بهترین اندازه فونت برای وب‌سایت

امروزه بیشتر افراد از گوشی‌های همراه برای گشت‌وگذار در اینترنت و بازدید از سایت‌ها استفاده می‌کنند. اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌ها به‌مراتب کوچک‌تر از مانیتورهای کامپیوتر و لپ‌تاپ است. در سایت‌های ریسپانسیو که راهکار غالب طراحی سایت برای صفحه‌نمایش‌های مختلف است، اندازه قسمت‌های مختلف وب‌سایت به‌صورت اتوماتیک با اندازه صفحه‌نمایش تغییر می‌یابد. درصورتی‌که وب‌سایت‌های واکنش گرا درگوشی‌های همراه مشاهده شود کلیه قسمت‌های وب‌سایت ازجمله فونت سایت‌ها نیز کوچک می‌شود. هرچند این گزینه ایدئالی است اما کوچک بودن فونت در سایت باعث خواهد شد که اندازه فونت درگوشی‌های همراه نیز کوچک‌تر شده و خوانایی آن برای کاربران دشوارت شود. ازاین‌رو منابع مختلف توصیه می‌کنند که فونت متن‌ها وب‌سایت در اندازه‌های 16 تنظیم شود. هرچند استفاده از فونت با سایز 16 اندکی در صفحه‌نمایش‌های 15 اینچ به بالا درشت دیده می‌شود بااین‌حال به‌اندازه فونت 16 سایز ایدئالی برای فونت‌ها درگوشی است.


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.