امروز دیگر عبارت موتور جستجوگر تنها مختص گوگل و سایر موتورهای جستجوگر مبتنی بر وب نیست .شبکه های اجتماعی خود به منبعی بسیار اررزشمندی برای جستجوی محتوا برای کاربران تبدیل شده است .فیس بوک ،تلگرام ،اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای جستجو افراد و مطالب و محتوا در خود ایجاد نموده اند.استفاده از جستجو در شبکه های اجتماعی روزبه افزایش می باشد.شاید جستجو در شبکه های اجتماعی با دقت و کیفیت موتور جستجوگر گوگل نباشد اما به دلیل راحتی استفاده از امکان جستجو در شبکه های اجتماعی و تسریع در نتیجه گیری کاربران روز به روز بیش از پیش به استفاده از شبکه های اجتماعی برای جستجو استفاده می کنند.
بسیاری از کسب و کارها در کنار بهینه سازی سایت های خود برای موتور جستجوگر،در صفحات اجتماعی نیز فعال هستند و سعی در جلب کشتری از این طریق دارند.
با توجه به اینکه رقم قابل توجهی از کاربران سایت ها از طریق گوشی های همراه اقدام به مشاهده سایت می کنند و با توجه به اینکه استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران راحت تر از مرورگرها هست شاید در آینده اپلیکشین های گوگل جای استفاده از مرورگرها را در گوشی های همراه و یا حتی کامپیوترها بگیرند.
نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری
مقالات و مطالب مرتبط