خرید دامنه های ارزشمند منقضی شده توسط چینی ها

تمدید و حفظ دامنه های سایت اهمیت بسیار بالایی دارد به خصوص اگرکه وب سایت شما بازدید نسبتا بالایی داشته باشد و دامنه تان به اصطلاح ارزشمند شده باشد.بسیاری از شرکتها و اشخاص مترصد این هستتد که دامنه های ارزشمند منقضی شود و بعد از آزاد شدن اقدام به خرید آن می کنند. تجربه نشان داده که بیشتری خریداران دامنه های منقضی شده ارزشمند از کشور چین بوده اند .اشخاص و شرکتهایی به روش های گوناگون دامنه های پربازدید را در کشورهای مختلف شناسایی می کنند و منتظر می مانند بلکه صاحب دامنه غفلت کند ودامنه را تمدید نکند بعد از پایان مهلت تمدید سی روزه خرید دامنه ،دامنه برای حدود 45 روز قفل می شود و بعد ازآزاد شدن بلافاصله آن را به نام خود ثبت می کنند.تجربه شخصی که خود بنده در مورد دامنه های منقضی ارزشمند داشتم به این صورت بوده است که در سه مورد مشتریان به ما مراجعه کرده اند و درخواست تمدید دامنه شان را داشتند در حالی که دامنه به حالت redumption رفته بود و به صورت طبیعی قابل ثبت نبود.در هر سه مورد بعد از آزاد شدن دامنه بلافاصله دامنه ثبت شد و در اطلاعات whois که از دامنه گرفته شد آدرس و شماره تلفن ثبت کننده دامنه از کشور چین بود.

برخی شرکتهای سودجو روش های پیچیده تری دارند برای مثال این شرکتها دامنه های ارزشمند راشناسایی می کنند و با طراحی حملات مختلف و دامنه دار وب سایت را از کار می اندازند به امید اینکه صاحبان وب سایت از وب سایتشان نامید شوند و دیگر دامنه را تمدید نکنند و در نهایت این شرکتها اقدام به خرید  دامنه مزبورمی نمایند .

خرید این دامنه ها اکثر به دلیل دریافت پول بیشتری برای واگذاری دامنه از شرکتی که قبلا صاحب دامنه بوده است می باشد.البته در مواردی نیز دیده شده است که صاحبان دامنه جدید سایتی را با آدرس دامنه مورد نظر راه اندازی کرده اند.

 

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.