بهترین نرم افزارهای طراحی سایت

بهترین نرم‌افزار طراحی وب‌سایت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا وب‌سایت‌های خود را راه‌اندازی کنند و آن‌ها را با جهان به اشتراک بگذارند. در اینجا به برخی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی سایت نگاهی می‌اندازیم.

1-وردپرس (رایگان و پولی) : ما به مردم توصیه می‌کنیم از وردپرس برای ایجاد وب‌سایت خود استفاده کنند. چرا؟ از طریق تجربه خود در ایجاد صدها سایت، متوجه شدیم که وردپرس بهترین ترکیبی از انعطاف‌پذیری، قدرت و سهولت استفاده لازم برای ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا را ارائه می‌دهد.

2-بوت استرپ (رایگان): نرم‌افزار طراحی وب بوت استرپ که در ابتدا توسط تیم مهندسی توییتر ایجاد شد، اکنون محبوب‌ترین فریمورک جهان برای ساخت وب‌سایت‌های واکنش‌گرا و مبتنی بر موبایل است. به زبان ساده، Bootstrap یک کتابخانه رایگان از HTML، CSS و جاوا اسکریپت است که فرآیند کدنویسی یک وب‌سایت را از ابتدا ساده می‌کند. بوت استرپ ده‌ها ویژگی مانند سیستم شبکه، نقاط شکست پاسخگو و کتابخانه بزرگی از اجزا را ارائه می‌دهد که کدنویسی یک وب‌سایت را سریع و آسان می‌کند.

کتابخانه مؤلفه شامل سر صفحه‌ها، ناوبری، دکمه‌ها، فرم‌ها، هشدارها و موارد دیگر است. تیم بوت استرپ به‌طور جامع هر ویژگی را با مثال‌ها و پیشنهادهایی برای سفارشی‌سازی مستند کرده است. برای شروع کار با بوت استرپ، کافی است آخرین نسخه فریم ورک بوت استرپ را دانلود کنید، یکی از الگوهای نمونه را کپی کنید و شروع به کدنویسی کنید.

3-Wix (رایگان و پولی) نرم‌افزار طراحی وب Wix یک جایگزین آسان و مقرون‌به‌صرفه برای وردپرس است. مانند وردپرس، Wix می‌تواند برای ایجاد انواع سایت‌های مختلف ازجمله وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین استفاده شود. Wix از طریق ویرایشگر و با کشیدن و رها کردن، راه‌اندازی سایت را تنها در چند دقیقه ساده می‌کند. یک سرویس اشتراک کاملاً مدیریت‌شده است، به این معنی که این شرکت تمام جزئیات مربوط به میزبانی سایت، تهیه نسخه پشتیبان از آن و مدیریت امنیت را انجام می‌دهد. Wix یک طرح رایگان و با حمایت تبلیغات ارائه می‌دهد که شامل صدها الگو و گزینه برای انتخاب است. برنامه‌های پولی از 13 دلار در ماه شروع می‌شود و شامل حذف تبلیغات، افزایش پهنای باند و فضای اضافی برای ویدیوها می‌شود.

4-نرم‌افزار طراحی وب Adobe Dreamweaver (آزمایشی رایگان) نرم‌افزار Adobe برای کدنویسی، ویرایش و نگهداری وب‌سایت‌ها است. این به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌ها را هم با کدگذاری دستی و هم از طریق یک رابط بصری ویرایش کنید.Dreamweaver شامل بسیاری از ویژگی‌های یک محیط توسعه یکپارچه سنتی مبتنی بر متن (IDE) مانند برجسته‌سازی نحو، تکمیل خودکار کد، و توانایی جمع‌کردن و گسترش بخش‌های کد است. حتی می‌توانید از Dreamweaver با بوت استرپ استفاده کنید! بااین‌حال، برخلاف یک IDE سنتی، رابط بصری Dreamweaver چیزی است که آن را واقعاً متمایز می‌کند. هر تغییری که در کد وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید به‌طور خودکار در رابط Dreamweaver در زمان واقعی نمایش داده می‌شود و همچنین می‌توانید با اشاره و کلیک کردن کد وب‌سایت خود را به‌صورت بصری ویرایش کنید. اگر قدرت بیشتری نسبت به یک ویرایشگر ساده کشیدن و رها کردن می‌خواهید Dreamweaver یک گزینه فوق‌العاده است.

