در صورت بالا آمدن وب‌سایت در صفحه اول گوگل، سایت چه مدت در صفحه اول خواهد بود؟

حضور در صفحه اول گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارها یک رؤیا محسوب می‌شود. وجود رقبای قدرتمند که هزینه‌های فراوانی برای سئو پرداخت می‌کنند کار را برای شرکت‌های کوچک‌تر در این عرصه سخت‌تر کرده‌اند. جالب است بدانید که صفحه اول گوگل 71 درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص می‌دهد و در سال‌های اخیر این آمار به 92 درصد افزایش‌یافته است. نتایج صفحه دوم کمتر از 6 درصد کل کلیک‌ها توسط کاربران را داشته است.

اما در صورت بالا آمدن وب‌سایت در صفحه اول گوگل، چه مدت در صفحه اول خواهد بود؟

 این سؤالی است که بسیاری از مشتریان خدمات سئو از ما می‌پرسند. مشتریان می‌خواهند بداند که پس از بالا آمدن سایت با کلمات کلیدی، بازهم باید برای سئو هزینه‌ای پرداخت کنند یا خیر؛ برای پاسخ به این سؤال نیاز به ارائه توضیحات اولیه هست. برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نیاز به کار مستمر و مداوم است؛ اما زمانی که سایت با کلمات موردنظر در صفحه اول گوگل ظاهر شد، چه باید کرد؛ آیا کار باید متوقف شود یا اینکه استراتژی جدیدی باید برای سئو در نظر گرفته شود؟

اول‌ازهمه باید دقت داشته باشید که همیشه در جستجوی گوگل تعدادی سایت (کمتر از 15 سایت) در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. برای اینکه سایت شما با کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل بالا بیاید باید جای یکی از این وب‌سایت‌های موجود در صفحه اول را بگیرد؛ همان‌طور که شما با فعالیت خود به صفحه اول گوگل منتقل می‌شوید، در صورت عدم فعالیت، رتبه خود را در صفحه اول گوگل از دست خواهید داد.

اگر سایت شما با کلمه کلید خاصی در صفحه اول گوگل باشد، در صورت عدم فعالیت، رتبه شما در جستجوهای گوگل به‌مرور از دست خواهد رفت؛ اما اینکه حضور شما در صفحه اول چقدر طول خواهد کشید به مواردی بستگی دارد. تعداد و کیفیت سایت‌های رقیب، وجود مطالب ارزشمند در سایت شما و کیفیت بالای سایت شما از مهم‌ترین این موارد هستند.

چه باید کرد؟

درصورتی‌که سایت شما با کلمه کلید در صفحه اول ظاهرشده، به‌هیچ‌وجه دست از انجام سئو بر روی سایت برندارید؛ سایت شما در صفحه اول گوگل مانند گنجی است که ممکن است با غفلت شما از بین برود. در صورت حضور در صفحه اول گوگل دو استراتژی قوی برای سایت شما پیشنهاد می‌کنیم. اول اینکه کار‌ بر روی سئو سایت را ادامه دهید تا موقعیت فعلی خود را تثبیت کنید و دوم اینکه کلمات کلیدی جدیدی را بیابید و سعی کنید سایتتان با کلمات کلیدی دیگری بالا بیاید. دقت داشته باشید که وقتی سایت شما در صفحه اول گوگل باشد، یعنی گوگل سایت شمارا به‌عنوان یک وب‌سایت ارزشمند در نظر گرفته است، ازاین‌پس مطالب و محتوای ارائه‌شده در سایت شما با سرعت بیشتری در صفحه اول گوگل ظاهر خواهد شد. پس تولید محتوا و ارتقاء کیفیت سایت را به‌صورت مستمر دنبال کنید؛

نکته: ممکن است وب سایتی برای مدت ماه‌ها و یا سال‌ها به‌روزرسانی نشود اما به دلیل بازدید بالا و ثبت اطلاعات در این وب‌سایت توسط کاربران، سایت مزبور توسط گوگل به‌عنوان سایت مهمی در نظر گفته شود و با کلمات کلیدی خاصی برای مدت‌ها در صفحه اول گوگل باقی بماند.

 

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.