اهمیت کلمات کلیدی در سئوی سایت

فهرست مطالب

 کلمات کلیدی چیست؟

کجا کلمات کلیدی را در وب‌سایت خود قرار دهید؟ انواع کلمات کلیدی

 اهمیت کلمات کلیدی در سئو

با کلمات کلیدی چه‌کاری نباید انجام داد؟

چگونه می‌توان تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد؟

سئو مجموعه‌ای از اقدامات است که رتبه وب‌سایت شمارا در نتایج جستجو بهبود می‌بخشد و درنتیجه ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند. مهم‌ترین اهمیت کلمات کلیدی در سئو کمک به افزایش رتبه شما است. با ارسال محتوای باکیفیت در وب‌سایت خود، شرکت شما به‌طور طبیعی کاربران را جذب می‌کند.

اکثر مردم به‌درستی سئو را با ترکیب کلمات کلیدی در قطعه محتوا مرتبط می‌دانند. حتی اگر این تصور کاملاً صحیح نیست، اهمیت کلمه کلیدی در سئو را نمی‌توان نادیده گرفت. کلمات کلیدی اساسی‌ترین و اساسی‌ترین جنبه استراتژی سئو شما هستند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد اهمیت کلمات کلیدی در سئو و اهمیت کلمات کلیدی در تعیین رتبه موتور جستجو بدانید را مرور می‌کنیم.

 

seo keyword research

کلمات کلیدی چیست؟ یک کلمه کلیدی می‌تواند یک کلمه یا عبارتی باشد که مشخص می‌کند محتوا در مورد چیست. کلمات کلیدی را می‌توان درزمینه های مختلف استفاده کرد. ما در اینجا نگران کلمات کلیدی در سئو هستیم. بنابراین، کلمات کلیدی در سئو چیست؟ کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که به کاربر اطلاع می‌دهند محتوای وب‌سایت در مورد چیست. برای جستجوی چیزی استفاده می‌شود و کلمات کلیدی نشان‌دهنده پرس‌وجوهای جستجو هستند. هدف شما به‌عنوان صاحب وب‌سایت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با آنچه مردم در جستجوی آن هستند، خواهد بود. اهمیت کلمات کلیدی در سئو در افزایش شانس آن‌ها برای یافتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی برتر نهفته است.

کلمات کلیدی مناسب پس از تحقیق مناسب می‌توانند به‌عنوان کانالی برای ارتباط وب‌سایت شما با مخاطبان هدف شما عمل کنند. همچنین به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند که صفحه وب در مورد چیست. بااین‌حال، پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی به‌تنهایی کمکی نمی‌کند زیرا الگوریتم‌های موتور جستجو به‌اندازه کافی هوشمند شده‌اند تا آن را ببینند. کیفیت و کمیت، هر دو باید در صورت استفاده از کلمات کلیدی دست‌به‌دست هم دهند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در انتخاب کلمه کلیدی کمک می‌کند:

√ با درک مخاطبان هدف خود شروع کنید: مستقیماً به سراغ کلمات کلیدی نروید، بلکه ابتدا سعی کنید بفهمید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، به دنبال چه چیزی هستند و چه انتظاراتی از شما دارند. فقط در این صورت است که می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که شمارا به مخاطبان خود متصل می‌کند.

شروع به ساختن یک لیست کنید: بر اساس اطلاعاتی که در مورد مشتریان، جستارهای جستجوی آن‌ها و کسب‌وکار خوددارید، فهرست اولیه‌ای از کلمات یا عباراتی تهیه کنید که به‌طور مؤثر محصولات و خدمات شمارا تعریف می‌کنند.

 داده‌های کلیدواژه فعلی را ارزیابی کنید: با استفاده از ابزارهای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مانند SEMrush، کنسول جستجوی گوگل و مواردی ازاین‌دست، تأثیر کلمات کلیدی فعلی را برافزایش ترافیک به سایت خودارزیابی کنید.

 لیست را گسترش دهید: هنگامی‌که یک لیست اولیه را تهیه کردید، می‌توانید با تشکیل گروه‌های کلیدواژه جدید، با استفاده از مترادف‌ها و دیگر جایگشت‌ها و ترکیب‌ها، آن را گسترش دهید.

گروه‌بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو: اهمیت کلمات کلیدی در توانایی آن‌ها برای کمک به کاربر برای یافتن محتوای شما نهفته است. عبارات کلیدی را به‌گونه‌ای شکل دهید که ساده و قابل‌درک باشد و برای هرکسی که به دنبال چیزی مشابه است منطقی باشد. هدف یافتن کلمات کلیدی است که برای تعداد زیادی از کاربرانی که سؤال مشابهی دارند مرتبط باشد. کلمات کلیدی را به محتوا پیوند دهید: بسیار مهم است که کلمه کلیدی شما باید به‌صورت ارگانیک در محتوای شما ظاهر شود و نباید به‌طور اجباری درج شود. فقط چنین کلمات کلیدی مرتبطی می‌توانند ارزش صفحه شمارا افزایش دهند.