5-نرم‌افزار طراحی سایت Squarespace :Squarespace یکی دیگر از سازنده‌های وب‌سایت خوب است که به‌عنوان جایگزین سوم برای Wix و WordPress عمل می‌کند. Squarespace یک رابط بصری برای کشیدن و رها کردن برای ایجاد وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. Squarespace همچنین طیف گسترده‌ای از تم‌های مختلف و سفارشی‌سازی رنگ‌ها را ارائه می‌دهد و شامل بسیاری از استانداردهایی است که انتظار دارید مانند رمزگذاری SSL و توانایی ساخت یک فروشگاه آنلاین. طرح شخصی Squarespace از 12 دلار در ماه با محدودیت 20 صفحه و دو مشارکت‌کننده شروع می‌شود. طرح کسب‌وکار این محدودیت‌ها را برطرف می‌کند و 18 دلار در ماه هزینه دارد.

6-نرم‌افزار طراحی رابط Figma (رایگان و پولی) باوجوداینکه Figma یکی از جدیدترین ابزارهای این لیست است، یکی از قدرتمندترین آن‌ها نیز هست. اگر به دنبال ابزاری باقابلیت بارگذاری برای طراحی رابط و نمونه‌سازی اولیه هستید، Figma ممکن است مناسب باشد. مانند Sketch، برنامه بعدی در این لیست، Figma دارای یک رابط بصری و مبتنی بر برداری است که طراحی وب‌سایت‌ها را ساده می‌کند. هر کاری که می‌توانید با Sketch یا Adobe XD انجام دهید، می‌توانید با Figma نیز انجام دهید. بااین‌حال، آنچه Figma را واقعاً می‌درخشد، رویکرد مشترک و مبتنی برابر است. با Figma، چندین عضو تیم می‌توانند یک فایل طراحی را به‌طور هم‌زمان ویرایش کنند. ذینفعان کسب‌وکار همچنین می‌توانند نظرات خود را بگذارند، و توسعه‌دهندگان می‌توانند قطعه کد را کپی کنند تا فرآیند تبدیل طرح شما به یک سایت واقعی را ساده کنند. Figma یک طرح رایگان ارائه می‌دهد که شامل حداکثر 3 پروژه است. برنامه‌های پولی از 12 دلار در ماه شروع می‌شود و شامل گزینه‌های پیشرفته مانند مجوزهای کاربر سفارشی است.

7-Sketch3 (آزمایشی رایگان) نرم‌افزار طراحی رابط Sketch3 یک ابزار طراحی رابط بسیار محبوب است که بر ساده‌سازی فرآیند ایجاد مدل‌های زیبا متمرکز است. Sketch در اوایل دهه 2010 با برنده شدن جایزه طراحی از اپل، محبوبیت پیدا کرد. طراحان Sketch را دوست دارند، زیرا رابط کاربری ساده و بصری آن، ایجاد سریع طرح‌های زیبا را آسان می‌کند، بدون منحنی یادگیری شیب‌دار که اغلب با سایر ابزارهای طراحی مرتبط است. همچنین Sketch دارای یک اکوسیستم جامع از پلاگین ها و ادغام است که قدرت بیشتری را به ارمغان می‌آورد و ادغام Sketch را در گردش کار شما ساده می‌کند. درحالی‌که Sketch اخیراً برخی از ویژگی‌های متمرکز بر نمونه‌سازی و همکاری را اضافه کرده است، این برنامه در این زمینه‌ها به‌اندازه برخی از ابزارهای دیگر این لیست پیشرفته نیست. Sketch در سیستم‌عامل مکینتاش در دسترس است و مانند بسیاری از محصولات نرم‌افزاری، به‌عنوان مجوز "یک‌بار پرداخت" باقیمت 99 دلار در سال فروخته شود. Sketch یک آزمایش 30 روزه رایگان و با امکانات کامل ارائه می‌دهد.

