چند نکته تاثیرگذار در سئو در سال 2022

همه می‌خواهند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشند. اما در سال ۲۰۲۲، مسلماً چالش‌برانگیزتر از همیشه است. اما این بدان معنا نیست که اولی بودن در گوگل است، همان‌طور که از این واقعیت می‌بینید که وب‌سایت ما با ده‌ها کلمه کلید در صفحه اول گوگل است.

امروز، می‌خواهم چند نکته ساده سئو را به اشتراک بگذارم که به ما دررسیدن به آن کمک کرد.

۱-تمرکز روی چیزهایی که مهم نیستند را متوقف کنید این واقعیت در سال ۲۰۲۲ است: نیمی از مطالبی که در مورد سئو آنلاین می‌خوانید مزخرف هستند. با توجه به دنیای پر سروصدایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، این به‌سختی تعجب‌آور است، اما به این معنی است که درنهایت اتلاف وقت برای اجرای توصیه‌های SEO که سوزن را تکان نمی‌دهند، آسان است. اجازه دهید برخی از این توصیه‌ها را به‌سرعت مرور کنیم: از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI وجود ندارند. خود جان مولر گوگل این را گفته است. علت را در راهنمای من برای کلمات کلیدی LSI بیاموزید. در Yoast چراغ سبز بگیرید. این به هیچ‌چیز آسیب نمی‌رساند، اما بعید است که کمک زیادی نیز کند. وقت خود را هدر ندهید محتوای طولانی بنویسید زیرا رتبه بهتری دارد. این مورد نیز یک افسانه است.

 از دامنه منطبق دقیق استفاده کنید. این توصیه مستقیماً از سال ۱۹۹۹ است. دامنه‌های مارک‌دار و به‌یادماندنی بهتر هستند. دریافت سیگنال‌های اجتماعی گوگل می‌گوید آن‌ها مهم نیستند. همان‌طور که سام در این ویدئو توضیح می‌دهد، در بهترین حالت، تعامل اجتماعی می‌تواند به‌طور غیرمستقیم به چیزهایی منجر شود که به سئو کمک می‌کند. اگر می‌خواهید سئوی خود را در سال ۲۰۲۲ به سطح بالاتری ببرید، زمان بیشتری را صرف تمرکز بر روی چیزهایی کنید که مهم هستند و کمتر روی مواردی که اهمیت ندارند. مطالب بیهوده اتلاف وقت مانند "کلیدواژه‌های LSI" را به رقبای خود واگذار کنید.

۲-همیشه هدف جستجو را در ذهن خود نگه‌دارید اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌بندی کنید، باید محتوایی را ایجاد کنید که جستجوگران به دنبال آن هستند. این به‌عنوان هم‌راستایی محتوای شما باهدف جستجو شناخته می‌شود، و مسلماً مهم‌ترین چیز برای درست کردن سئو است. برای مثال، فرض کنید بازی‌های ویدیویی را به‌صورت آنلاین می‌فروشید و می‌خواهید در رتبه‌بندی «بازی‌های ویدیویی ترسناک» قرار بگیرید. اولین فکر شما ممکن است ایجاد یک صفحه دسته‌بندی محصول باشد که تمام بازی‌های ویدیویی ترسناکی که می‌فروشید را فهرست کند. این‌یک اشتباه خواهد بود زیرا این چیزی نیست که جستجوگران به دنبال آن هستند. اگر به صفحات با رتبه برتر گوگل برای این کلمه کلیدی نگاه کنید، خواهید دید که هرکدام یک پست وبلاگی هستند که بازی‌های ویدیویی ترسناک را فهرست می‌کنند: صفحات با رتبه برتر برای "بازی‌های ویدئویی ترسناک" - که همه فهرست هستند حتی اگر بخواهید یک صفحه دسته‌بندی محصول را رتبه‌بندی کنید، احتمالاً هرگز این اتفاق نخواهد افتاد زیرا گوگل می‌داند که جستجوگران می‌خواهند یاد بگیرند، نه خرید.

بهتر است یک پست وبلاگ بنویسید و به صفحات محصول برای بازی‌هایی که ازآنجا می‌فروشید پیوند دهید.