کجا کلمات کلیدی را در وب‌سایت خود وارد کنیم؟

 می‌توانید کلمات کلیدی را در محتوای موجود بگنجانید یا محتوای جدیدی را باهدف قرار دادن آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. شما می‌توانید اهمیت کلیدواژه SEO را با قرار دادن آن‌ها در مکان‌های استراتژیک بهینه کنید. در عنوان صفحات هنگام جستجوی هرگونه اطلاعات، اولین چیزی که کاربران می‌خوانند عنوان صفحه است، زمانی که در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. اگر کلمه کلیدی موردنظر آن‌ها در عنوان صفحه ظاهر شود، بلافاصله توجه آن‌ها را جلب می‌کند و آن‌ها را به سمت سایت شما سوق می‌دهد. نه‌تنها کاربران، بلکه موتورهای جستجو نیز به این‌گونه عناوین صفحات توجه می‌کنند و آن‌ها را در جستجوها بالاتر نشان می‌دهند. بنابراین برای رتبه بالاتر از کلمات کلیدی در عنوان صفحات استفاده کنید.

در توضیحات متا توضیحات متا واضح و مختصر به کاربران اطلاعات بیشتری در مورد یک مقاله می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که از وب‌سایت شما بازدید کنند. نرخ کلیک بالاتر منجر به رتبه بالاتر گوگل می‌شود. اهمیت کلمات کلیدی در سئو با یک توضیحات متا به‌خوبی نوشته‌شده است که می‌تواند هدف شما برای جذب کاربران برای بازدید از صفحه شما باشد. به آن‌ها بگویید چرا باید از سایت شما بازدید کنند و کلمات کلیدی را برای این کار درج کنند

اهمیت آدرس‌های URL

آدرس‌های URL بسیار قابل‌مشاهده هستند و توصیف می‌کنند که صفحه درباره چه چیزی است. سعی کنید URL ها را کوتاه نگه‌دارید و از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که وب‌سایت شما حاوی اطلاعاتی است که مردم به دنبال آن هستند. در محتوا محتوای شما جذابیت اصلی صفحه شماست. محتوای مرتبط، جالب و منحصربه‌فرد کاربران را به صفحه شما متصل نگه می‌دارد.

 چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟ آن‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا محتوای جالب شمارا پیدا کند. اما ابتدا باید اهمیت کلمات کلیدی در سئو را بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که صفحه شما در جستجوهای برتر نشان داده می‌شود. به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی به‌طور طبیعی با محتوا جریان دارد و باید آن را در بین 100 کلمه اول قرار دهید.

importance of url address

در لینک‌های داخلی استفاده از کلمات کلیدی در متن لنگر پیوندهایی که به صفحه وب شما هدایت می‌شوند، به گوگل نشان می‌دهد که صفحه شما در مورد چیست.

در نام فایل‌های تصویری و ویدئویی به‌جای استفاده از نامی که به‌طور پیش‌فرض برای فایل‌های تصویری یا ویدیویی داده می‌شود، خودتان نامی برای آن‌ها انتخاب کنید و برخی از کلیدواژه‌های مرتبط را در خود جای دهید. قرار دادن کلمات کلیدی در تصاویر و نام‌های ویدئویی و URL ها اهمیت کلمه کلیدی SEO را افزایش می‌دهد و شانس شمارا برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد، زیرا افراد بیشتری در معرض محتوای شما قرار می‌گیرند.

 انواع کلمات کلیدی: برای هدف قرار دادن مشتریان باسواد و سلایق مختلف باید از انواع مختلفی از کلمات کلیدی استفاده شود. به‌این‌ترتیب، اهمیت کلمه کلیدی SEO به بهترین وجه مورداستفاده قرار می‌گیرد. یک برند می‌تواند به مجموعه وسیع‌تری از مخاطبان دست یابد و نرخ تبدیل فروش را افزایش دهد. رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع کلمات کلیدی در زیر ذکرشده است:

 کلمات کلیدی دم‌کوتاه: کلمات کلیدی دم‌کوتاه آن‌هایی هستند که از سه کلمه یا کمتر ساخته‌شده‌اند. آن‌ها همچنین به‌عنوان کلیدواژه اصلی، گسترده یا عمومی شناخته می‌شوند. چنین کلمات کلیدی زمانی توسط کاربران استفاده می‌شود که آن‌ها در اولین قدم جستجوی اطلاعات هستند. بنابراین، حجم جستجوی آن‌ها بسیار زیاد است. دانستن هدف جستجوی واضح برای کلمات کلیدی دم‌کوتاه دشوار می‌شود، بنابراین آن‌ها به‌خوبی تبدیل نمی‌شوند. بهتر است از آن به‌عنوان یک کلمه کلیدی موضوعی به‌طور مداوم در سراسر صفحه وب خود در کنار انواع دیگر کلمات کلیدی استفاده کنید.