8-نرم‌افزار طراحی رابط Adobe XD Adobe (آزمایشی رایگان) این نرم‌افزار یک ابزار قدرتمند و مبتنی بر برداری است که از نمونه‌سازی انیمیشن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. اگر محصولات دیگر Adobe مانند Photoshop و Illustrator را دوست دارید، به‌احتمال‌زیاد XD را نیز دوست خواهید داشت. این برنامه همچنین از باز کردن و ویرایش فایل‌ها از Sketch پشتیبانی می‌کند، و آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربران ویندوزی تبدیل می‌کند که نیاز به همکاری با دیگر طراحان استفاده‌کننده از Sketch دارند. بااین‌حال، تازه‌کارها ممکن است منحنی یادگیری XD راکمی تند ببینند، و حتی بسیاری از متخصصان دیگر ابزارهای موجود در این لیست را ترجیح می‌دهند.

9-InVision Studio (رایگان و پولی) نرم‌افزار طراحی رابط InVision Studio درحالی‌که InVision شروعی به ارائه یک سرویس نمونه اولیه مبتنی بر ابر است که با ابزارهایی مانند Sketch و Photoshop ادغام می‌شود، اکنون طراحی رابط و ابزار نمونه‌سازی کامل خود را به نام Studio ارائه می‌دهد. InVision Studio را مانند یک نسخه پیشرفته از Sketch در نظر بگیرید که با انیمیشن‌های حرکتی پیشرفته، ابزارهای همکاری و گزینه‌هایی برای ایجاد و اشتراک‌گذاری نمونه‌های اولیه کامل شده است. InVision Studio در حال حاضر در نسخه بتا رایگان است. برای اشتراک‌گذاری نمونه‌های اولیه با استفاده از سرویس ابری آن، می‌توانید یک طرح رایگان را انتخاب کنید یا به یکی از پیشنهاد‌های پولی InVision ارتقا دهید.

10-Framer X (آزمایشی رایگان) نرم‌افزار طراحی رابط Framer X در ابتدا به‌عنوان یک کتابخانه جاوا اسکریپت و مجموعه ابزار برای نمونه‌سازی آغاز شد، اما به قوی‌ترین ابزار در این لیست تبدیل‌شده است. Framer X یک ابزار نمونه‌سازی سریع است که از انیمیشن‌های پیچیده پشتیبانی می‌کند. در نگاه اول، رابط مبتنی بر برداری Framer بسیار شبیه به Sketch به نظر می‌رسد، اما قدرت بسیار بیشتری دارد.

11-Adobe Photoshop آزمایشی رایگان) نرم‌افزار طراحی گرافیکی Adobe Photoshop اگر به دنبال یک ابزار طراحی گرافیکی قدرتمند و همه‌کاره هستید، فتوشاپ Adobe چندین دهه پیشرو بوده است. درحالی‌که فتوشاپ در ابتدا صرفاً برای ویرایش عکس منتشر شد، فتوشاپ برای پشتیبانی از موارد مختلف ازجمله طراحی رابط، ویرایش ویدیو و موارد دیگر تکامل‌یافته است، درحالی‌که به استفاده از ویرایش عکس خود وفادار مانده است. درحالی‌که بسیاری از طراحان به دلیل انعطاف‌پذیری آن ترجیح می‌دهند به‌طور انحصاری در فتوشاپ کار کنند، برخی دیگر ابزارهای تخصصی‌تر را ترجیح می‌دهند. مانند سایر محصولات ادوبی، منحنی یادگیری به دلیل طیف گسترده‌ای از ابزارها و گزینه‌هایی که فتوشاپ ارائه می‌دهد کمی تندتر است.

12- Canva (رایگان و پولی) نرم‌افزار طراحی گرافیک Canva اگر به یک ابزار ساده برای ایجاد گرافیک برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آگهی‌ها یا کارت‌های ویزیت نیاز دارید، Canva یک گزینه فوق‌العاده است. کاربران Canva را به دلیل رابط کاربری آسان و کشیدن و رها کردن آن دوست دارند. با هزاران قالب و صدها نوع طراحی، بازاریابان و علاقه‌مندان می‌توانند تصاویر زیبایی را تنها با چند کلیک ایجاد کنند. Canva یک طرح رایگان با بیش از 8000 قالب ارائه می‌دهد.


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.