افزایش رتبه الکسای سایت

همانطور که در مقالات قبل ذکر شد وب سایت الکسا از سایتهای معتبر در نمایش پربازدید ترین سایتها می باشد.بر این اساس الکسا به کلیه سایتهایی که حداقل شرایط و بازدیدها را داشته باشند عددی به عنوان رتبه سایت در نظر می گیرد .امتیاز دهی سایت الکسا مانند مسابقه دو می باشد .بالاترین بازدیدها نفرات بالاتر می باشند و ترتیب برندگان از نفر اول ،نفر دوم و.... می باشد. کوچکترین اعداد بالاترین امتیازات را دارند .هر چقدر عدد امتیاز شما در گوگل پایین تر باشد سایت شما معتبرتر است .در حال حاضر بالاترین امتیاز متعلق به سایت گوگل با امتیازطلایی 1 می باشد .این بدان معنی است که گوگل بالاترین بازدید در بین کلیه سایتها در دنیا را دارد.

امتیاز بالا برای الکسای سایت یکی از مهمترین فاکتورها در ارزش گذاری سایت می باشد.وب مستر ها همواره سعی دارند امتیاز الکسای سایت خود را بالا ببرند.روش های بسیاری در این زمینه وجود دارد اما همه این روش ها اصولی و استاندارد نیستند .استفاده از بازیدهای سوری توسط سایتهای ارائه دهنده این سرویس ممکن است تاثیر کوتاه مدتی بر الکسای سایت داشته باشد ولی  انجام این کار بر روی سئو سایت شما تاثیر مخربی داشته باشد.همچنین الکسا مدام در حال بروزرسانی و آپدیت امتیازات سایتهای مختلف است. از این رو برای داشتن رتبه ای بالا بهتر است به صورت بلند مدت و با استفاده از روش های اصولی و استاندارد اقدام به افزایش بازدید از سایت نمود.در زیر چند نکته مهم در ارتقاع رتبه الکسای سایت ذکر شده است که با رعایت این موارد می توانید رتبه سایت خود را افزایش هید.

-استفاده از مطالب جدید و کاربردی:نوشتن مطالب جدید و کاربردی که نیاز کاربران را برطرف کند یکی از تاثیرگذارترین موارد در ارتقاع رتبه سایت در موتورجستجوگر گوگل است و به طبع آن بازدید از سایت شما افزایش می یابد و باعث ارتقاع امتیاز الکسا می شود.مالکان وب سایتها همواره علاقه دارند که کاربرانی که به دنبال محصولی می گردند با تایپ نام محصول یا خدمات در موتور جستجوگرگوگل ، وب سایتشان در صفحات بالا نمایش داده شود.به طبع رقبای شما نیز تلاش بسیاری می کنند که با کلمات یاد شده در صفحه اول باشند.تمرکز بر روی کلمات کلیدی اصلی نباید باعث شود که از کلمات فرعی غفلت کنید.ممکن است کلمات و عبارتهای بسیاری در حیطه فعالیت یک سایت وجود داشته باشد که جستجوی بالایی داشته باشد اما خریداران واقعی آن را جستجو نمی کنند و افرادی که مقاصد دیگری دارند آن را جستجو می کنند .برای مثال یک سایت فعال در زمینه تابلو تبلیغاتی را در نظر بگیرید .بسیاری از افراد به دنبال کارآموزی در زمینه تابلو تبلغیاتی هستند .مدیر سایت مزبور می تواند با کار کردن بر روی کلمه کارآموز تابلو تبلیغاتی سایت مورد نظر را با کلمه کارآموز تابلو تبلیغاتی در صفحه اول گوگل بالا بیاورد .با توجه به اینکه عبارت مزبور بین رقبای سایت یاده شده کار نشده است سایت با  سرعت به صفحه اول گوگل بالا می آید و از بازدید مطلوبی برخوردار خواهد شد واین بازدید بر رتبه السکای سایت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

البته هرگز سعی نکنید در قرار دادن مطلب به صورتی که ذکر شده دروغ پراکنی کنید.مطالب دروغ در موضوع مشخصی اعتبار سایت شما را کاهش می دهد و احتمال دارد عواقب نامطلوبی برای سئو سایت شما همراه باشد .همواره سعی کنید مطالبتان اصولی و صادقانه و البته مفید و کاربردی باشند .

-فعالیت درشبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک سایت:ایده خوبی که در این رابطه پیشنهاد می کنیم این هست که می توانید هنگام پیام به هرکسی در صفحات اجتماعی لینک سایت خود را نیز در زیر مطلب خود قراردهید.همچنین داشتن صفحات اجتماعی فعال و پربازدید می تواند بازدید از سایت شما را نیز افزایش دهد.

-تولید کلیپ ها ،اخبار و تصاویر جذاب:کلمه اطلاعات را می توان به هر چیزی که به ما اطلاعاتی می دهد اطلاق کرد.متن ،تصویر ،ویدئو و صوت مهم ترین بسترهای انتقال اطلاعات هستند. دقت داشته باشید برخی کاربران با جستجوی موضوعی تنها به دنبال تصویر یا ویدئو هستند پس همواره سعی کنید در وب سایتتان از انواع مختلف اطلاعات نظیر متن ،تصویرو ویدئو استفاده کنید .

ثبت نام در وب سایت الکسا :وب مستر الکسا آپشن ها و گزینه هایی برای مدیریت وب سایت  در اختیار کاربران این سایت قرار می دهد.وب مسترها با ثبت نام در الکسا می توانند از این مزایا برخوردار شوند.البته ثبت نام در وب سایت الکسا به دو صورت رایگان و پولی می باشد .

توصیه ای که به همه دوستان ادمین سایت داریم این هست که همواره سعی کنید از طریق انجام روش های درست و اصولی بازدید سایت خود را بالا ببرید .با نصب افزونه toolbar الکسا را بر روی مرورگر خود  صورت مداوم پیشرفت سئو سایت خود را مشاهده کنید.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.