تاثیر کرونا بر بازار کسب و کارهای تبلیغاتی

بیماری کرونا (کوید19) تاثیر فراوانی بر کسب و کارها داشته است .به دلیل محدودیت های بی سابقه بر تردد و رفت آمد در اکثر کشورهای جهان خریدو فروش اینترنتی بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته است که در زیر به تحلیل و بررسی این موضوع می پردازیم.

بیماری کرونا که حدود 4 ماه هست چهان را درگیر خود کرده است تاثیرات بسیاری زیادی بر کسب وکارها داشته است.بیش از 90 درصد کسب و کارها با مشکلات و چالش های فراوانی مواجه شدند.کسب و کارهای بسیار زیادی تعطیل شد .در این میان اهمیت کسب و کارهای آن لاین و تبلیغاتی در فضای مجازی بیش از پیش نمایان شد.در حالی که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها با افت و یا قطع شدن درامد و فروش مواجه شدند ،کسب و کارهای آن لاین رونق گرفتند و رکوردهای بی سابقه ای در فروش ثبت کردند .یکی از این شرکتها شرکت اموزون هست که در این ایام فروش چشم گیری داشته و در همین مدت کم ارزش شرکت آمازون  رشد بی نظیری داشته است.در داخل ایران فروشگا های اینترنیت نظیر دی جی کالا نیز با افزایش بی سابقه فروش روبرو بودند.می بینیم که برخلاف کسب و کارهای  سنتی کسب و کارهای آن لاین پیشرفت های چشم گیری در فروش  داشته اند و توانسته اند از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.در این میان قصد داریم به تاثیر ویورس کرونا بر انواع کسب و کارهای تبلیغاتی بپردازیم .

شاید شیوع ویروس کرونا تیر خلاص به تبلیغاتی چاپی و کاغذی باشد .تبلیغاتی چاپی و کاغذی معایب فراوانی دارند از جمله استفاده از درختان و گیاهان برای تولید کاغذ،هزینه بر بودن کاغذ ،نیاز به تجهیزات و پرینترهای پیشرفته برای چاپ ،مسائل  مربوط به محیط زیست و در این اواخر انتقال ویروس به دلیل دست به دست شدن موجب شد تقریبا این روش تبلیغاتی به صورت کامل راکت شد و کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات به فضای مجازی و صفحات اجتماعی هجوم آوردند .

در حال حاضر تبلیغاتی کاغذی نه تنها هیچ سودی برای شما نخواهد داشت بلکه در صورت انجام اینگونه تبلیغات مجموعه شما در ذهن مشتری مجموعه ای بی منطق ،عقب مانده و غیرقابل اعتماد تداعی خواهد شد .(به دلیل اینکه تبلیغات کاغذی و دست به دست شدن کاغذ تبلیغاتی موجب انتشار و شیوع ویروس می شود).

چه باید کرد؟

حال شرکت هایی که تا دیروز بر پایه تبلیغات چاپی بازاریابی می کردند چه باید کنند.برای جواب به این سوال باید ببینیم در شرایط فعلی افراد برای یافتن و خرید محصولات خود از چه روش هایی استفاده می کنند. بر پایه آخرین آمارها از منابع موثق جستجوی اینترنتی برای خرید محصول یکی از روش هایی هست که بیشترین کاربرد برای یافتن و خرید محصول و کالا و خدمات داشته است .پس از آن صفحات مجازی و اینستاگرام منابع خوبی برای یافتن فروشندگان و سرویس دهندگان مختلف هستند .بنابراین اولین پیشنهادی که برای این عزیزان داریم یافتن یک شرکت خوب برای سفارش طراحی سایت است و سئو هست.طراحی سایتی جذاب و سئو اصولی می تواند تاثیر فراوانی بر فروش کالای شما داشته باشد.شاید دریافت نماد الکترونیکی و درگاه سایت در مدت کوتاه میسر نباشد اما شما می توانید سایت خود را راه اندازی کنید ،سئو سایتتان را شروع کنید و مشتریان را به سمت خود جذب کنید و پس از آن پیگیر دریافت نماد الکترونیکی و درگاه بانکی باشید.پس از طراحی سایت ایجاد صفحات حرفه ای اینستاگرام نیز می تواند در امر بازاریابی بسیار مفید باشد .

شاید ویروس کرونا برای چند ماه یا چند سال دیگر در میان ما باشد و بشریت را درگیر خود کند ولی باید بدانیم این ویروس تاثیرات بلند مدت و عمیقی بر زندگی بشر خواهد داشت و و در رفتار،تصمیم گیری و بسیاری از جنبه های زندگی بشر تاثیر بلند مدت یا دائمی خواهد داشت .


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.