راهکارهای رفع مشکل لود شدن سایت

در کشوری نظیر ایران، کاربران به‌صورت مداوم با مشکل لود شدن برخی از وب‌سایت‌ها مواجه هستند. اعمال فیلترینگ، تغییر ساختار اینترنت در قالب طرح‌هایی نظیر اینترنت ملی، ساختار ضعیف اینترنت و پهنای باند کم، استفاده از وی پی ان ها (برخی سایت‌های ایرانی در صورت روشن بودن vpn لود نمی‌شوند) را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل مشکل در لود شدن سایت‌ها عنوان کرد. اخیراً نیز شاهد اتفاقاتی عجیبی نظیر افت ترافیک کلود فلز و فعال شدن قفل کودک برای کاربران ایرانی بوده‌ایم.

مشکلات ذکرشده در بالا کار عیب‌یابی لود شدن سایت‌ها را پیچیده کرده است. ما در زیر راهنمایی مرحله‌به‌مرحله برای عیب‌یابی و رفع مشکل لود شدن وب‌سایت‌ها قرار داده‌ایم. امیدواریم برای کاربران مفید باشد.

  • در صورت لود نشدن سایت موردنظر، چک کنید که آیا وب‌سایت‌های دیگر نیز در مرورگر شما باز می‌شوند یا خیر! درصورتی‌که هیچ وب سایتی در مرورگر شما باز نشد، اتصالات فیزیکی یا ارتباط وایرلس دستگاه خود را چک کنید. مطمئن شوید که ارتباط کابلی یا وایرلس دستگاه شما با مودم برقرار است.
  • در صورت برقرار بودن ارتباط با مودم، چراغ های مودم را بررسی کنید؛ مطمئن شوید که چراغ adsl و چراغ اینترنت مودم روشن است. اگر چراغ adsl یا اینترنت خاموش باشد با پشتیبانی سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.
  • اگر چراغ های adsl و اینترنت روشن باشد و هنوز صفحات وب در مرورگر شما باز شنود؛ چند مورد را باید بررسی کنید.

3-1 ابتدا با تایپ کردن عبارت cmd وارد command prompt شوید و دستور ping 8.8.8.8 را صادر کنید. (البته این مورد بیشتر برای افرادی که کمی حرفه‌ای هستند توصیه می‌شود) با این دستور خواهید فهمید که آیا دستگاه شما به اینترنت متصل هست یا خیر. اگر پکت های ارسالی را دریافت کردید مشخص است که به اینترنت متصل هستید در غیر این صورت اگر timeout گرفتید با شرکت پشتیبانی اینترنت تماس بگیرید و درخواست پشتیبانی کنید. ممکن است مشکلی در سیستم ارائه‌دهنده خدمات اینترنت به شما وجود داشته باشد. اگر تنها قادر به استفاده از گوشی هستید نیز می‌توانید با فعال کردن اینترنت گوشی نرم‌افزار لازم برای پینگ را دانلود کرده و سپس اینترنت گوشی را غیرفعال کرده و بااتصال به مودم عمل پینگ را انجام دهید.

3-2 اگر از وی پی ان استفاده می‌کنید، وارد کنترل پنل شده و وارد گزینه internet option شوید. از پنجره بازشده بر روی تب پنجم (connections) کلیک کنید. در پنجره مربوط بر روی Lan setting کلیک کنید. اگر گزینه‌های use automatic configuration script و گزینه use a proxy server for your lan تیک خورده باشد حتماً تیک‌ها را بردارید. حال دوباره چک کنید که آیا وب‌سایت‌ها در مرورگر شما باز می‌شود یا خیر.

3-3 درصورتی‌که هنوز وب‌سایت‌ها در مرورگر باز نمی‌شوند، برنامه‌هایی که اخیراً نصب‌کرده‌اید را چک کنید. مطمئن شوید که برنامه‌هایی که اخیراً نصب‌کرده‌اید بر عملکرد شبکه و استفاده از اینترنت سیستم شما تأثیر منفی نداشته باشد. اگر با تنظیمات کارت شبکه و آی پی آشنایی دارید، تنظیمات کارت شبکه را چک کنید. ممکن است رنج آی پی به‌صورت دستی و خارج از رنج آی پی مودم شما تعریف‌شده باشد. کارت شبکه‌های مجازی نصب‌شده را پاک‌کنید.

  • چک کنید که زمان یا حجم اینترنت شما به پایان نرسیده باشد.
  • باراهنمایی‌های ذکرشده در بالا باید مشکلی کلی باز شدن سایت‌ها در مرورگرشما رفع شده باشد؛ اما گاهی ممکن است که تنها یک یا چند وب‌سایت در مرورگر شما باز نشود، و بقیه سایت‌ها بدون مشکل باز شود. این امر ممکن است به دلایل زیر باشد.

-عدم استفاده از آدرس‌های DNS مناسب: در این صورت لازم است که با تماس با شرکت ارائه‌دهنده اینترنت، آدرس‌های DNS پیشنهادی این شرکت‌ها را دریافت کرده و در کارت شبکه خود تنظیم کنید.

-بلاک شدن آی پی های شما در سرور وب‌سایت: این مشکل نیز ممکن است به دلایل موارد امنیتی تعریف‌شده در تنظیمات وب‌سایت مقصد و یا تنظیمات سرور وب‌سایت مقصد رخ دهد. لازم است که با شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب‌سایت موردنظر تماس بگیرید و درخواست رفع انسداد آی پی کنید.

- وجود مشکل در ارائه دهنده خدمات اینترنت: این مورد نیز هرچند نادر، اما ممکن است برای شما رخ دهد.

فیلتر بودن سایت: با استفاده از یک وی پی ان می‌توانید چک کنید که آیا وب‌سایت موردنظر فیلتر شده است یا خیر.

 

نویسنده: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.