قالبهای آماده طراحی سایت

قالبهای آماده اهمیت فراوانی در طراحی سایت دارند .این قالبها به وب سایت یک هویت کلی و جامع  می بخشند .امروزه قالبهای آماده بسیاری برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده است .قالب های آماده  از قالب های پزشکی تا قالب های فروشگاهی و هنری و ... به طور وسیعی مورد استفاده طراحان سایت می باشد.این قالبها کمک بسیار زیادی به طراحان سایت می کنند تا بتوانند وب سایتهایی زیبا و شکیل طراحی کنند.اکثر قالبهای تجاری موجود در بازار قالبهای ترجمه شده ای هستند که از شرکت های فعال درزمینه ترجمه و فروش قالب از کشورهای خارجی خریداری و ترجمه کرده و در بازار ارائه می دهند.

چیزی که در این قالبها مشاهده می کنیم تصاویر با کیفیت و مناسب هستند.بسیار دیده شده است که طراحی سایت درامر طراحی سایت از قالب با کیفیت و زیبایی استفاده می کند اما وب سایت طراحی شده نهایی از لحاظ کیفیت و زیبایی در سطح پایین تر از قالب اولیه است.در اینجاست که اهمیت استفاده از تصاویر با کیفیت مشخص می شود.تصاویر با کیفیت و حرفه ای سایت شما را بسیار زیبا می کند .تصاویر مانند روح یک وب سایت هستند.حتما از سفارش دهنده طراحی سایت درخواست کنید که از یک عکاس حرفه ای برای تهیه تصاویر مورد نیاز شما استفاده کند.

اما هنوز هم برخی افراد ترجیح می دهند برای طراحی سایت از قالبهای آماده تجاری استفاده نکنند.این افراد به چند دسته تقسیم می شوند.برخی از این افراد طراحان سایت مبتدی هستند که هنور با اهمیت قالبهای آماده آشنا نیستند .این افراد از قالبهای ارائه شده توسط سی ام اس ها برای طراحی استفاده می کنند.وب سایت طراحی شده توسط اکثر این افرادی سایتی با صفحات بی کیفیت و ناهمگون می باشد.اما برخی دیگر از افرادی که تمایلی به استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت ندارند غالبا افرادی هستند که می خواهند خود قالبی برای سایتشان طراحی کنند.توانایی طراحی قالب برای سایت امری مهم و با اهمیت است.اما باید ببینیم آیا قالب طراحی شده توسط این افراد با قالب های تجاری و با کیفیت موجود در بازار قابل رقابت است یا خیر؟در صورتی که شخصی بخواهد برای هر سایت قالبی مستقل و جداگانه طراحی کند این امر در سایتهای با قیمت پایین مقرون به صرفه نخواهد بود.

چطور یک قالب مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع قالب:

انتخاب قالب زیبا و با کیفیت و البته مناسب یکی از دغدغه های طراحان سایت است.در انتخاب قالب برای سایت بایستی هر وب سایتی و کسب و کار مربوط به آن به صورت جداگانه تحلیل و بررسی شود و قالب مناسب با آن سایت استفاده  شود.لازم است بدانیم طراحان قالب اکثرا طراحان سایت حرفه ای هستند پس باید به سلیقه آنها احترام گذاشت.زمانی که قالب پزشکی خریداری می کنید باید بدانید که این قالب برای وب سایت پزشکی طراحی شده است و ساختار قالب نظیر نحوه قرار گرفتن تصاویر ،ماژول های مختلف و... مناسب سایت پزشکی است.پس سعی کنید از این قالب صرفا برای سایت های پزشکی استفاده کنید.در مورد سایتهای خبری ،فروشگاهی و.... نیز به همین صورت است.

template

تاثیر قالب بر روی سئو سایت:

برخی قالب ها تاثیراتی مثبتی بر سئو سایت دارند و برخی نیز عملکزد خوبی در سئو ندارند.دلایل این امر را می توان در حجم و اندازه قالب ،کدها ،کیفیت ظاهری و محدودیت های احتمالی قالب یافت.در کل این نتیجه ای است که ما پس از سال ها کار در زمیه سئو سایت متوجه شده ایم.

مشکل حجم بالای قالبها

می دانیم یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی سایت باید رعایت کنیم بالا بردن سرعت سایت است.افزایش سرعت سایت به دو صورت قابل انجام است.1 ارتقاع هاستینگ و افزایش منابع سخت افزاری سایت و 2 کم کردن حجم سایت. البته این دو گزینه به نوعی باید در کنار هم استفاده شوند .در مورد انتخاب هاستینگ مناسب در  این مقاله توضیحات لازم داده شده است .ولی در مورد حجم سایت باید عرض کنیم که حجم سایت شما هرچقدر کمتر باشد سریعتر برای کاربران لود می شود .حتما قالبی را انتخاب کنید که حجم معقول و قابل قبولی داشت باشد.البته دقت داشته باشید که ممکن است حجم بالای یک قالب به دلیل تصاویر استفاده شده در قالب باشد و خود قالب حجم بالایی نداشته باشد بنابراین  می توانید به راحتی این تصاویر را با تصاویر کم حجم خودتان جایگزین کنید.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

طراحی سایت در اسلامشهر

طراحی سایت در رباط کریم

طراحی سایت به زبان انگلیسی

طراحی سایت در ترکیه

 

 


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.