۳-تگ‌های عنوان قانع‌کننده بسازید در اوت ۲۰۲۱، گوگل تغییراتی را در نحوه تولید عناوین صفحات وب در نتایج جستجو اعلام کرد. اکنون کمتر به برچسب‌های عنوان و بیشتر به سایر متن‌های صفحه مانند برچسب‌های H1 متکی است. چقدر کمتر؟ مطالعه ما نشان می‌دهد که گوگل در حال حاضر 32.86٪ بیشتر احتمال دارد که برچسب‌های عنوان را "بازنویسی" کند. به‌عبارت‌دیگر، عنوانی که گوگل در نتایج جستجو نشان می‌دهد، در دوسوم مواقع با تگ عنوان صفحه یکسان است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید افراد در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کنند، نوشتن برچسب عنوان قانع‌کننده در سال ۲۰۲۲ همچنان مهم است.

۴-محتوای رو به کاهش را تازه کنید حتی اگر ترافیک ارگانیک سایت شما در سال گذشته از سقف عبور کند، رتبه برخی صفحات کاهش‌یافته‌اند. اوضاع این‌گونه است. رتبه‌بندی‌ها به‌ندرت برای همیشه دوام می‌آورند، بنابراین باید تلاشی آگاهانه برای به‌روزرسانی و انتشار مجدد محتوایی که شروع به کاهش می‌کند، انجام دهید. در اینجا نحوه یافتن محتوای رو به کاهش با استفاده از کنسول جستجوی Google آورده شده است: به گزارش نتایج جستجو بروید روی فیلتر تاریخ کلیک کنید و حالت مقایسه را انتخاب کنید "مقایسه ۶ ماه گذشته با دوره قبل" را انتخاب کنید Apply را بزنید روی برگه "صفحات" در جدول کلیک کنید نتایج را بر اساس «تفاوت کلیک‌ها» از کم به زیاد مرتب کنید.

 ازاینجا به دنبال صفحاتی باشید که احتمالاً به‌تازگی وابسته هستند. به‌عبارت‌دیگر، صفحاتی که ممکن است از زمان انتشار ازنظر ارزش یا سودمندی کاهش‌یافته باشند. یک مثال برای ما، لیست ما از برترین جستجوهای گوگل است که در شش ماه گذشته به‌شدت کاهش‌یافته است و می‌تواند با یک تازه‌سازی انجام شود. ازنظر نحوه انجام این کار، بهترین نقطه شروع این است که مطمئن شوید صفحه شما همچنان باهدف جستجو همخوانی دارد (نگاه کنید به شماره ۲). اگر هیچ‌چیز در آنجا اشتباه به نظر نمی‌رسد، ببینید آیا صفحه شما از موضوعات فرعی مهمی که جستجوگران ممکن است به دنبال آن هستند غفلت کند. در اینجا نحوه انجام این کار در Ahrefs آمده است: URL صفحه خود را در اکسپلورر سایت Ahrefs قرار دهید به گزارش Content Gap بروید نشانی‌های اینترنتی دو تا سه صفحه مشابه با رتبه برتر را جایگذاری کنید روی نمایش کلمات کلیدی کلیک کنید اکنون فهرستی از کلمات کلیدی را می‌بینید که صفحات رقیب برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند اما شما رتبه‌بندی نمی‌کنید. از طریق آن‌ها نگاه کنید و ببینید آیا می‌توانید موضوعات فرعی را بردارید یا خیر. به‌عنوان‌مثال، اگر ما یک تجزیه‌وتحلیل شکاف محتوا برای پست برتر جستجوی گوگل خود اجرا کنیم، تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط با بیشترین سؤالات گوگل را مشاهده می‌کنیم: ممکن این مواردی نباشد که ما در پست خود گنجانده باشیم، بنابراین ممکن است ارزش تجدید محتوا و آگهی را داشته باشد.

 

 ۵- صفحات مهم را با لینک‌های داخلی تقویت کنید: پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در وب‌سایت شما به صفحه دیگر هستند. آن‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند از صفحه‌ای به صفحه دیگر بروند، رتبه صفحه را در سراسر سایت شما توزیع کنند و به گوگل کمک کنند تا محتوای شمارا درک کند. شما می‌توانید فرصت‌های پیوند داخلی مرتبط را به چند روش پیدا کنید، اما گزارش فرصت‌های پیوند در حسابرسی سایت Ahrefs بدون شک ساده‌ترین و سریع‌ترین است.

 ۶- سیگنال‌های تجربه صفحه را بهبود بخشید: گوگل در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی تجربه صفحه خود را در تلفن همراه عرضه کرد. در فوریه ۲۰۲۲، این شرکت شروع به انتشار آن روی دسک‌تاپ کرد. افزایش سرعت سایت، استفاده از پروتکل https و زیبایی و کاربردی بودن است از موارد مهمی هستند که تجربه کاربری رضایت بخشی خواهند داشت. سئو کار باید توجه ویژه‌ای به آن معطوف دارد.

