5 نکته آسان سئو برای تقویت سایت در کمتر از یک ساعت

شما یک وب‌سایت برجسته ایجاد کردید - تبریک! اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که مردم را به آن بیاورید. برای اینکه وب‌سایت شما به‌عنوان یکی از نتایج برتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ظاهر شود، باید کمی در مورد دنیای بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO بدانید. بنابراین سئو چیست و چگونه می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد؟ درحالی‌که بسیاری از این موضوع طفره می‌روند، اما درواقع این هیولای ترسناکی نیست که برخی آن را به تصویر می‌کشند. اولین قدم در مسیر درست استفاده از Wix SEO Wiz است، ابزاری رایگان و کارآمد که یک طرح سئو منحصربه‌فرد را ایجاد می‌کند که برای وب‌سایت شما طراحی‌شده است. امروزه با تعداد زیادی سایت در وب، هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار گیرد. بااین‌حال، کارهای ساده زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس رتبه سایت خود انجام دهید. تنها در عرض یک ساعت، قابلیت‌های سئوی Wix به شما این امکان را می‌دهد که سایت خود را تقویت کنید. به خواندن ادامه دهید تا همه‌چیز را در مورد آن بدانید.

 چگونه سئوی وب‌سایت خود را در 5 مرحله بهبود دهیم: URL مناسب را انتخاب کنید برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید از متن لنگر استفاده کنید متن جایگزین را به تمام تصاویر خود اضافه کنید ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید 0

1-URL مناسب را انتخاب کنید قبل از اینکه وب‌سایت شما راه‌اندازی شود، باید نامی برای آن انتخاب کنید. این آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما وارد می‌کنند. مانند تابلوی غول‌پیکر بالای ویترین فروشگاه، این‌یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما می‌بینند. به همین دلیل است که گوگل اولین جایی است که متوجه می‌شود سایت شما در مورد چیست و تصمیم می‌گیرد که چگونه آن را رتبه‌بندی کند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که مطمئن شوید URL همه صفحات شما تمیز و زیبا هستند. دامنه ایدئال شامل باید نام کسب‌وکار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما باشد.

-2 عنوان و توضیحات برای هر صفحه ایجاد کنید آیا می‌دانستید که می‌توانید برای هر صفحه از وب‌سایت خود یک عنوان و توضیحات منحصربه‌فرد بنویسید؟ این‌ها متون مختصری هستند که به‌طور دقیق و واضح کارهایی را که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد را توصیف می‌کند. در حالت ایدئال، آن‌ها می‌توانند با چند کلمه کلیدی و عبارات ترکیب‌شده باشند. آیا تابه‌حال روی یک برگه در مرورگر خود نگه‌داشته‌اید؟ عبارت کوتاهی که زیر ماوس شما ظاهر می‌شود عنوان صفحه است. درحالی‌که توضیحات در صفحه شما قابل‌مشاهده نیست، برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. درواقع، عنوان و توضیحات جزو اولین عناصری هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت شما دنبال می‌کنند. به‌علاوه، هنگامی‌که سایت شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده شد، وب‌گردها عنوان و توضیحات شمارا می‌خوانند تا بدانند سایت شما در مورد چیست و تصمیم بگیرند که آیا آن را بررسی کنند یا نه.

3- از قابلت های انکر تکست استفاده کنید همان‌طور که متن را برای وب‌سایت خود می‌نویسید، در نظر بگیرید که کجا می‌توانید از متن لنگر در سایت خود استفاده کنید. لنگر چی؟ نه ربطی به قایقرانی نداره Anchor text متن قابل کلیک روی یک هایپرلینک است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن برای انتقال مستقیم به یک صفحه وب دیگر، چه در سایت شما و چه در هر نقطه از اینترنت استفاده کنند. باید از متن لنگر مؤثر برای کمک به کاربران در جهت‌یابی وب‌سایت شما و یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده شود. همچنین باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مرتبط باکاری باشد که انجام می‌دهید. اگر شما صاحب یک فروشگاه کفش هستید، برای مثال، عبارت «انتخاب کفش‌های بچه‌گانه ما را بررسی کنید»، در صفحه اصلی شما می‌تواند از طریق متن لنگر به فروشگاه آنلاین شما که مملو از - حدس زدید - کفش‌های کودکانه است، پیوند دهد. Anchor text یک‌راه عالی برای افزایش نوبتی است، اما به خاطر داشته باشید که لینک دادن بیش‌ازحد یا لنگرهایی که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی‌کنند می‌توانند برخی از پرچم‌های قرمز را با گوگل بالا ببرند.

4-متن جایگزین را به تمام تصاویر خود اضافه کنید موتورهای جستجو در خواندن متن در وب‌سایت شما عالی هستند، اما هنوز کاملاً متوجه نشده‌اند که چگونه به تصاویر سایت شما نگاه کنند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می‌شود، موتورهای جستجو به دنبال «متن جایگزین» می‌گردند، یک توضیح نوشته‌شده مختصر (بیشتر از چند کلمه) در مورد هر تصویر در یک وب‌سایت. هنگام نوشتن متن جایگزین، مطمئن شوید که آنچه در تصویر نشان داده‌شده است را به‌طور دقیق توصیف کنید، اما همچنین سعی کنید نام کسب‌وکار خود یا چند کلمه کلیدی مرتبط باکاری را که انجام می‌دهید درج کنید. نکته حرفه‌ای: نیازی به نوشتن متن جایگزین برای تصاویری که صرفاً کاربردی یا مرتبط با طراحی هستند، ندارید، مانند یک تصویر پس‌زمینه که فقط اشکال است. اگر تصویر ربطی به موضوع سایت شما ندارد، می‌توانید متن جایگزین را نادیده بگیرید.

5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب بدهید. هر صفحه در وب‌سایت شما باید یک عنوان، یک زیرنویس و غیره داشته باشد. هنگامی‌که موتورهای جستجو وب‌سایت شمارا اسکن می‌کنند، اگر از سلسله‌مراتب متنی صحیح استفاده کنید، هدر H1 مهم‌ترین عنوان در ساختار سایت شما محسوب می‌شوند. به ترتیب از تگ‌های H2 و H3 و H4 می‌توانید استفاده کنید. راهنمای نحوه استفاده از این تگ هار را می‌توانید در گوگل بیابید.

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.