درصد از برندها در حال حاضر از ویدئو به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای افزایش سرنخ و تبدیل استفاده می‌کنند. در اینجا چند آمار دیگر وجود دارد که می‌تواند قدرت بازاریابی ویدیویی را بیان کند: پس از تماشای یک ویدیوی بازاریابی از سوی مشتریان، آگاهی از برند ۱۳۹ درصد افزایش می‌یابد. بیش از ۵۰٪ از همه مصرف‌کنندگان از ویدئو برای کمک به تصمیم‌گیری خرید استفاده می‌کنند. بازاریابی ویدیویی می‌تواند نرخ تبدیل شمارا تا ۸۶ درصد افزایش دهد. ۵۴ درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند محتوای ویدیویی کسب‌وکاری را که پشتیبانی می‌کنند ببینند. ۵۱ درصد از متخصصان بازاریابی می‌گویند که ویدیو بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را برای دلارهای بازاریابی آن‌ها به همراه دارد.

create seo video sterategy

 زمانی که یک ویدیو در سایت خود دارید، وب‌سایت شما ۵۳ برابر بیشتر در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. مشتریان ترجیح می‌دهند با ویدئوها به‌جای متن تعامل داشته باشند. با نگاهی به آینده، مصرف‌کنندگان بیشتری از هر زمان دیگری هنگام جستجوی محصولات و خدمات به ویدیوها نگاه می‌کنند. گوگل قبلاً ویژگی‌های جدیدی را برای کمک به کاربران دریافتن سریع‌تر اطلاعات موردنظر خود با کمک ویدیوها ارائه کرده است. باید مطمئن شوید که بازاریابی ویدئویی برای استراتژی بازاریابی سئوی شما در سال ۲۰۲۳ حیاتی است. برای بهینه‌سازی بازاریابی ویدیویی در سال ۲۰۲۳ چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ ویدیوهایی درباره موضوعات مرتبط با خدمات یا محصول خود ایجاد کنید که نیاز مصرف‌کننده را برطرف می‌کند. ویدئو را در سراسر وب‌سایت خود قرار دهید. برای برچسب‌گذاری ویدیوهای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. هنگام اشتراک‌گذاری ویدیو در صفحات رسانه‌های اجتماعی از هشتگ استفاده کنید. برای ایجاد ویدیو برای نام تجاری شما، یک متخصص بازاریابی را جذب کنید. دوسوم کسب‌وکارها برای ایجاد محتوای ویدیویی از کمک خارجی دریافت می‌کنند، زیرا اهمیت داشتن یک متخصص بازاریابی ویدیویی ماهر را برای کمک به افزایش آگاهی از برند، درک کرده‌اند.

روند شماره ۳: بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی و پرس‌وجوهای

روند سئو در سال ۲۰۲۳ شاهد انجام جستجوی صوتی کاربران بیشتری خواهد بود. هدف اصلی گوگل پاسخگویی سریع و دقیق به درخواست کاربر است. گوگل LaMDA خود را ایجاد کرد، یک سیستم زبان AI برای کمک به موتور جستجو برای درک بهتر گفتگوهای طبیعی و محاوره‌ای. بنابراین، هنگامی‌که یک مصرف‌کننده در مورد نوع محصول موردنظر خود سؤالی می‌پرسد، LaMDA می‌تواند به‌سرعت آن را تجزیه کند تا مرتبط‌ترین نتایج را ارائه دهد. بنابراین، بخشی از استراتژی سئوی شما در سال ۲۰۲۳ باید حول بهینه‌سازی جستجوهای صوتی و پرس‌وجوهای مکالمه باشد.

voice search optimiztion

 چگونه برای جستجوی صوتی در گوگل در سال ۲۰۲۳ بهینه‌سازی کنیم؟ پرس‌وجوها را پیش‌بینی کنید. سؤالات کاربران را در مورد نوع محصول یا خدماتی که می‌فروشید در نظر بگیرید، سپس پست‌های وبلاگی ایجاد کنید که به این سؤالات پاسخ دهد. برای این کار باید نیازهای کاربر را پیش‌بینی کنید. زمانی که محصول خود را درک می‌کنید، می‌دانید مصرف‌کنندگان به دنبال چه چیزی هستند و سپس این شکاف را پر می‌کنید، انجام این کار آسان است. به یاد داشته باشید که هنگام فروش محصول خود در یک منطقه جغرافیایی خاص از زبان محلی استفاده کنید. با در نظر گرفتن عبارت‌های محاوره‌ای بهینه‌سازی کنید. فرض کنید خط تولید شما شامل کفش‌های مخصوص دویدن است. ممکن است شخصی بخواهد بداند که بهترین کفش دویدن در تمام زمین چیست. اما اگر درخواست خود را در کادر جستجو تایپ کنند، احتمالاً مختصر هستند و عبارت "بهترین کفش دویدن در همه زمین" را بیان می‌کنند. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان به‌احتمال‌زیاد هنگام انجام یک پرس و جوی صوتی، یک سؤال کامل می‌پرسند. آن‌ها ممکن است بگویند: "بهترین کفش دویدن در تمام زمین چیست؟" ازآنجایی‌که جستجوهای صوتی در حال تبدیل‌شدن به یک هنجار هستند، احتمالاً بهترین کار این است که به‌جای جعبه‌های جستجو، برای مطابقت با جستارهای مکالمه‌ای عمل کنید. هنگام پاسخ دادن به سؤالات مختصر باشید. می‌خواهید به Google کمک کنید تا به‌سرعت به سؤال کاربر پاسخ دهد. بنابراین، برای بهینه‌سازی پرسش‌های مکالمه، پاسخ‌های مختصر را با کلمات کلیدی مرتبط ارائه کنید. می‌توانید با برجسته کردن مختصر مارک‌های برتر (شامل مارک‌های شما) و بعداً گسترش محتوا به یک سؤال پاسخ دهید.

