دریافت آی پی معتبر،(IP Valid)برای سایت

خریداری و استفاده از آی پی ولید برای سایت امری است که می‌تواند مزایایی برای وب‌سایت شما داشته باشد. در صورت کلی هاست های اشتراکی بر روی سروری قرار دارند. سرویس‌دهندگان هاست می‌توانند یک آی پی استاتیک را بر روی یک یا چند سرور مورداستفاده قرار دهند. در این صورت همان‌طور که هاست ها به‌صورت اشتراکی از منابع سرور استفاده می‌کنند، آی پی نیز به‌صورت اشتراکی برای کلیه سایت‌ها هست؛ یعنی یک آی پی استاتیک برای کلیه‌هاست های اشتراکی بر روی یک یا چند سرور! درصورتی‌که از سایت‌هایی که بر روی هاست اشتراکی قرار دارد پینگ بگیرید آی پی سرور میزبان نمایش داده می‌شود. درواقع کلیه سایتهای موجود در این سرور با آی پی مزبور شناخته می‌شوند. این امر می‌تواند معایبی برای سایت شما داشته باشد. برای مثال اگر یکی از وب‌سایت‌ها اقدام به ارسال هرزنامه کند، ممکن است موتورهای جستجوگر محدودیت یا جریمه‌هایی برای آن ای پی در نظر بگیرند. در این صورت کلیه‌هاست های سرور مزبور متضرر خواهند شد.

از سوی دیگر هکرها تمرکز زیادی بر روی آی‌پی‌های استاتیک ست شده بر روی سرورهای هاست اشتراکی دارند بسیاری از این آی‌پی‌ها برای هکرها شناخته‌شده است. و احتمال حملات مختلف بر روی این آی‌پی‌ها بالاست؛ در صورت خرید آی پی استاتیک برای وب‌سایت خود احتمال مشکلاتی ازاین‌دست به‌شدت کاهش می‌یابد.

استفاده از آی پی ولید مزیت دیگری نیز دارد. ادمین سایت می‌تواند آی پی ولید را بر روی نام دامنه ری دایرکت کند. در این صورت در صورت تایپ آی پی در مرورگر سایت باز می‌شود. این امر نکته مثبتی در سئوِ سایت شما هست. همچنین برخی از برآوردها نشان می‌دهد که استفاده از آی پی ولید در سایت باعث اندکی سرعت در افزایش لود شدن سایت می‌شود.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.