خدمات هاستینگ

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در امنیت و کارایی سایت دارد انتخاب هاستینگ مناسب است.برای کسانی که تعداد محدودی وب سایت دارند تهیه سرور اختصاصی به صرفه نیست و نیاز دارند که با خرید فضا بر روی هاستینگ های دیگر وب سایت خود را در بستر اینترنت قرار دهند.انتخاب یک هاستینگ خوب نیاز به بررسی های فراوانی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

خدمات هاستینگ

ابتدا به یکسری از از اصطلاحات مرسوم در مورد هاستینگ می پردازیم.حتما تا به حال با عبارات هاست داخلی و خاارجی برخورد کرده اید .هاست های داخلی فضایی هست که بر روی سرورهای داخل کشور برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود و هاست خارجی فضای است بر روی سرورهای خارج از کشور. هر کدام از این دو هاستینگ مزایا و معایبی دارند که البته هاستینگ های داخلی برای وب سایت شما مناسب ترهستند و در ادامه به مزایا و معایب این دو مورد می پردازیم.

مزایای استفاده از هاستینگ های داخلی :

سرعت این هاستینگ ها نسبت به هاستینگ های خارجی بالاتر است.

در صورت قطع ارتباط اینترنت داخل کشور با خراج اختلالی در سایتهای موجود در این هاست ها ایجاد نخواهد شد.

در صورت بروز مشکلات خاص به صورت حضوری می توان به دفتر شرکت مراجعه کرد.

معایب هاستینگ های داخلی :

هاست های داخلی نسبت به هاست های خارجی قیمت به مراتب بالاتری دارند.

برخی از هاستینگهای داخلی منابع سخت افزاری کافی به هاست های اشتراکی اختصاص نمی دهند.

مزایای اسفتاده از هاستینگهای خارجی :

قیمت این هاستیگ ها نسبت به هاست های داخلی بسیار پایین تر می باشد.

ارائه منابع سخت افزاری بیشتر نسبت به هاست های داخلی

معایب هاست های خارجی :

امنیت هاست ها به لحاظ مختلف نسبتا پایین تر از هاست های داخلی است

احتمال تحریم سایتهای ایرانی موجود در این هاستینگ ها

سرعت پایین تر نسبت به هاست های داخلی

در انتخاب هاست چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟

انتخاب هاست برای سایت یکی از مراحل حساس پروسه پیاده سازی سایت است در انتخاب هاست نکات بسیاری را باید مد نظر قرار دادهاستینگ های داخلی و خارجی را قبلا مورد بررسی قرار دادیم و پیشنهاد ما این است که حتی المکان از هاست های داخلی برای میزبانی سایت های خود استفاده کنید.نکته دیگری که در انتخاب هاست بسیار مهم هست پشتیبانی مناسب و قابل قبول می باشد.من به شخصه هیچ وقت به پشتیبانی صرفا تیکتی و حتما باید در مواردی تلفنی با پشتیبانی صحبت کنم.پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تیکتی یکی از بهترین سرویس هایی هست که هر هاستینگی می تواند ارائه دهد.مورد دیگری که می توان به آن پرداخت ارائه منابع سخت افزاری هاست ها می باشد.

 

این مقاله ادامه دارد

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.