 اهمیت کلمه کلیدی در کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما نهفته است. این کلمات کلیدی به کلمات کلیدی اولیه در خدمت به هدف خود کمک می‌کنند.

 کلمات کلیدی دم‌دراز کلمات کلیدی دم بلند بسیار خاص‌تر از کلمات کلیدی دم‌کوتاه هستند و طول آن‌ها بیش از سه کلمه است. این کلمات کلیدی به دلیل ماهیت خاص خود برای سئو بسیار مهم هستند. هدف جستجو برای چنین کلمات کلیدی را می‌توان به‌راحتی درک کرد، به‌عنوان‌مثال، بهترین نانوایی با تحویل رایگان. هنگامی‌که هدف جستجو مشخص باشد، ارائه اطلاعات موردنیاز به کاربر آسان است.

نرخ تبدیل برای کلمات کلیدی طولانی نیز بالا است زیرا زمانی که افراد در جستجوی چیزی با کلمات کلیدی طولانی و دقیق هستند، در صورت ارائه محصول مناسب، احتمال خرید بیشتری دارند.

 کلمات کلیدی کوتاه‌مدت: کلمات کلیدی تازه معمولاً از چیزی سرچشمه می‌گیرند که اخیراً تبلیغ‌شده یا به‌اصطلاح بازاریابان ویروسی‌شده است. به‌عنوان‌مثال، وقتی گردهمایی FRIENDS آمد، حجم جستجو در همان زمان به اوج خود رسید و پس‌ازآن کاهش یافت. بنابراین، می‌توانید از حجم بالای جستجوی یک کلمه کلیدی تازه برای جذب بازدیدهای ارگانیک بیشتری بهره‌مند شوید. اما به یاد داشته باشید که این فقط برای کوتاه‌مدت است. کلمات کلیدی تازه کوتاه‌مدت بهترین راه برای جذب مخاطبان جدید با آخرین اخبار هستند.

 کلمات کلیدی همیشه‌سبز بلندمدت: کلمات کلیدی همیشه‌سبز همیشه مرتبط و مهم هستند. حجم جستجو برای این کلمات ممکن است بالا و پایین برود اما هرگز محو نخواهد شد و آن‌ها را به بهترین کلمات کلیدی SEO برای استفاده تبدیل می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که لحظه‌ای که مقاله‌ای را با تمرکز بر یک کلمه کلیدی همیشه‌سبز منتشر می‌کنید، کاربران آن را جستجو می‌کنند. استفاده از قدرت کلمات کلیدی همیشه‌سبز طولانی‌مدت برای رتبه‌بندی محتوای خود بسیار مهم است. اغلب محتوای دارای کلمات کلیدی همیشه‌سبز ماهیت آموزشی و آموزنده دارد. فقط سعی کنید محتوا را به‌روز نگه‌دارید تا مفید بودن آن برای خوانندگان حفظ شود. درواقع، یک قطعه اطلاعاتی خوب نوشته‌شده می‌تواند اعتبار وب‌سایت شمارا افزایش دهد، که رتبه‌بندی جستجو را بهبود می‌بخشد. کلمات کلیدی تعیین‌کننده محصول:

چنین کلمات کلیدی محصول را توصیف می‌کنند. زمانی که کاربران در جستجوی محصولی هستند، در مراحل اولیه خرید هستند و اطلاعات کمی در مورد محصول دارند. برای اینکه آن‌ها را متقاعد کنید که به سراغ محصول شما بروند، از یک کلمه کلیدی تعیین‌کننده محصول استفاده کنید که تا حد امکان دقیق باشد. ویژگی‌های محصول را برجسته کنید. کلمات کلیدی را از توضیحات محصول انتخاب کنید و به نام محصول خود اضافه کنید. کلمات کلیدی مناسب، که بیشتر توسط جستجوگران برای یافتن یک محصول خاص استفاده می‌شود، می‌تواند منجر به نرخ تبدیل بالا شود. مثال: عینک آفتابی پوما پلاریزه کلمات کلیدی تعیین‌کننده مشتری هر کسب‌وکاری یک مخاطب هدف دارد. شما باید از ویژگی‌های جمعیت شناختی آن‌ها آگاه باشید. با استفاده از کلمات کلیدی مختلف، جمعیت‌های مختلف را هدف قرار دهید. یک رویکرد یکسان برای همه در بازاریابی کار نمی‌کند.

