مروری بر وب‌سایت‌های ساز: آسانی شروع و هزینه‌های بالا در طولانی‌مدت

وب‌سایت‌های آنلاین سایت ساز، برای طراحی سایت به‌صورت آنلاین کاربرد دارند این وب‌سایت‌ها به‌صورت ساده و طی فرآیندی ویزاردی امکان طراحی سایت‌های مختلف حتی  در سطح سایت‌های  فروشگاهی را فراهم می‌کنند. طراحی سایت به کمک سایت سازها بسیار ساده است.  طوری که مبتدی‌ترین افراد نیز می‌توانند به‌راحتی برای خود سایت‌هایی جذاب طراحی کنند. حتی بسیاری از این وب‌سایت‌های سایت ساز، خدمات خود را در بازه زمانی مشخصی به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند. مثلاً برای یک ماه خدمات رایگان می‌دهند. اما این شروع کار است و با متکی شدن سایت شما به سایت ساز، روال کار طور دیگری رقم خواهد خورد.

واقعیت این است که طراحی سایت در سایت سازها در طولانی‌مدت ابداً امر مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست. زیرا شما بایستی به‌صورت سالانه مبلغ بالایی برای هزینه پشتیبانی بپردازید. برای مثال در این شرکت‌ها به‌صورت متوسط هزینه پشتیبانی سالیانه سایت‌های معمولی تا 3  میلیون تومان است. هرچند این هزینه شامل تمدیدهاست و دامین نیز می‌شود؛ ولی توجه داشته باشید که مبلغ هاست و دامین حدود 200 تا 300 هزار تومان خواهد بود. پس  این شرکت‌ها حدود 2/700/000 تومان تنها بابت پشتیبانی سایت‌های معمولی دریافت می‌کنند. اما در سایت‌های پیشرفته‌تر هزینه  پشتیبانی بسیار بیشتر است و گاه تا حدود 15 میلیون تومان در سال است. دقت داشته باشید که اگر برای سایتتان حتی خدمات پشتیبانی هم استفاده نکرده باشید، بایستی این هزینه را بپردازید؛ البته مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ این وب‌سایت‌ها ساختار مختص خود را دارند و حتماً بایستی در هاست های مختص همین سایت سازها میزبانی شوند. ازاین‌جهت وب‌سایتی که در این سایت سازها ساخته شود به‌صورت کامل متکی به این شرکت‌ها خواهد بود. حال در سالیان بعدی ممکن است رقم پشتیبانی سایت بسیار افزایش یابد  و مالک سایت مجبور است که مبلغ را پرداخت نماید.

اجازه بدهید ما خدمات این شرکت‌ها را با خدمات خودمان در مرکز طراحی سایت تهران مقایسه کنیم؛ قیمت خدمات طراحی سایت ما از 3 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است. تقریباً هم قیمت با خدمات این سایت سازها برای یک سال. اما ما هیچ هزینه پشتیبانی سالیانه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کنیم. مشتری صرفاً هزینه تمدیدهاست و دامنه سایت خود را پرداخت خواهد کرد. فرض کنیم که سایت دارای  یک دامنه ir با هاست معمولی باشد، هزینه تمدید حدود 200 تا 300 هزار تومان خواهد بود؛ فقط همین!   از سوی دیگر ما به مشتری آموزش کامل کار با سایت را ارائه می‌کنیم. به‌طوری‌که مشتری قادر به انجام فعالیت‌هایی نظیر بکاپ گیری، به‌روزرسانی و سایر امور مدیریت سایت خواهد بود. ما هزینه طراحی سایت را یک‌بار و در هنگام طراحی سایت دریافت می‌کنیم؛ اما شرکت‌های سایت ساز هزینه یک مورد طراحی سایت را  هرسال از مشتری دریافت می‌کنند.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که طراحی سایت در شرکت‌های سایت ساز، در طول زمان بسیار پرهزینه خواهد بود و ابداً مقرون‌به‌صرفه نیست.

نتیجه

هزینه طراحی سایت در وب‌سایت‌های سایت ساز در طولانی‌مدت بسیار بالا خواهد بود. برای پشتیبانی شما باید حدوداً مبلغ یک مورد طراحی سایت را هرسال به این شرکت‌ها پرداخت کنید.

نکته مثبت این وب‌سایت‌ها نیز ارائه خدمات سریع و مطلوب است؛  اگر میزان هزینه سایت در طولانی‌مدت برای شما اهمیتی نداشته باشد، می‌توانید از این وب‌سایت‌ها استفاده کنید. در غیراین صورت می‌توانید با تماس با مجموعه‌هایی نظیر مجموعه ما، سفارش طراحی وب‌سایت‌ها مستقل و کارآمد را بدهید.  


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.