مشکل اضافه شدن ID مقالات به آدرس url در جوملا

بهینه سازی لینک ها اهمیت بالایی در سئو سازی سایت دارد.هرچه لینک های شما کوتاه تر و مرتبط تر و خواناتر  باشد برای موتورهای جستجوگر قابل فهم تر و مقبول تر خواهد بود .در این مقاله قصد داریم روشی برای کوتاه و خوانا کردن لینک های مقالات در جوملا را توضیح دهیم.لطفا با ما همراه باشید.

در صورتی که با جوملا کار کرده باشید می دانید که وقتی مطالبی در قسمت مطلب ها در جوملا ایجاد می کنید یک آدرس ID برای هر مطلب ایجاد شده اختصاص داده می شود و این آدرس آی دی به آدرس url مقاله شما اضافه خواهد شد.

آی دی اضافه شده دو چالش مهم برای سایت ما ایجاد می کند.اول اینکه عددی به آدرس لینک سایت اضافه می شود و باعث طولانی شدن لینک سایت می شود و این خود امری منفی برای سئو سایت محصوب می شود .همچنین این عدد هیچ مفهوم و معنی اضافه ای در مورد محتوای مقاله در برندارد و و جود آن لزومی ندارد.مورد دوم اینکه فرض می کنیم وب سایت شما در موتورهای جستجوگر ایندکس شده است و مقالاتتان با کلمات مختلف در صفحه اول گوگل باشند .در این صورت اگر قصد طراحی سایت جدیدی داشته باشید در صورتی که بخواهید مطالب را به سایت جدید انتقال دهید در صورت ایجاد مطلب جدید برای کپی کردن مطالب از سایت قبلی مطلب جدید ایجاد شده خود نیز یک آدرس آی دی جدید ایجاد می کند .با این حساب لینکی که موتورهای جستجوگر از مطلب قبلی ثبت کرده اند با لینک جدید تفاوت خواهد داشت و درواقع لینک شما شکسته می شود و این امر هزینه های زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

در نسخه های قدیمی جوملا وجود ای دی برای مطالب امری اجتناب ناپذیر بود و با ایجاد مطلب به صورت خودکار ای دی اضافه می شد.اما در نسخه جدید جوملا می توان اضافه شدن آی دی به انتهای مقالات را غیرفعال کرد.

joomla articles id reoving

برای برداشتن آی دی از آدرس url مقالات در جوملا به قسمت مطالب بروید و بالا سمت چپ گزنه انتخاب را انتخاب کنید . در صفحه ای که باز می شود بر روی تب مجتمع سازی کلیک کنید .در قسمت مسیریابی گزینه آدرس مسیریابی را بر روی مدرن قرار دهید (به صورت پیش فرض گزینه وابسته فعال هست)با کلیک کردن روی گزینه  مدرن گزینه ای نمایش داده می شود با عنوان شناسه از آدرس ها گزینه بله را انتخاب کنید و دکمه ذخیره را بزنید .از این به بعد آدرس آی دی از مقالات شما حذف خواهد شد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

طراحی سایت در اسلامشهر

طراحی سایت در رباط کریم

طراحی سایت به زبان انگلیسی

طراحی سایت در ترکیه

 


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.