برای استفاده کامل از اهمیت کلمات کلیدی در سئو، از توصیفات مشتری استفاده کنید تا بدانید کاربران به دنبال چه ویژگی‌هایی هستند. از این اطلاعات، می‌توانید کلمات کلیدی به دست آورید که می‌توانند به مشتریان این احساس را بدهند که گویی محصول برای آن‌ها ساخته‌شده است.

کلمات کلیدی باهدف گذاری جغرافیایی: شما حتی می‌توانید بر اساس مکان هدف قرار دهید. یک شهر، ایالت یا کشور خاص را می‌توان با استفاده از یک کلمه کلیدی هدف قرارداد. این عمدتاً برای مشاغل محلی و مبتنی بر تحویل که به مشتریان محلی پاسخ می‌دهند مفید است. از موقعیت مکانی خود یا منطقه‌ای که به‌عنوان کلیدواژه هدف‌گذاری جغرافیایی در محتوای خود استفاده می‌کنید استفاده کنید. این می‌تواند تفاوت زیادی درفروش شما ایجاد کند. مثال: طراحی سایت در تهران. کلمات کلیدی LSI فهرست بندی معنایی پنهان یا کلمات کلیدی LSI، کلمات کلیدی مبتنی بر موضوع هستند. آن‌ها کلمات و عباراتی شبیه به کلیدواژه اصلی هستند. بنابراین، برای به دست آوردن یک کلمه کلیدی LSI، ابتدا باید کلمه کلیدی اصلی را بدانید. به‌عنوان‌مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی آلوئه ورا باشد، کلمات کلیدی LSI آن می‌تواند موارد مصرف آلوئه ورا، نوشیدنی‌های آلوئه ورا، ژل آلوئه ورا و غیره باشد. بسیاری از مردم کلمات کلیدی LSI را با مترادف کلمات کلیدی هدف اشتباه می‌گیرند. اما این‌طور نیست. آن‌ها ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی دارند. هنگامی‌که کلمات کلیدی LSI را با کلمات کلیدی اصلی ترکیب می‌کنید، کلمات کلیدی SEO بهترین نتایج را نشان می‌دهند. چنین کلمات کلیدی موضوعات مختلف مرتبط با یک موضوع گسترده را هدف قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب محتوای شما درنتیجه کلمات کلیدی زیادی که کاربران جستجو می‌کنند نشان داده می‌شود.

 کلمات کلیدی مارک دار:

چنین کلمات کلیدی شامل نام های تجاری است. آن‌ها عبارت‌های جستجویی را هدف قرار می‌دهند که حاوی نام‌های تجاری رسمی، برچسب‌ها، نام‌های کمپین یا هر چیزی که مربوط به یک برند خاص است.

 کلمات کلیدی اولیه و ثانویه کلمات کلیدی اصلی که به آن‌ها کلمات کلیدی تمرکز نیز گفته می‌شود، مهم‌ترین کلمات کلیدی برای توصیف محتوای سایت شما هستند. اهمیت کلمات کلیدی در سئو در کمک به رتبه‌بندی محتوای شما در موتورهای جستجو نهفته است. یک کلمه کلیدی اولیه به‌طور مستقیم با موضوع مرتبط است. کلمات کلیدی ثانویه یا پشتیبان، همه کلیدواژه‌های دیگری هستند که از اولویت بالایی برخوردار نیستند. آن‌ها برای پشتیبانی از کلمات کلیدی اولیه و حداکثر استفاده از آن هدف‌گذاری هستند.

در چند سال گذشته، کلمات کلیدی تنها وسیله انتقال آنچه وب‌سایت شما پوشش می‌داد به موتورهای جستجو بود. بنابراین، هر چه کلمه کلیدی بیشتر در محتوای شما ظاهر شود، مرتبط‌تر به نظر می‌رسد. این منجر به سوءاستفاده از پر کردن کلمات کلیدی برای فریب دادن موتورهای جستجو در مورد ارتباط صفحه شما شد. درنهایت وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط را به‌عنوان جستجوهای برتر به کاربران نشان داده می‌شد. موتورهای جستجو به‌زودی متوجه این موضوع شدند و الگوریتم‌های خود را برای مقابله با استفاده از کلمات کلیدی نامربوط به‌روز کردند. الگوریتم‌های به‌روز و هوشمندتر اکنون می‌توانند به‌راحتی محتوای باکیفیت بالا را از محتوای بی‌کیفیت متمایز کنند.

