ChatGpt چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این روزها شاهد توسعه روزافزون هوش مصنوعی و استفاده از آن در صنایع مختلف هستیم. در حال حاضر هوش مصنوعی به‌صورت گسترده توسط شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات استفاده می‌شود. ChatGpt یکی از جدیدترین دستاوردها درزمینهٔ هوش مصنوعی است. ChatGpt در نوامبر 2022 راه‌اندازی شد. ChatGpt می‌تواند سخنرانی‌ها، آهنگ‌ها، کپی بازاریابی، مقالات خبری، مقالات دانشجویی و متنی شبیه انسان را بر اساس ورودی‌هایی که دریافت می‌کند تولید کند. درواقع این‌یک ربات با هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ساخته‌شده است.

 امکان استفاده از ChatGpt رایگان اما محدود است. این فناوری هوش مصنوعی که در حال رقابت با فناوری هوش مصنوعی گوگل است، می‌تواند دنیای اینترنت را تغییر دهد. شاید بتوان ChatGpt را نمونه توسعه‌یافته موتورهای جستجوگر دانست؛ درحالی‌که موتورهای جستجوگر در کلیت وظیفه خود، تنها اقدام به ارائه نتایج برای پرس و جوی کاربران می‌کنند، ChatGpt و رقبای آن اقدام به ارائه طیف وسیعی از نیازهای کاربران می‌کنند.

برای استفاده از ChatGpt نیاز به ثبت‌نام و ایجاد اکانت در Open AI است. متأسفانه امکانات ثبت‌نام در Open AI در شرایط عادی برای کاربران ایران در دسترس نیست. حتی اگر از فیلترشکن هم استفاده کنید، در پروسه ثبت‌نام، نیاز به واردکردن شماره همراه است؛ درصورتی‌که شماره همراهتان با پیشوند کد ایران باشد، پیامی مبنی بر عدم ارائه سرویس به شما نمایش داده می‌شود؛ نگران نباشید! برای رفع این مشکل می‌تواند از شماره‌های مجازی استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد chatgpt و آموزش در مورد نحوه ثبت‌نام و استفاده، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.tazkranet.com/fa/how-to-sign-up-for-chat-gpt/

 

نویسنده:مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.