پیام خطای Access Denied برخی وب سایت ها برای کاربران ایرانی

متأسفانه کاربران ایرانی از دو طرف مورد فیلترینگ و تحریم قرارگرفته‌اند. مورد اول سیاست‌های فیلترینگی بوده است که از ابتدای ورود اینترنت به ایران توسط نهادهای مربوطه بر اینترنت و کاربران اعمال‌شده است. مورد دوم وب‌سایت‌های خارجی هستند که برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند سابقاً این تحریم‌ها از طرف غول‌های فنّاوری نظیر گوگل،آمازون ، شرکت مکافی و... بر کاربران ایرانی اعمال می‌شده است؛ اما حال شاهد این هستیم که دامنه وب‌سایت‌هایی که به آی‌پی‌های ایرانی سرویس نمی‌دهند افزایش زیادی داشته است. به‌طوری‌که حتی برخی فروشندگان لوازم‌خانگی، وب‌سایت‌های ورزشی و صنعتی نیز دسترسی کاربران ایرانی به صفحاتشان محدود کرده‌اند.

برای مثال تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید مربوط به یک سایت فروشنده کولرگازی است. درصورتی‌که کاربران ایرانی بخواهند وارد این سایت شوند پیام Access Denied ظاهر می‌شود.

access denied error on iranian user

 

راهکاری که می‌توانیم برای بازدیدکنندگان ایرانی از این سایت‌ها ارائه دهیم استفاده از فیلترشکن است.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.