چالش های هوش مصنوعی در تولید محتوا و اثرات آن بر کاربران

هوش مصنوعی در کنار تمامی مزایای خود باعث بروز چالش‌های مختلفی درزمینهٔ تولید محتوا شده است. یکی از این چالش‌ها این هست که برخی کاربران مقالات منتشرشده در سایت‌های مختلفی را به هوش مصنوعی می‌دهند و از آن درخواست می‌کنند که مقاله فعلی را با ایجاد تغییراتی، ویرایش کرده و مقاله جدیدی ارائه کند. درواقع مفاهیم و چکیده مقاله جدید همان مقاله قدیمی است اما ساختار و نوشتار آن تغییر کرده است. هرچند با توجه به اینکه در آغاز راه هوش مصنوعی هستیم، نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که موتورهای جستجوگر با پیشتازی گوگل، چه واکنشی را برای این قبیل مطالب و مقالات در نظر خواهند گرفت؟ آیا مکانیزم برای شناسایی این نوع مقالات وجود دارد یا خیر؟ آیا گوگل باید واکنش مثبتی به این مقالات نشان دهد یا واکنش منفی؟

ظاهراً که گوگل واکنش خاصی نسبت به این نوع مقالات نداشته است و ممکن است مانند سایر انواع مقالات با این مقاله‌ها رفتار کند. اما سهولت ساخت این نوع مقالات با توجه به تغییرات گسترده‌ای که هوش مصنوعی می‌تواند ایجاد کند، ممکن است در آینده باعث ظهور مقالات بسیار مشابه باشد. این مورد می‌تواند حتی باعث این شود که بسیاری از مقاله نویسان، زحمت نوشتن مقالات را به خود ندهند و از این روش برای تولید محتوا و مقاله استفاده کنند؛ که درنهایت این امر به ضرر کاربران بوده و باعث کندی توسعه آموزشی می‌شود.  

در زیر به برخی از تأثیراتی که این‌گونه مقالات بر کاربران می‌گذارند اشاره می‌کنیم:

  1. کیفیت محتوا: اگر این مقالات به طریقی توسط هوش مصنوعی ایجاد شوند، احتمالاً کیفیت محتوای آن‌ها پایین خواهد بود. زیرا هوش مصنوعی ممکن است بتواند موضوعات را درک کند اما ناتوان در تولید محتوای اصیل و معتبر باشد.
  2. اعتماد: اگر کاربران متوجه شوند که مقالات به‌صورت خودکار تولید شده‌اند و اطلاعات مربوطه به صورت درست و دقیق بیان نشده است، اعتماد آن‌ها به وبسایت مورد نظر کاهش خواهد یافت.
  3. اثرات سئو: استفاده از محتوای تکراری یا پرت در مقالات ممکن است به طور منفی بر رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو اثر بگذارد. حتی اگر وب سایت جایگاهی در صفحات اول گوگ داشته باشد، کاربران خود را به مرور از دست خواهند داد.
  4. عدم ارتباط با مخاطبین: اگر مخاطبان متوجه شوند که محتوای سایت به طور خودکار تولید شده و اصالت ندارد، احتمالاً علاقه‌مندی آن‌ها به تعامل با سایت و مطالعه محتوای آن کاهش خواهد یافت.
  5. پیامدهای قانونی: استفاده از محتوای دیگران بدون اجازه آنها ( حتی در صورت تغییر ظاهری) و انتشار آن به عنوان محتوای اصلی، اگر ثابت شود تبعات حقوقی و در برخی کشورها کیفری خواهد داشت .

بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی برای این گونه محتوا ها و انتشار آن می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر کاربران، سئو سایت و رابطه با مخاطبان داشته باشد. بهتر است که سایت‌ها از محتوای اصیل و باکیفیت تولید شده باشد.

اما این سکه روی دیگری نیز دارد؛ هوش مصنوعی می‌تواند برای تولید مقالات و مطالب مفید بسیار کمک‌کننده باشد. به شرطی که ایده اصلی مقاله‌تان  ناب و بکر باشد؛ که البته برای این کار هم می‌توانید از ابزار مختلفی نظیر هوش مصنوعی کمک بگیرید. در کل هوش مصنوعی اگر در مسیر درست و اصلی برای تولید محتوا قرار گیرد و مطالب آن راستی آزمایی شده و همچنین یونیک و منحصربه‌فرد باشد می‌تواند کمک شایانی به سئوی سایت شما بکند.


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.