دریافت ssl رایگان

امروزه پروتکل https پروتکلی شناخته‌شده برای طراحان وب‌سایت‌ها است. این پروتکل جایگزینی بی‌بدیل برای پروتکل http است. پروتکل https از طریق گواهی‌نامه‌های استاندارد ssl انتقال امن اطلاعات را تضمین می‌کند. البته بسیاری از سایت‌ها هنوز از پروتکل http استفاده می‌کنند. عمده دلیل استفاده از پروتکل http در حال حاضر عمدم به‌روزرسانی و ضعف مدیریت در سایت‌ها است. برای استفاده از پروتکل https بایستی برای سایتتان گواهی نامه ssl دریافت کنید.

انواع گواهی‌نامه‌های ssl

گواهی ssl به لحاظ کارکرد چند نوع مختلف هستند. اما به‌صورت کلی گواهی‌نامه‌های ssl را می‌توان به دو گروه رایگان و پولی تقسیم کرد. بسیاری از هاستینگ‌ها گواهی ssl را به‌صورت رایگان به  مشتریان خود عرضه می‌کنند. بااین‌حال برخی از هاستینگ‌ها گواهی رایگان ارائه نمی‌دهند. ازاین‌رو کاربران این هاستینگ‌ها یا باید اقدام به دریافت گواهی ssl پولی کنند و یا خود اقدام به دریافت گواهی رایگان نمایند. اما این گواهی رایگان ssl را چگونه باید دریافت و استفاده کرد؟

بسیاری از وب‌سایت‌ها خارجی اقدام به ارائه گواهی ssl رایگان به‌صورت مستقیم می‌کنند. اما دریافت گواهی از این وب‌سایت‌ها پیچیدگی‌هایی دارد که از حوصله بسیاری از افراد خارج است. همچنین وب‌سایت ایرانی https://letsencrypt.cert.ir/ که سابقاً اقدام به ارائه گواهی ssl کاربران ایرانی می‌کرد غیرفعال شده است.

چه باید کرد؟

دریافت SSL رایگان از وب‌سایت Cloudflare.com

اگر تصمیم دارید برای سایت خود از SSL رایگان استفاده کنید ثبت‌نام در سایت Cloudflare.com یکی از بهترین گزینه‌هاست. مضاف بااینکه این سایت یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات CDN در دنیاست. به‌راحتی با سایت خود در Cloudflare.com می‌توانید از خدمات CDN و SSL رایگان و سایر خدمات این سایت استفاده کنید.

برای ثبت‌نام در cloudflare.com تنها کافی است وارد سایت شده و ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام یک پنل کاربری برای شما اختصاص داده می‌شود. از طریق این پنل به‌راحتی می‌توانید ویزارد ثبت سایت خود در cloudflare را دنبال کنید. درنهایت باید نیم سرورهای دامنه خود را به نیم سرورهایی که Cloudflare.com تعیین می‌کند تغییر دهید.

جالب است بدانید کاربر برای استفاده از ssl رایگان نیاز به انجام هیچ‌گونه تغییرات اضافی ندارد و این گزینه برای سایت‌هایی که در CDN ثبت می‌شوند فعال خواهد شد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.