۷- کلمات کلیدی با قصد ترکیبی: لزوماً همه جستجوگران هنگام تایپ یک کلمه کلیدی در گوگل به دنبال یک‌چیز نیستند. برای مثال، اگر به نتایج جستجو در پایین گوگل نگاه کنید ترکیبی از راهنماها، تعاریف و عبارت‌های پیشنهادی را مشاهده می‌کنید.

۸- بخش پرسش و پاسخ: هنگام تحقیق در مورد یک موضوع، اغلب با سؤالات مرتبط زیادی روبرو می‌شوید که مردم به دنبال آن‌ها هستند. با ایجاد یک یا بخش پرسش و پاسخ در صفحات سایت می‌توانید تا حدودی نیاز کاربران را برطرف کرده و مدت‌زمان حضور آن‌ها را در سایت خود افزایش دهید.

۹- نقل‌قول‌های متخصص را درج کنید: هیچ‌کس همه‌چیز را در مورد همه‌چیز نمی‌داند. بنابراین اگرچه شما باید دانشی در مورد موضوعی داشته باشید که در حال انتشار محتوا در مورد آن هستید، تقریباً به‌طورقطع هنوز شکاف‌هایی در دانش ذکرشده وجود دارد. برای حل آن، نقل‌قول‌های متخصص را در محتوای خود در نظر بگیرید. در اینجا دو مزیت سئو این مورد وجود دارد: بهبود E-A-T. این به معنای تخصص، اقتدار و اعتماد است. نمایندگان گوگل می‌گویند که این‌یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما آن‌ها "از سیگنال‌های مختلفی به‌عنوان یک پروکسی برای تشخیص اینکه آیا به نظر می‌رسد محتوا با E-A-T مطابقت دارد استفاده می‌کنند." می‌تواند منجر به پیوندهای بیشتری شود. افرادی که در محتوای شما نقل‌قول می‌شوند احتمالاً آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند - به‌خصوص اگر از آن‌ها بخواهید. این تبلیغات منجر به جلب‌توجه بیشتر محتوای شما می‌شود که به‌نوبه خود می‌تواند منجر به بک لینک‌های بیشتر شود.

۱۰- بک لینک‌های تصویر را ارتقا دهید اگر تصاویر یا اینفوگرافیک های سفارشی در سایت خوددارید، دیگران ممکن است آن‌ها را در محتوای خود جاسازی کنند. آن‌ها معمولاً هنگام انجام این کار به منبع تصویر پیوند می‌دهند، اما نه همیشه. گاهی اوقات آن‌ها به خود فایل تصویر پیوند می‌دهند. این از منظر سئو ایدئال نیست، زیرا هر «مرجع» از آن پیوند به‌جایی نمی‌رسد. به‌احتمال‌زیاد بهتر است لینک به‌جای فایل تصویر به صفحه منبع اشاره کند.

۱۱- رفع صفحات مرده با بک لینک: بک لینک‌ها به صفحات مرده به‌طور مؤثر هدر می‌روند. آن‌ها به رتبه‌بندی صفحه کمک نمی‌کنند زیرا دیگر وجود ندارد و احتمالاً به رتبه‌بندی صفحات دیگر نیز کمک زیادی نمی‌کنند. به همین دلیل، منطقی است که صفحات مرده با بک لینک را بررسی کنید و به‌طور دوره‌ای آن‌ها را تعمیر کنید. در اینجا نحوه یافتن آن‌ها آمده است

۱۲- یک ممیزی محتوای سالانه انجام دهید: ممیزی محتوا جایی است که شما صفحات وب‌سایت خود را تجزیه‌وتحلیل می‌کنید تا ببینید آیا آن‌ها مطابق با خواسته‌های شما عمل می‌کنند یا خیر. سپس در مورد به‌روزرسانی، ادغام یا حذف صفحات با عملکرد ضعیف تصمیم بگیرید.

۱۳- بک لینک‌های بیشتری بسازید بک لینک‌ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه‌بندی گوگل هستند، بنابراین تعجبی ندارد که ارتباط واضحی بین دامنه‌های ارجاع دهنده صفحه (وب‌سایت‌های پیونددهنده) و ترافیک جستجوی ارگانیک آن وجود دارد. این لزوماً به این معنی نیست که صفحه شما به صدها یا هزاران بک لینک نیاز دارد تا شانسی برای رتبه‌بندی داشته باشد. ایجاد بک لینک‌های مناسب و کارآمد در مکان‌های مناسب صفحات کمک فوق‌العاده‌ای به سئوی سایت شما خواهد داشت.

 

 

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.