روند شماره ۴: با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط معنایی، بهینه‌سازی کنید

گوگل در رویکرد خود برای محدود کردن جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده است. نه‌تنها کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را به بهترین صفحات وب در مورد موضوع پیوند می‌دهد، بلکه این کار را با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط مشابه در جستجوی خود انجام می‌دهد. بنابراین، هرچه از کلمات کلیدی مرتبط‌تری در محتوای خود استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل متوجه شود و رتبه شمارا در جستجوهای وب بالاتر ببرد. استفاده از چندین کلمه کلیدی مشابه نیز به گسترش موضوع کمک می‌کند و ارزش بیشتری را برای بازدیدکنندگان وب شما به ارمغان می‌آورد و شانس مفیدتر یافتن محتوای شمارا افزایش می‌دهد.

 چگونه می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط معنایی را ترکیب و بهینه کنید؟ پیش‌بینی کنید که بازدیدکنندگان یا کاربران وب شما چه کسانی خواهند بود؛ همچنین نیازهای آن‌ها و هر سؤالی که ممکن است داشته باشند را بیابید. محتوایی ایجاد کنید که پاسخ‌های مفیدی ارائه دهد. خود را به‌جای مصرف‌کننده خود قرار دهید و یک موضوع اصلی ایجاد کنید، سپس مطالب و عبارات مرتبط را دسته‌بندی کنید و از کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. کلیدواژه اصلی خود را شناسایی کنید، تحقیق کنید و مترادف‌های مرتبط با موضوع اصلی خود را جستجو کنید. شخصیت‌هایی ایجاد کنید که احتمالاً بخشی از مخاطبان بیننده شما هستند یا مشتری ایدئال شمارا نمایندگی می‌کنند، که به‌احتمال‌زیاد با برند شما طنین‌انداز می‌شوند و نسبت به محتوایی که ایجاد کرده‌اید بسیار باز هستند.

 روند شماره ۵: بهینه‌سازی تصاویر برای سئو

 در سال ۲۰۲۳ تصاویر می‌توانند به تبدیل‌شدن یک وب‌سایت کسل‌کننده به یک پلت فرم پویا و جذاب کمک کنند؛ این می‌تواند مصرف‌کننده هدف شمارا مجذوب خود کند و علاقه آن‌ها را حفظ کند. اما ابتدا یک کاربر باید درنهایت از طریق موتور جستجویی مانند گوگل به وب‌سایت شما هدایت شود. مشکل این است که اگرچه بهینه‌سازی تصاویر برای دید بیشتر چیزی است که برای مدتی رایج بوده است، اما بسیاری از برندها از این عمل کم استفاده می‌کنند. رتبه‌بندی سئو و ترافیک بیشتر وب‌سایت شما تنها برخی از دلایل بهینه‌سازی تصاویر است. تجربه کاربری یکی دیگر از موارد است. به‌عنوان‌مثال، فایل‌های تصویری که بیش‌ازحد بزرگ هستند می‌توانند بارگذاری صفحات وب شمارا کاهش دهند. و این باعث ناامیدی بازدیدکنندگان وب می‌شود که ممکن است تصمیم بگیرند وب‌سایت شمارا ادامه دهند و به صفحه وب بعدی که در جستجوی آن‌ها نشان داده می‌شود، بروند. بنابراین، شما می‌توانید یک مشتری بالقوه را در رقابت از دست بدهید. بهینه‌سازی تصاویر وب‌سایت شما یک‌روند ضروری سئو است.

 اگر خواهان کاهش نرخ پرش و افزایش تبدیل هستید، تصاویر را بهینه کنید تا هم موتورهای جستجو و هم مشتریان بالقوه را راضی نگه‌دارید. بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی تصاویر برای سئو در سال ۲۰۲۳ چیست؟ برای اطمینان از بهینه‌سازی کامل تمامی تصاویر در وب‌سایت خود، ممیزی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر فشرده‌شده‌اند. هنگام نام‌گذاری هر تصویر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. ابتدا، با کلمات کلیدی که قبلاً برای محتوای مرتبط استفاده کرده‌اید سازگار باشید، به خاطر داشته باشید که تصاویر را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران نام‌گذاری می‌کنید. مطمئن شوید که هر تصویر دارای یک متن جایگزین یا برچسب منحصربه‌فرد است. این کار خزیدن بهتر توسط موتورهای جستجو را تسهیل می‌کند تا بتوانند وب‌سایت شمارا راحت‌تر رتبه‌بندی کنند.

 

نویسنده: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.