الزام انجام احراز هویت برای صاحبان دامنه ir

وب‌سایت ایرنیک که متعلق به مرکز ثبت دامنه‌های ir است در اطلاعیه‌ای عنوان کرده که از سال ۱۴۰۲ کلیه درخواست‌ها برای دامنه‌های ir تنها برای شناسه‌های احراز هویت شده قابل انجام است؛ در ادامه ایرنیک تأکید کرده است که از سال ۱۴۰۲ درخواست‌های (ثبت، تمدید، انتقال و ...) به‌هیچ‌عنوان برای دامنه‌های فعلی (احراز هویت نشده) قابل انجام نخواهد بود.

اطلاعیه جدید ایرنیک

با این حساب کلیه صاحبان دامنه در ایرنیک موظف هستند که وارد سامانه احراز هویت اعلام‌شده از طرف ایرنیک شده و اقدام به احراز هویت شناسه کاربری خود کنند. برای وارد شدن به سامانه احراز هویت ایرنیک با کلیک در این قسمت به سامانه احراز هویت متصل شده و اقدام به ثبت اطلاعات خود کنید. لازم به ذکر است که نام کاربری و پسورد ورود به این سامانه همان نام کاربری و پسورد ورود به سامانه ایرنیک است.

نکته دیگری که در این مورد لازم به ذکر است این هست که در سامانه جدید احراز هویت، تنها هویت یک کد ملی و یک شخصی احراز می‌شود؛ یعنی اگر شخصی تابه‌حال دارای چندین شناسه در سامانه ایرنیک بوده است، در سامانه جدید احراز هویت تنها یکی از شناسه‌ها قابل تائید است. درصورتی‌که دارای دو یا چند شناسه در ایرنیک هستید، در صورت اقدام به احراز هویت تنها شناسه اول تائید می‌شود و در صورت اقدام به تائید شناسه‌های بعدی پیامی صادر می‌شود مبنی بر اینکه کد ملی شما قبلاً در سامانه ثبت‌شده است. بنابراین اگر شما هم مثلاً من دارای دو شناسه کاربری ایرنیک یا بیشتر هستید، باید همه دامنه‌های خود را تنها به یک شناسه کاربری منتقل کرده و اقدام به احراز هویت همان شناسه کاربری کنید.

لازم به ذکر است که روند احراز هویت بسیار ساده بوده و در کمتر از ۲ دقیقه قابل انجام است.

 

نویسنده: مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.