با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت ، مشاهده محتوای نادرست، خشن یا غیر اخلاقی در وبسایتها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. این محتواها میتوانند شامل اطلاعات غلط، محتوای خشونتآمیز، نفرتانگیز یا حتی تبلیغات فریبنده باشند. بنابراین، بسیاری از وبسایتها امکاناتی برای گزارش چنین مطالبی فراهم کردهاند. در این مقاله به بررسی چگونگی گزارش مطالب نامناسب در وبسایتها میپردازیم.
1. گزارش مطالب از طریق دکمههای گزارش در سایتها
بسیاری از وبسایتها دکمههایی برای گزارش محتوای نامناسب دارند. این دکمهها معمولاً در کنار هر پست، مقاله یا نظرهای کاربران قابل مشاهده هستند.
2. گزارش مطالب در موتورهای جستجو
اگر محتوای نامناسب در نتایج جستجوگرها ظاهر میشود، میتوانید از امکانات موجود در موتور جستجو (مانند گوگل) برای گزارش آن استفاده کنید. گوگل ابزارهایی برای اطلاعرسانی در مورد محتوای نادرست یا خلاف قوانین دارد.
3. ارسال ایمیل به مدیران سایت
اگر وبسایت مورد نظر شما دکمه گزارش مستقیم نداشته باشد یا اگر تمایل دارید توضیحات بیشتری درباره گزارشتان ارائه دهید، میتوانید بهطور مستقیم به مدیران سایت ایمیل بزنید. اطلاعات ایمیل مدیران اغلب در منوی تماس با ما سایت وجود دارد. همچنین در موارد بسیاری ایمیل مدیر اصلی سایت info@sitename> مثلا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید. اگر ایمیل مدیر در قسمت تماس با ما یا قسمت های دیگر نباشد می توانید به این ایمیل پیام دهید. احتمال دارد مدیر سایت ایمیل با این ادرس را در هاست خود ایجاد کرده باشد.
5. تماس تلفنی با مدیران
اگر اطلاعات تماس تلفنی در سایت درج شده باشد، می توانید با این شماره ها تماس بگیرد و گزارش تان را در مورد محتوا ارائه کنید.
6. گزارش در سایتهای فروشگاهی یا تبلیغاتی
اگر شما در یک وبسایت خرید و فروش آنلاین هستید و محصول یا تبلیغی را مشاهده میکنید که حاوی اطلاعات اشتباه یا خلاف واقع است، میتوانید از گزینههای گزارش یا شکایت استفاده کنید. در بسیاری از سایتهای فروشگاهی، بخشهایی برای گزارش محصولات جعلی یا اطلاعات نادرست وجود دارد.
7. استفاده از بازخوردهای عمومی
برخی از وبسایتها به شما این امکان را میدهند که بازخورد خود را در مورد محتوای منتشرشده بهصورت عمومی بیان کنید. این امر باعث میشود که مدیران سایت از انتقادات شما آگاه شوند و در صورت لزوم اقدام کنند.