تأثیر گرامر در سئو سایت

یکی از فاکتورهای مهم در ارتقاء رتبه سئو سایت تولید محتوای مفید برای کاربران است. مقالات و مطالب سایت به‌عنوان مهم‌ترین محتوای سایت نقش مؤثری در ارتقاء اعتبار و رتبه سایت شما ایفا می‌کنند. بااین‌حال مقالات یا مطالبی که درج می‌کنید بایستی حتی امکان بدون غلط و با گرامر صحیح باشد. حتماً سعی کنید در نوشتن مقالات و مطالب اصول نگارشی و گرامر را رعایت کنید.

کاربران در صورت مشاهده غلط‌های املایی زیاد و جملات نامفهوم و بی‌محتوا و تکراری به‌سرعت سایت شما را ترک خواهند کرد.

همین‌طور موتورهای جستجوگر فعلی بسیار هوشمند عمل می‌کنند و درصورتی‌که مقالات و مطالب شما مشکلات گرامری و نگارشی داشته باشد به‌احتمال‌زیاد دیر یا زود سایت شما با افت رتبه مواجه خواهد شد. خوشبختانه برای رفع مشکلات گرامری و نوشتن اصولی نرم‌افزارها و ماژول‌هایی فراوانی وجود دارد که در زیر برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

نرم‌افزار ویراستیار: نرم‌افزار ویراستار یک نرم‌افزار غلط‌یاب و ویراستاری هست که در غالب افزونه‌ای برای نرم‌افزار word ساخته‌شده است. پس از نصب این نرم‌افزار یک تب به نام virastyar به منوهای نرم‌افزار word اضافه می‌شود. با امکانات این من می‌توانید غلط‌هایی املایی متن خود را پیداکرده و فاصله‌های کلمات را با نشانه‌های نگارشی تنظیم کنید. همچنین با امکانات این نرم‌افزار می‌توانید اعداد را به فارسی تبدیل کرده و در متن جایگزین نمایید.

grammer effect on seo

 توجه به املا و دستور زبان نیز مهم است. ممکن است میزان تأثیر آن‌ها بر رتبه‌بندی را دست‌کم بگیرید. بیایید بررسی کنیم که چرا باید همیشه چک کنید. آیا املا و گرامر تأثیر مستقیمی بر سئو دارند؟

تا جایی که به گوگل مربوط می‌شود، آن‌ها املا و دستور زبان را جریمه نمی‌کنند. بااین‌حال، بینگ محتوای بدون خطا را در اولویت قرار می‌دهد. جان مولر از گوگل گفته است: «نه واقعاً... بیشتر به نحوه دریافت آن از دیدگاه کاربر مربوط می‌شود. اگر شما یک وب‌سایت بانکی هستید و انگلیسی وحشتناکی در آن دارید، تصور می‌کنم کاربران اعتماد خود را به وب‌سایت شما از دست خواهند داد. «

یک صفحه وب پر از اشتباهات تایپی باعث تجربه کاربری بد می‌شود. یک تجربه بد به‌نوبه خود بر رتبه شما تأثیر می‌گذارد. اگر کاربر با خطاهای زیادی مواجه شود، به‌زودی از سایت شما دور می‌شود.. و این یعنی تأثیر غیرمستقیم.

 چگونه می‌توانم محتوای خود را UX پسند کنم؟ می‌توانید محتوای خود را به روش‌های مختلف ویرایش کنید تا کاربرپسند تر شود. 1 | خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید اول‌ازهمه، شما باید محتوای خود را ساده کنید. یک مقاله Harvard Business Review یک مطالعه عالی را به‌تفصیل شرح داده و به نکات بسیار خوبی اشاره می‌کند: من در سه ماه اول امسال از 547 تاجر نظرسنجی کردم. من به‌طور خاص به افرادی نگاه کردم که حداقل دو ساعت در هفته علاوه بر ایمیل می‌نویسند. آن‌ها به من گفتند که به‌طور متوسط ​​25.5 ساعت در هفته را برای کار مطالعه می‌کنند. (حدود یک‌سوم آن ایمیل است). 81 درصد از آن‌ها موافق‌اند که مطالب بد نوشته‌شده زمان زیادی را تلف می‌کند. اکثریت می‌گویند که آنچه می‌خوانند غالباً بی‌اثر است، زیرا بیش‌ازحد طولانی، ضعیف سازمان‌دهی شده، نامشخص، مملو از اصطلاحات تخصصی و مبهم است.

جملات طولانی کاربر را گیج و خسته می‌کند. ماژول‌های سایت و نرم‌افزارهای ویراستی وجود دارد که هشدارهای لازم برای نوشتن جملات مناسب را به شما می‌دهد. یک کلمه ساده می‌تواند به شما عشق بدهد.

 وب‌سایت خود را بررسی کنید و بررسی کنید که کدام صفحات نیاز به بهبود دارند مطالب خود را برای خوانایی تصحیح کنید. قبل از انتشار مقاله را بخوانید و تصحیح کنید. چگالی کلمات کلیدی را تجزیه‌وتحلیل کنید پیشنهاد‌ها مترادفی برای کلمات سخت ارائه دهید.

دقت داشته باشید که یک وب‌سایت خوب طراحی‌شده با مطالب پربار چیز لازمی برای سئو است، اما اگر خواننده شما مجبور باشد برای خواندن محتوای شما بی‌مورد تلاش کند، منبع در دسترس تری را انتخاب خواهد کرد.

وقتی صحبت از محتوا به میان می‌آید، تجربه کاربر بر درک و خوانایی تمرکز می‌کند، که مورد دوم جایی است که من گرامر و سبک نوشتن اهمیت پیدا می‌کند. جدای از چیدمان محتوا، اگر بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند محتوای شمارا به‌راحتی بخوانند - که شامل عدم قطعیت اشتباهات تایپی و گرامری است - پس محتوای باکیفیت نیست.

 

 نویسنده و ویراست: مهندس مرتضی خیری

منبع :   https://readable.com


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.