سایت های تک صفحه ای

اگر در حوزه طراحی سایت فعالیت دارید احتمالا واژه سایت های تک صفحه ای را شنیده اید.این سایت ها تنها یک صفحه دارند و کلیه ماژول ها ،منوها و قسمت های سایت تنها در یک صفحه نمایش داده می شود .سایتهای تک صفحه ای مشتریان خاص خود را دارند .سایتهای تک صفحه ای مزایا و معایبی دارند که در زیر به برخی از این مزایا و معایب می پردازیم.

مزایا:

سرعت بالا پس از لود شدن سایت:درست است که به دلیل اینکه کلیه اطلاعات سایت در صفحه اول می باشد ممکن است سایت کمی با تاخیر لود شود اما بعد از لود شدن سایت دسترسی به سایر اطلاعات سایت از جمله منوهای سایت سریعتر و راحت تر می باشد.

بهبود وضعیت سئو در سایتهای تک صفحه ای :در سایتهای تک صفحه ای به دلیل اینکه کلیه اطلاعات در صفحه اول می باشند لینکهای داخلی در این سایتها به نسبت سایتهای دیگر بیشتر است  و این مزیتی برای سئو می باشد .همچنین به صورت عملی و تجربی سایت های تک صفحه ای اندکی بیشتر از سایر ساسیتها نتایج مطلوب تری در زمینه سئو داشته اند.البته این تجربه شخصی هست و ممکن است به صورت علمی صحیح نباشد.

معایب:

محدودیت در ایجاد صفحات :در سایتهای تک صفحه ای محدودیت هایی در ایجاد صفحات جدید با تم قالب سایت وجود دارد.البته در این سایتها می توان منویی ساخت و آن را به یک مطلب ارجاع داد اما منوی مورد نظر در نمایش اطلاعات مطلب مزبور تنها صفحه ای عادی و معمولی را نمایش می دهد.

محدودیت در قرار دادن مطلب در سایت:یکی از کارهای مهمی که در سایتها انجام می شود تولید مطلب و محتوا می باشد که در سایتهای تک صفحه ای به دلیل اینکه کلیه بخش های سایت در صفحه اول سایت تجمیع شده اند قرار دادن بیش از حد مطالب در سایت باعث بلند شدن طول سایت می شود و برای ظاهر سایت بار منفی دارد.

محدودیت در ایجاد ساتیهای فروشگاهی:برخی از سایتهای تک صفحه ای محدودیتهایی در نصب برخی ماژول ها نظیر ماژول های فروشگاه وماژلو های تولید مطالب نظیر k2 دارند زیرا این ماژول ها نیاز به ایجاد و استفاده از تعداد صفحات مشخصی دارند.

پیشنهاد ما در طراحی سایت این هست در شرایط عادی سعی کنید از سایتهای معمولی بدون محدودیت صفحه استفاده کنید ولی در صورتی که قالب انتخابی برای سایتتان تک صفحه ای بود و یا به دلایل خاصی قصد طراحی سایت تک صفحه ای داشتید   بدون نگرانی و البته با رعایت ملاحظاتی که در بالا گفته شد می توانید سایت تک صفحه ای طراحی کنید.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.