 کلمات کلیدی هنوز نقش مهمی در سئو دارند، اما اکنون به‌عنوان بخشی از یک تصویر بزرگ‌تر توسط موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحه وب به آن‌ها نگاه می‌شود. بنابراین، تحقیقات مناسب باید به استفاده از کلمات کلیدی که ارتباط ارگانیکی با محتوا دارند و درواقع می‌توانند در رتبه‌بندی جستجو تفاوت ایجاد کنند، انجام شود. دلایل مختلفی برای اهمیت کلمات کلیدی در سئو وجود دارد. عمده‌ترین آن‌ها در زیر ذکرشده است:

کلمات کلیدی مانند سرنخ هستند. آن‌ها آنچه را که مشتریان می‌خواهند می‌گویند. این به شرکت اجازه می‌دهد تا نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کند. بنابراین، کلمات کلیدی شناسایی و به زبان مشتریان صحبت می‌کنند. مهم‌تر از همه، کلمات کلیدی یک پارامتر مهم برای بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو با کمک به گوگل برای درک محتوای شما هستند. این به گوگل اعلام می‌کند که وب‌سایت شما برای جستجوی کاربر مناسب است. به نمایش محتوا در زمان مناسب در مقابل افراد مناسب کمک می‌کند. ترافیک واجد شرایط و ارگانیک بیشتری را به وب‌سایت‌های مرتبط هدایت می‌کند. کلمات کلیدی همچنین با سوق دادن افراد بیشتر به وب‌سایت، زمان کاربران را در وب‌سایت افزایش می‌دهند. همچنین با کمک به مشتریان برای پیدا کردن شما قبل از رقبا، نرخ تبدیل و درآمد شمارا افزایش می‌دهد.

 کلمات کلیدی می‌توانند دیدگاهی خوش بینانِه از بازار ارائه دهند که به بازاریابان کمک می‌کند تا محتوای خود را به سمت مخاطبان هدف هدایت کنند. بنابراین، کلمات کلیدی می‌توانند صفحات وب را برای مطابقت باهدف جستجوی کاربر بهینه کنند و به سؤالات جستجوی آن‌ها پاسخ دهند. درواقع، اکثر عناوین صفحه در صفحه اول گوگل حاوی کلمات کلیدی هستند که دقیقاً یا جزئی با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند. کلمات کلیدی مشتری مدار هستند زیرا شما باید محصول خود را به روشی که مردم می‌خواهند توصیف کنید. قبل از بهینه‌سازی اهمیت کلمات کلیدی در سئو، باید با زبانی که مخاطبان هدف شما استفاده می‌کنند و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند، آشنا شوید. این کار را می‌توان با مصاحبه با مشتریان، انجام نظرسنجی‌های بازار، مشارکت در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزارهای موجود برای تحقیق کلمات کلیدی انجام داد.

کارهایی که نباید با کلمات کلیدی انجام داد:

 پر کردن کلمات کلیدی را انجام ندهید همان‌طور که قبلاً ذکر شد، کلمات کلیدی برای دیده شدن مهم هستند. بااین‌حال، بهینه‌سازی بیش‌ازحد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اکنون موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سایت‌هایی را که محتوای بی‌کیفیت و نامربوط ارائه می‌دهند و فقط آن‌ها و مشتریان را فریب می‌دهند، تشخیص دهند. زیاده‌روی در آن تنها به تجربه کاربر آسیب می‌رساند. بنابراین، سعی نکنید باهوش باشید زیرا موتورهای جستجو هوشمندتر هستند. بدون شک، شما باید تا حد امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما فقط آن‌هایی را که واقعاً مفید هستند. یک صفحه را بهینه نکنید بلکه تمام صفحات وب‌سایت را در نظر بگیرید مگر اینکه وب‌سایت شما فقط یک صفحه داشته باشد، باید آن را به‌عنوان یک کل در نظر گرفت و هر صفحه باید به صفحه دیگر متصل باشد. این جریان یکپارچه اطلاعات را حفظ می‌کند و برای کاربران آسان خواهد بود که در سایت شما حرکت کنند. بنابراین، از هرگونه شکاف یا عدم تقارن اطلاعاتی اجتناب کنید. کلمات کلیدی را که محتوای صفحه وب شمارا توصیف نمی‌کنند یا خارج از موضوع هستند، هدف قرار ندهید. اگر در مورد مراقبت از مو می‌نویسید، می‌توانید شامپو و روغن بیاورید، اما نمی‌توانید در مورد کلید برق صحبت کنید! اهمیت کلمات کلیدی در کمک به موتورهای جستجو برای نشان دادن محتوای مرتبط به مخاطبان است. اگر محتوای شما دارای کلمات کلیدی نامربوط باشد، برای جستجوهای مناسب نمایش داده نمی‌شود؛ هیچ مشتری از دیدن صفحه نامرتبط در حین جستجو خوشحال نخواهد شد.

فقط از کلمات کلیدی در هرجایی از محتوا استفاده نکنید. نباید اجباری به نظر برسد. کلمات کلیدی باید برای حفظ جریان طبیعی محتوا گنجانده شوند. اگر اهمیت کلمه کلیدی سئو خوانایی محتوا را مختل کند، فایده‌ای ندارد. کلمات کلیدی باید با موضوع مرتبط باشند و منطقی باشند. قبل از شروع فرآیند نوشتن، جستجوی کامل کلمه کلیدی را انجام دهید.

