فناوری های نوین در طراحی سایت

طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت‌ها همواره در حال تغییر و بهبود است و فناوری‌های نوین در این زمینه باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش کارایی سایت‌ها می‌شوند. در زیر برخی از فناوری‌های نوین در طراحی سایت ذکرشده‌اند:

  1. واکنش‌گرایی (Responsive Design): طراحی سایت واکنش گرا نسبت به سایر موارد در لیست ما، تکنولوژی نسبتاً قدیمی‌تری است اما بازهم در دنیای وب به‌عنوان یک تکنولوژی انقلابی و پویا و البته جدید در نظر گرفته می‌شود. این فناوری باعث می‌شود که سایت بر روی دستگاه‌های مختلف ازجمله کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌درستی نمایش داده شوند.
  2. PWA (Progressive Web Apps): برنامه‌های وب پیشرو یا PWA ها، سایت‌های وب را به نحوی بهینه می‌کنند که از آن‌ها می‌توان مانند برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه‌های همراه استفاده کرد. آن‌ها امکاناتی مانند عملکرد آفلاین، اطلاع‌رسانی‌های push و دسترسی به سخت‌افزارهای دستگاه را فراهم می‌کنند.
  3. AMP (Accelerated Mobile Pages) : این تکنولوژی تلاش دارد تا صفحات وب را بر روی موبایل‌ها با سرعت بیشتری بارگذاری کنند. این مورد می‌کند تا تجربه کاربری سریع‌تر و بهتری برای کاربران موبایل ایجاد شود. همینک شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل و توییتر درحال‌توسعه این فنّاوری هستند.
  4. API (Application Programming Interface) : این تکنولوژی استفاده از رابط‌های برنامه‌نویسی برای ارتباط سایت با سرویس‌های خارجی و دیگر برنامه‌ها، و همچنین امکانات افزوده و ادغام را فراهم می‌کند.
  5. وب‌اپلیکیشن‌ها (Web Applications):
    1. ReactJS و AngularJS: این فریمورک‌ها امکان ساخت وب‌اپلیکیشن‌های تعاملی و پویا را با استفاده از جاوااسکریپت فراهم می‌کنند.
    2. js: یک فریمورک جاوااسکریپت کم‌حجم و قابل‌فهم برای توسعه وب‌اپلیکیشن‌های تعاملی.
  6. انیمیشن و گرافیک:
    1. SVG (Scalable Vector Graphics): فرمت تصویربرداری که به‌طور واکنش‌پذیر است و امکان انیمیشن‌های بسیار پویا را فراهم می‌کند.
  7. سرویس‌های ابری (Cloud Services):
    1. Firebase: ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری که از طریق آن می‌توان به‌سرعت و به سهولت قابلیت‌های مانند ذخیره‌سازی داده، احراز هویت، و پشتیبانی از وب‌اپلیکیشن‌ها را پیاده‌سازی کرد.
    2. Amazon Web Services (AWS) و Microsoft Azure: برای میزبانی و مدیریت زیرساخت‌های وب.
  8. پیشرفت در SEO (Search Engine Optimization):
    1. Schema Markup: استفاده از داده‌های ساختاریافته برای بهبود نمایش نتایج جستجوی گوگل.
    2. توسعه روبات‌های هوشمند در جمع‌آوری اطلاعات وب‌سایت‌ها
  9. تکنولوژی‌های مبتنی بر ابر (Serverless):
  • امنیت:
    1. HTTPS و SSL/TLS: برای ارتقاء امانت اطلاعات ارسالی بین کاربر و سرور.
    2. Content Security Policy (CSP): برای محدود کردن منابع اجرایی در محیط وب و جلوگیری از حملات XSS (Cross-Site Scripting).

     10. جستجوی صوتی و تصویری:

    1. Optical Character Recognition (OCR) تکنولوژی تشخیص و تبدیل متن از تصاویر و اسناد به متن قابل ویرایش.
    2. Voice Search Optimization بهینه‌سازی برای جستجوهای انجام‌شده با استفاده از گفتار.

     11.تجربه کاربری (UX) و تجربه کاربری متحرک:

    1. Motion UI: استفاده از جلوه‌های جذاب و متحرک در طراحی برای بهبود تجربه کاربری.
    2. استفاده از متدهای جدید در طراحی سایت مانند طراحی سایت با متریال دیزاین

         


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.