محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به خصوص از طریق ابزارهایی مانند چتجیپیتی، ساختار نگارشی مناسبی دارند. با این حال، در تاریخی که این مقاله نوشته میشود، حتی پیشرفتهترین ابزارهای هوش مصنوعی همچنان با مشکلاتی مواجهاند. از جمله این مشکلات میتوان به کلیگویی، اطلاعات نادقیق یا دوپهلو و همچنین تولید محتوای مشابه برای رقبا اشاره کرد. این موضوع میتواند چالشی جدی برای سئوکاران به وجود آورد.
بیایید به مفهوم محتوای مفید از نگاه موتور جستجوی گوگل بپردازیم. محتوای منحصربهفرد، کاربردی و غیرتکراری، مورد توجه گوگل قرار میگیرد. اما با استفاده بیش از حد از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، این احتمال وجود دارد که رقبای یک کسبوکار مقالات و عناوین مشابهی را از چتجیپیتی دریافت کنند. این موضوع میتواند اصل منحصربهفرد بودن محتوا را زیر سوال ببرد.
برای مثال، در زمینه تولیدات صنعتی، مانند درخواست مطلب درباره تولید سنگشکن فکی و سرند، دیده شده که چتجیپیتی مطالب بسیار مشابهی را ارائه کرده است. این شباهت میتواند منجر به کاهش ارزش محتوای تولید شده از دید موتورهای جستجو شود.
توصیههایی برای استفاده از چتجیپیتی در تولید محتوا
توصیه ما به کاربران این است که حتماً مطالب ارائه شده توسط چتجیپیتی را به دقت مطالعه کنند و از خود بپرسند که آیا این محتوا برای کاربران مفید است یا خیر. همچنین، به منظور بهبود محتوای تولید شده، میتوانند بخشهایی از آن را حذف یا ویرایش کنند و اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنند. همچنین از چت جی پی تی می توانید برای دریافت موضوعات مقالات جدید الهام بگیرید.
در نهایت، استفاده از چتجیپیتی به عنوان یک ابزار کمکی در تولید محتوا توصیه میشود، نه به عنوان جایگزینی برای تولید مستقیم محتوا. چتجیپیتی ساختارهای نگارشی مناسبی ارائه میدهد، اما کاربران باید با دقت و شخصیسازی، محتوا را برای مخاطبان خود سودمندتر و منحصربهفرد کنند.