چگونه وب‌سایت خود را توسعه دهیم؟

توسعه یک وب‌سایت از مهم‌ترین اهداف استراتژیکی است که مدیران سایت به دنبال آن هستند؛ توسعه سایت ممکن است با اهداف مختلفی انجام گیرد؛ ارائه خدمات بیشتر به کاربران و سئو ازجمله مهم‌ترین این اهداف هستند. لازم است توجه کنیم که توسعه سایت صرفاً افزایش محتوا نیست؛ ارائه خدمات بیشتر و کاربردی‌تر، افزایش سرعت سایت، ارتقاء امنیت سایت و توسعه منابع سخت افزاری موردنیاز سایت از موارد دیگری هستند که می‌توان به عنوان اهداف توسعه موردتوجه قرار گیرند.

توسعه محتوایی سایت

توسعه محتوای سایت اهمیت فراوانی دارد؛ توسعه محتوا تأثیر مستقیم و قابل‌توجه بر سئوی سایت و رضایت کاربران سایت دارد؛ ربات‌های موتورهای جستجوگر همواره به دنبال محتوای باکیفیت و قابل‌قبول هستند تا به کاربران خود عرضه کنند؛ آن‌ها دنبال بهترین هستند، پس سعی کنید بهترین باشید.

ما همواره پیشنهاد می‌کنیم که مدیران، توسعه محتوایی سایت را به‌صورت کلی و با توسعه همه صفحات انجام دهند؛ برخی سئو کاران و مدیران سایت پس از طراحی سایت یک منوی وبلاگ در سایت ایجاد کرده و صرفاً اقدام به تولید محتوا در این بخش می‌کنند؛ در حالی که تمای صفحات شما نیازمند توجه و توسعه هست. گاهی این توسعه در طول زمان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. برای مثال فرض کنید امروز برای کسب‌وکار خود یک وب سایت طراحی کرده اید. اطلاعاتی را در قسمت درباره ما، محصولات، صفحه اصلی و سایر صفحات قرار داده اید؛ باگذشت زمان قطعاً محصولات جدید یا نمونه کارهای جدیدی تولید خواهید کرد؛ سوابق کاری شما افزایش خواهد یافت؛ احتمالا دایره خدمات شما نیز افزایش می‌یابد؛ پس می‌بینیم که کسب‌وکار شما توسعه‌یافته است؛ این توسعه بایستی در وب سایت شما نمود پیدا کند. پس این موارد بایستی در صفحات مختلف وب سایت شما به روزرسانی شود.

پیشنهاد می‌کنیم در مقاطع زمانی مختلف کل سایت را به لحاظ محتوایی مورد بازبینی و بازنگری قرار دهید؛ در پروسه طراحی سایت ممکن است برخی مطالب ازقلم ‌افتاده باشد. (به دلیل سرعت در تحویل سایت و یا عدم اشراف کلی به کسب‌وکار موردنظر).

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت از مهم‌ترین مواردی هست که موتورهای جستجوگر و کاربران به آن توجه می‌کنند؛ با گسترش اینترنت و ایجاد وب سایتهای فراوان در حیطه‌های مختلف، توقعات کاربران نیز افزایش‌یافته است؛ کاربران منابع عظیمی از اطلاعات دسترسی دارند؛ منابع در دسترس کاربران آنچنان عظیم است که حال سرعت دریافت اطلاعات برای کاربران اولویت شده است؛ شما باید اطلاعات موردنیاز کاربران را در کمتر از دو یا سه ثانیه در اختیارشان قرار دهید وگرنه سایت شما را ترک خواهند کرد. انجام کد نویسی، ارتقاء هاست و بهینه‌سازی تصاویر از جمله اموری هستند که می‌توان در پورسه افزایش سرعت سایت مد نظر قرار داد.

توسعه خدمات

ارائه خدمات می‌تواند وب‌سایت شما را به قله برساند. گوگل را نگاه کنید؛ در وب‌سایت google.com هیچ محتوایی نمی‌بینید؛ مهم‌ترین عاملی که گوگل را به صدر پربازدیدی‌ترین وب‌سایت‌های جهان رسانده (با اختلاف) ارائه خدمات جستجو است؛ شما می‌تواند در سایتتان خدمات ارائه دهید که افراد به دنبال آن هستند؛ برای مثال در یک وب‌سایت پزشکی، ایجاد فرم‌های جواب دهی یا پذیرش آنلاین بسیار ارزشمند است و برافزایش آمار بازدید از سایت تأثیرگذار؛

همچنین توسعه خدمات درون سایتی نظیر ماژول‌های ثبت‌نام، جستجو، خبرنامه‌ها و... می‌تواند در ارتقاء رضایت کاربران و افزایش مدت‌زمان بازدید مفید باشد.

توسعه منابع سخت‌افزاری

منابع سخت افزای که امروز پاسخگوی نیاز وب‌سایت شما است، ممکن است دو سال بعد پاسخگو نباشد؛ افزایش ترافیک مصرفی، افزایش بازدید از سایت و افزایش حجم سایت مواردی هستند که با توسعه سایت افزایش خواهند یافت؛ بنابراین شما بایستی به فکر ارتقاء این موارد باشید. همچنین در پنل های کاربری‌هاست امکاناتی وجود دارد که می‌توانید سخت‌افزار موردنیاز و میزان مصرف رم، سی پی یو، فضای هارد و ترافیک را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود هاست خود را ارتقاء دهید.

معمولاً برای شروع کار افراد از هاست های اشتراکی استفاده می‌کنند؛ اما در صورت توسعه سایت شاید نیاز به هاست اختصاصی و یا سرور مجازی داشته باشید.

در حال بروزرسانی

نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.