استفاده از کد iframe نقشه گوگل در جوملا

ماژول نقشه گوگل مپ از ماژول های مهم و تاثیرگذار در وب سایت ها می باشد  وبرای بسیاری از مدیران وب سایت قرار دادن نقشه مکانی اهمیت بالایی دارد.اخیرا برخی از ماژول های نقشه گوگل در ایران با مشکلاتی روبرو شده اند و به درستی کار نمی کنند.به دلیل تحریم ها دامنه های ir نیز قادر به نمایش ماژول های نقشه در سایت نیستند و همچنین بسیاری از ماژول های نقشه به درستی کار نمی کنند و هنگام لود شدن پیام خطایی با این عنوان نمایش می دهند: "صفحه نمی تواند نقشه را بار گذاری کند".

برای رها شدن از مشکلات فوق یکی از بهترین روش ها استفاده از iframe نقشه گوگل است با این روش شما موقعیت مکانی محل مورد نظر خود را در گوگل یافته و کدhtml مورد نیاز که حاوی محل و ابعاد نقشه است دریافت می کنید و کد htmlرا در یک ماژول متنی در قسمت کد درج می کنید .زمانی که ماژول فراخوانی می شود نقشه را به همان صورتی که در گوگل مپ نمایش داده می شود در سایت نمایش می دهد.برای انجام روش فوق به ترتیب زیر عمل کنید.

-وارد سایت گوگل مپ (https://www.google.com/maps) شوید و موقعیت مکانی خود را پیدا کنید.

-پس از انتخاب موقعیت کلیک راست کرده و گزینه direction to here را بزنید.

-پس از زدن گزینه فوق بالا سمت چپ بر روی گزینه منو کلیک کنید و گزینه share or embed map را انتخاب کنید.

-بر روی تب embed a map کلیک کنید و کد html که مشاهده می کنید را کپی کنید.

-وارد قسمت ماژول ها در جوملا شوید و یک ماژول متنی ایجاد کنید.در بالای فایل متنی سه تب را ملاحظه می کنید .تب preview  تب code و تب editor .وارد تب کد شوید و کد html که از گوگل مپ دریافت کردید در این قسمت کپی کنید و در نهایت تنظیمات ماژول شامل نمایش در موقعیت مورد نیاز و نمایش در منوهای مختلف را انجام دهید.حال با لود شدن صفحه سایت شما نقشه گوگل مورد نظر را نمایش می دهد.

نکته:استفاده از irame می تواند تاثیرات منفی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

مقالات مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

 


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.