در گذشته، سئوکاران به دنبال پیدا کردن فرمول جادویی برای چگالی کلمات کلیدی بودند. اما امروزه، گوگل به جای تمرکز بر روی اعداد، به دنبال محتوای باکیفیت و مفید برای کاربران است.دیگر یک عدد دقیق برای چگالی ایدهآل کلمات کلیدی وجود ندارد. گوگل الگوریتمهای خود را به شدت پیچیده کرده و تمرکز آن بر روی کیفیت محتوا، تجربه کاربری و ارتباط طبیعی کلمات کلیدی با متن است. با این حال برای اینکه با کلمه کلیدی در رتبه بندی گوگل ظاهر شوید بایستی کلمه کلیدی مورد نظر در متن وجود داشته باشد؛ همچنین کلیت موضوع مطلب به گونه ای باشد نیاز کاربرانی که کلمه مورد نظر را جستجو می کنند به بهترین شکل برآورده سازد.
چه کارهایی به جای تمرکز بر چگالی کلمات کلیدی باید انجام دهیم؟
- تولید محتوای باکیفیت: محتوای خود را برای کاربران بنویسید، نه برای موتورهای جستجو.
- استفاده طبیعی از کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در متن بگنجانید.
- تنوع کلمات کلیدی: از انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده کنید.
- بهینه سازی برای جستجوی صوتی: با توجه به افزایش محبوبیت جستجوی صوتی، محتوای خود را برای این نوع جستجو نیز بهینه کنید.
- ساخت لینکهای داخلی و خارجی: به صفحات دیگر سایت خود و سایتهای معتبر لینک دهید.
در نهایت:
به جای اینکه به دنبال یک عدد دقیق برای چگالی کلمات کلیدی باشید، بر روی ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با نیاز کاربران تمرکز کنید. گوگل به مرور زمان، محتوای شما را ارزیابی کرده و در صورت لایق بودن، آن را در نتایج جستجو بالا میآورد.
نکته مهم: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (keyword stuffing) باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل میشود.