 چگونه می‌توان تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد؟

همان‌طور که قبلاً می‌دانیم، یک شرکت زمانی می‌تواند اهمیت کلمات کلیدی را در سئو بهینه کند که از کلمات کلیدی مناسب به شیوه‌ای مناسب استفاده شود. بنابراین، تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد محتوایی که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند، لازم است.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ جستجوی کلمات کلیدی SEO عمدتاً مستلزم درک بهتر بازار و نحوه جستجوی مخاطبان هدف شما برای محصولات یا خدمات شما است. باید داده‌هایی ارائه دهد که بتواند به سؤالات زیر پاسخ دهد:

مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند؟ چند نفر به دنبال آن هستند؟ آن‌ها در چه قالبی به اطلاعات نیاز دارند؟ نکات ارائه‌شده در زیر را دنبال کنید و با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید:

سؤال بپرس مرحله اول مرحله برنامه‌ریزی است. اگر می‌خواهید با کمک سئو کسب‌وکار خود را توسعه دهید، باید ایده واضحی در مورد اینکه چه کسی هستید، اهداف کسب‌وکار شما چیست و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، داشته باشید. تمرکز بر بینش مشتری و استفاده از کلمات کلیدی برای همسویی با آن‌ها به شرکت شما کمک می‌کند تا با استفاده از کلمات کلیدی برای تقویت SEO بهینه شود. آن‌ها بهتر از دور انداختن کلمات کلیدی دلخواه هستند.

یک فروشگاه بستنی را در نظر بگیرید. هنگامی‌که آن‌ها برای بهبود رتبه جستجوی خود با سئو شروع کردند، ممکن است سوالاتی مانند: مردم به دنبال چه نوع بستنی هستند؟ هدف جستجوی آن‌ها چیست؟ آیا آن‌ها به دنبال گزینه‌های سالم هستند یا فقط برای ارضای هوس خود برای بستنی؟ چگونه آن را جستجو می‌کنند؟ چه کلمات یا سوالاتی می‌پرسند؟ این مشتریان کجا هستند؟ دانستن پاسخ به این سؤالات به تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما کمک می‌کند. عباراتی را که مردم در جستجوی آن هستند پیدا کنید روشی که مردم برای محصول یا خدمات شما جستجو می‌کنند می‌تواند بسیار متفاوت از نحوه توصیف شما از محصولات باشد.

 برای بهینه‌سازی اهمیت کلمه کلیدی سئو باید عبارات جستجوی کاربران را بدانید. ممکن است کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را در ذهن خود داشته باشید. چنین کلمات کلیدی می‌توانند به‌عنوان کلمات کلیدی اولیه عمل کنند و مکانی عالی برای شروع است. برای تعیین کلمات کلیدی مشابه و میانگین حجم جستجوی آن‌ها، آن کلمات کلیدی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا انواع کلمات کلیدی و سؤالات رایج مرتبط با محتوای خود را که در بین کاربران محبوب‌ترین هستند، کشف کنید. حجم جستجوی هر کلمه کلیدی با دیگری متفاوت است. فقط روی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر تمرکز نکنید زیرا بسیار رقابتی هستند. کلمات کلیدی با رقابت بالا و کم باید به‌صورت استراتژیک در محتوای شما گنجانده شوند.

تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی را تعیین کنید هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد، رقابت و تلاش بیشتری برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر لازم است. این به این دلیل است که اغلب نتایج جستجوی صفحه اول توسط مارک‌های بزرگ معتبر برای کلمات کلیدی با حجم بالاگرفته می‌شود. بنابراین، اگر برند کوچک‌تری هستید و همان کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید، بهبود رتبه شما می‌تواند مدتی طول بکشد. بااین‌حال، اگر به بهینه‌سازی کلمات کلیدی سئو در محتوای خود ادامه دهید، نتایج را خواهید دید.

بهترین استراتژی می‌تواند هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار خاص و رقابتی کمتر باشد. این‌ها بیشتر کلمات کلیدی دم بلند هستند. این کلمات کلیدی کمتر محبوب با حجم جستجوی کمتر، در صورت بازدید احتمالاً با خرید مشتری همراه خواهند بود؛ زیرا اکثر کاربرانی که این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند خاص هستند و احتمال خرید بیشتری دارند. به‌عنوان‌مثال، فردی که به دنبال "کفش" است احتمالاً فقط در حال مرور است، اما فردی که به دنبال "کفش اسپرت زنانه سایز 5 مشکی" است احتمالاً خرید می‌کند. عوامل مؤثر بر جستجو را تجزیه‌وتحلیل کنید هنگامی‌که کلمات کلیدی موردنظر و حجم جستجوی مربوطه را پیدا کردید، می‌توانید تفاوت جستجوها را بر اساس مکان یا فصل ارزیابی کنید. شما باید از کلمات کلیدی موردنظر رقبا آگاه باشید. شما می‌توانید باهدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالا که رقبای شما برای آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌کنند، شروع کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از فرصت‌های ازدست‌رفته رقبای خود بهره‌مند شوید.

