بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت یا همان سئو به مجموعه ای از اقدامات و تدابیر گفته می  شود که مدیر یا کاربران آن انجام می دهند تا رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل بهبود یابد.برای انجام این پروسه مدیر سایت باید با فاکتورهای مهمی که برای موتورهای جستجوگر مهم می باشد آشنا باشد و وب سایت خود را با الگوریتم های موتورهای جستجوگر تطبیق دهد.موتوهای جستجوگر مختلف الگوریتم های مختلفی دارند که البته در بسیاری از این موارد این الگوریتم ها یکسان می باشند همچنین هماهنگ کردن سایت با کلیه موتورهای جستجوگر و آشنایی با الگوریتم های کلیه موتورهای جستجوگر کار بسیار زمان بری می باشد .همانطور که می دانید بیشتر کاربران از موتور جستجوگر گوگل برای جستجوی خود استفاده می کنند .همچنین معتبرترین وب سایت ارزش دهی و رتیه بندی به سایتها ، سایت الکسا می باشد از این رو به مدیران سایت توصیه موکد می شود که سعی کنند سایت خود را برای ین دو وب سایت معتبر بهینه نمایند و صرفا به آشنایی با الگوریتم ها ی این دو وب سایت بپردازند. در میان این دو وب سایت نیز (گوگل و الکسا) حتما سعی کنید بیشتر سعی کنید سایت خود را با الگوریتم ها و استاندارهای گوگل تطبیق دهید.

تست آن لاین سئو سایت

سئو سایت یکی از دغدغه های بسیار مهم شرکتهای طراحی سایت و مالکان وب سایت ها می باشد .وب سایتهای آن لاین بررسی سئو سایت یکی از مواردی که می تواند ارزش سئو سایت شما را به صورت نسبی بررسی کنند .این سایتها وب سایت شما را بر اساس برخی عوامل مهم و تاثیر گذار بر سئو سایت بررسی می کنند و نمره ای از صفر تا صد به وب سایت شما می دهند .تعدادی سایت داخلی هستند که این خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهند و سایتهای خارجی بسیاری نیز این سرویس را به کاربران ارائه می دهند .خصوصیات بسیاری توسط این وب سایتها بررسی می شود . در زیر برخی خصوصیات مهم که توسط این وب سایتها بررسی می شود را ذکر می کنیم.

-تگهای  h1 تاh6

-تگ عنوان صفحه

-کلمات کلیدی استفاده شده در سایت

-سرعت سایت

-نام دامنه سایت

-نحوه کد نویسی سایت و فیل های css

-تعداد لینک ها از سایتهای مختلف به سایت

-کیفیت و کمیت لینک های داخلی

-استفاده از خصوصیات alt در تصاویر

-وجود نقشه xmls سات و فایل robots.txt

و ....

این موارد موارد پایه ای می باشند که طراحان و توسعه دهندگان سایتها بایستی رعایت کنند.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.