اگر به‌اندازه کافی اعتمادبه‌نفس دارید، حتی می‌توانید کلیدواژه‌هایی را که رقبای شما در حال حاضر عملکرد خوبی برای آن‌ها دارند، هدف قرار دهید و رقابت سختی برای آن‌ها ایجاد کنید.

 روندهای فصلی برای برخی محصولات و خدمات وجود دارد. دانستن چنین روندهایی می‌تواند به شما مزیتی نسبت به اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌دانید که خرید محصولاتی در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد، می‌توانید محتوایی را با کلمات کلیدی هدف برای آن بازه زمانی تهیه کنید. به‌طور مشابه، می‌توانید با محدود کردن جستجوی کلمه کلیدی خود به یک شهر، ایالت یا کشور خاص، یک مکان خاص را هدف قرار دهید. این را می‌توان در Google Keyword Planner انجام داد. این مهم است زیرا افراد از مناطق مختلف ممکن است از اصطلاحات یا عبارات مختلفی برای توصیف یک محصول استفاده کنند.

قالبی را تعیین کنید که به بهترین وجه باهدف جستجوگر مطابقت دارد پرس و جوی جستجوی کاربر می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. گوگل نتایج جستجو را بسته به آن هدف نمایش می‌دهد. برای بهینه‌سازی اهمیت کلمه کلیدی SEO، باید بدانید که کاربران چگونه اطلاعاتی را برای یک کلمه کلیدی خاص می‌خواهند. راه‌های زیادی برای جستجوی اطلاعات وجود دارد، اما پنج هدف رایج جستجو به شرح زیر است:

 پرسش‌های اطلاعاتی: کاربر به اطلاعاتی مانند نویسنده کتاب یا رئیس‌جمهور یک کشور نیاز دارد.

جستجوهای ناوبری: جستجوگر می‌خواهد به یک صفحه خاص در اینترنت مانند صفحه اصلی یک شرکت دسترسی پیدا کند.

 پرس‌وجوهای معاملاتی: جستجوگر می‌خواهد خریدی مانند خرید آنلاین تلفن همراه انجام دهد.

بررسی تجاری: کاربر می‌خواهد محصولات را باهم مقایسه کند و بهترین را پیدا کند. پرس‌وجوهای محلی: کاربر می‌خواهد چیزی در این نزدیکی پیدا کند، مانند اداره پست، مدرسه و غیره.

 خوراکی‌های کلیدی بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شامل مجموعه وسیع‌تری از تکنیک‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو است. اهمیت کلمات کلیدی در سئو در کمک به رتبه‌بندی محتوای شما در موتورهای جستجو نهفته است.

کلمات کلیدی در سئو کلمات یا عباراتی هستند که ایده‌ای در مورد محتوای وب‌سایت شما می‌دهند. کلمات کلیدی عمدتاً مربوط به پرس‌وجوهای جستجوی افراد است که از آن‌ها برای جستجوی اطلاعات در موتور جستجو استفاده می‌کنند. استفاده از کلمات کلیدی درزمینهٔ هایی مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، URL ها، لینک‌های داخلی، نام فایل‌های تصویری و ویدئویی و متن اصلی محتوا، حداکثر تأثیر را ایجاد می‌کند و محتوای شمارا برای جستجوگران هدف قرار می‌دهد. اهمیت کلمه کلیدی SEO در کمک به مشتریان برای یافتن محتوای شما نهفته است. انواع مختلفی از کلمات کلیدی در سئو وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای هدف قرار دادن مخاطبان با اهداف جستجوی مختلف استفاده کرد.

اهمیت کلمات کلیدی در عمل کردن به‌عنوان پلی بین آنچه کاربران جستجو می‌کنند و محتوایی که وب‌سایت‌ها برای انجام آن جستجو ارائه می‌کنند، نهفته است. به‌غیراز بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو که سپس ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند، کلمات کلیدی نیز ابزاری برای Google و کاربران برای دریافت ایده از محتوای موجود در صفحه وب شما هستند. هنگام استفاده از کلمات کلیدی، همیشه موارد خاصی را در نظر داشته باشید. هرگز سراغ پر کردن کلمات کلیدی نروید و از کلمات کلیدی خارج از موضوع استفاده نکنید. به‌جای در نظر گرفتن هر صفحه به‌تنهایی، چندین صفحه یک وب‌سایت را به‌عنوان یک کل بهینه کنید. مهم‌تر از همه، کلمه کلیدی باید به‌طور طبیعی و ظریف در محتوا قرار گیرد.

تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند خسته‌کننده است که با درک مخاطبان هدف و آنچه آن‌ها به دنبال آن هستند شروع می‌شود. شما باید از زبان و قالبی که افراد برای جست‌وجوی خود استفاده می‌کنند آگاه باشید. روندهای فصلی، موقعیت مکانی و رقبای شما نیز بر کلمات کلیدی مورد هدف تأثیر می‌گذارد. نتیجه برخی از شما حتماً چندین بار این جمله را شنیده‌اید، "کلمات کلیدی مرده‌اند". اما این ادعا به‌دوراز واقعیت است زیرا، درهرصورت، اهمیت کلمات کلیدی در سئو افزایش‌یافته است. قبلاً فقط در مورد چگالی کلمه کلیدی بود که منجر به پر کردن کلمات کلیدی نامربوط و دلخواه می‌شد. اکنون آنچه تغییر کرده است کیفیت است.

اکنون آنچه تغییر کرده این است که کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. ارتباط کلمات کلیدی به عاملی برای رتبه‌بندی بسیار مهم‌تر از تراکم کلمات کلیدی شده است. اکنون موتورهای جستجو برای درک هدف جستجوی کاربر مجهزتر هستند و تنها صفحات وب را که باهدف مطابقت دارند در مقابل آن‌ها ارائه می‌کنند. بنابراین، می‌توان گفت که کلمات کلیدی درواقع اهمیت بیشتری پیداکرده‌اند.

سؤالات متداول 1. کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که ایده‌ای از محتوای شما می‌دهند، کلماتی هستند که افراد در موتورهای جستجو می‌کنند. اگر عبارت جستجو با کلمات کلیدی یک صفحه وب مطابقت داشته باشد، گوگل صفحه را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. هدف این است که از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید که مرتبط با آنچه مردم در جستجوی آن هستند باشد. ناتوانی کلمات کلیدی در سئو در رتبه‌بندی محتوای شما در موتورهای جستجو نهفته است.

 2-چند کلمه کلیدی باید استفاده شود؟ این بستگی به طول محتوای شما و تعداد صفحات وب‌سایت شما دارد. هر صفحه باید کلمه کلیدی اصلی را داشته باشد و به‌طور نامحسوس از سایر کلمات کلیدی مرتبط استفاده کند تا اجباری به نظر نرسد. ابتدا با 5-10 کلمه کلیدی شروع کنید. بیش‌ازحد بهینه‌سازی نکنید.

 یک کلمه کلیدی سئو خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارتباط بالا، حجم جستجوی قابل‌توجه، رقابت متوسط ​​و نرخ تبدیل قوی از ویژگی‌های یک کلمه کلیدی SEO خوب است. اهمیت کلمات کلیدی سئو در کمک به موتورهای جستجو برای یافتن محتوای شما و نمایش آن به مخاطبانی است که به دنبال آن هستند. ازاین‌رو، همیشه باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و نیازهای مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.

4- آیا کلمات کلیدی همچنان برای سئو مهم هستند؟ بله، آن‌ها هنوز هم جزء ضروری سئو هستند. آن‌ها همچنان می‌توانند بر نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌های شما توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. تنها تفاوت با قبل این است که در حال حاضر ارتباط و کیفیت کلمات کلیدی بسیار بیشتر از تراکم کلمات کلیدی است. اهمیت کلمه کلیدی سئو در نمایش مرتبط‌ترین محتوا برای مخاطبان است. بنابراین، به هر قیمتی از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ کلمات کلیدی طولانی برای بهینه‌سازی صفحه بسیار مفید هستند. طول آن‌ها بیش از سه کلمه است و مفصل‌تر و مشخص‌تر است. به همین دلیل است که چنین کلمات کلیدی شانس بیشتری برای مطابقت باهدف جستجوی کاربران دارند. کلمات کلیدی دم بلند دارای حجم جستجوی متوسط ​​و نرخ تبدیل بالاتری هستند که آن‌ها را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بسیار مهم می‌کند.

 چگونه می‌توان کلمات کلیدی را بهبود بخشید؟ برای بهینه‌سازی اهمیت کلمه کلیدی سئو و استفاده کامل از آن‌ها، ابتدا پس از انجام تحقیقات مناسب از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. ثانیاً، ببینید رقبای شما که رتبه بهتری از شما دارند، چه هدفی دارند و حجم جستجوی کلمات کلیدی آن‌ها چیست. ابزارهایی برای این کار وجود دارد. بر اساس آن می‌توانید محتوای خود را بهبود ببخشید.

 

 



آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.